Samsung galaxy S2 opslag problemen, help?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ierusju

Samsung galaxy S2 opslag problemen, help?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 20:28

Ik heb laatst mijn sd kaart laten vallen en die is spoorloos verdwenen. Nu begon mijn telefoon vannde week te zeggen dat het gehuigen vol was, dus vanmiddag een nieuwe sd kaart gekocht. Het is een 16 gb kaartje.
Nu zegt mijn telefoo dat er nog 14, 47 gb plek is op het sd kaartje. Naja fijn. Is bijna 16 gb.
Maar nu mijn probleem. Het lijkt wel of mijn telefoon niet wil accepteren dat er een nieuwe sd kaart inzit. Hij zegt nog steeds dat het geheugen vol is.
Bij applicatiebeheer stond dat er nog een aantal apps op mijn sd kaart stond, terwijl er ergens anders staat dat de hele sd kaart leeg is. (En dat er maximaal 14, 47 gb plek is). Die apps heb ik verwijderd. Toen ik dat gedaan had stond er dat er 8gb gebruikt was en 4gb vrij. Terwijl er ook staat dat er geen apps op de sd kaart staan.
Nu heb ik weer geprobeerd om apps te downloaden, maar die komen op het telefoongeheugen terrecht en niet op de sd kaart.
Ergens moet ik volgens mij de standaard installatie plek kunnen wijzigen, maar dat kan ik niet vinden waar het moet.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

ierusju

Re: Samsung galaxy S2 opslag problemen, help?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-15 14:55

Helemaal niemand? -O-

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 23:17

Heb je ook veel foto's op je telefoon? Zo ja - heb jexdie al naar de SD-kaart verplaatst?

Verder kunnen lang niet alle apps naar de SD-kaart verplaatst worden.

Heb je de Facebookapp ook op je telefoon? Die vreet geheugen, gewoon Facebooken met de webbrowser werkt net zo goed.

Verder heeft een S2 niet zoveel geheugen volgens mij.

Telefoon terugzetten naar fabrieksinstellingen wil ook nog wel eens helpen.

sjouk_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 23:27

Dit probleem heb ik ook bij mijn S2. maar dit ligt niet aan dat je je sd kaart kwijt gemaakt hebt. De S2 heeft niet zoveel intern geheugen en per app zet hij toch een deel weg op het intern geheugen. Ik weet niet precies waarom, maar blijkbaar loopt dan het intern geheugen langzaam vol. Ook als je apps weer verwijderd helpt dat weinig. Bij mij was de oplossing om van je bestanden een back-up te maken en de telefoon een harde reset/fabrieksinstellingen weer te geven. succes

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 23:48

Ik heb dit ook met mn LG! Lees even mee. Bij vlagen klaagt hij elke keer intern geheugen.vol is. Apps krijg ik niet op mn kaartje, dingen naar kaartje verplaatsen gaat ook niet. Foto s zet ie daar wel weer op, heeeeel irritant.

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-15 21:24

Weet iemand hoe je de voorkeurs installatie plek kan veranderen?

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 15:14

Voor foto's?

Op mijn S3-mini werkt het zo:

Ga naar camera - dan instellingen "wieltje" - naar beneden scrollen naar "opslag" - en dan geheugenkaart kiezen

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-15 19:47

Dat kan ik dus helemaal niet vinden -O-

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 15:40

Ik had hetzelfde probleem toen ik de S2 had. Werd er ook helemaal knettergek van. Gelukkig nu een nieuwe mobiel, met meer geheugen O:) Maar had de oplossing niet gevonden, dus kan je helaas niet helpen.
Alles wat mogelijk was had ik verplaatst naar SD-kaart, alles wat ik niet dringend nodig had/nauwelijks gebruikte gooide ik weg, enz... en nog zei hij dat ie vol zat. :P Kon nieteens meer updates doen van apps.