ElineS schreef:@TheJoker: Ja, precies. Iedereen doet hier zijn taak 1x in de week volgens het rooster. Wat prima is, als 2 van de 3 het ook echt niet halfbakken zouden doen... Maar beide (de Duitsers) zijn er niet zo'n ster in. Ik kan het de jongen soms nog vergeven, die ziet gewoon soms echt niet wat vies is en maakt het dan niet schoon.. Maar het meisje weet precies hoe en wat schoon moet, want als ze echt eens goed schoonmaakt (wat ook wel gebeurd) is alles spik en span.. Maar dan heeft ze er even geen zin in en doet ze het half half.. Terwijl ik en mijn andere huisgenoot alle handen uit de mouwen steken in onze taak en alles laten glimmen, elke week weer. Dat is soms wel frustrerend.
Ik herken het
en inderdaad als ik zelf niet meer schoonmaak heb ik mezelf er mee.
en het is vervelend dat je schoonmaakwerk dan niet gewaardeerd word terwijl ze zien dat het schoongemaakt is maar vervolgens al weer een theezakje ergens laten liggen, broodkruimels of verpakkingen van koekjes.
Mijn huisbaas zeikt trouwens ook al wel redelijk snel hoor, ze komt elke dag minimaal 2x het huis binnen, draait alle deuren per direct ook weer op slot omdat ze bang is dat we inbrekers krijgen. ook moeten we altijd de gordijnen open hebben, het gordijnen dingetje kan ik nog vatten, maar als iedereen op haar nest ligt tot een uur of 8-9 en daarna pas open doet is het toch al prima, nee voor het bedrijf open gaat moet het al gedaan zijn dus diezelfde avond nog open.
Het op slot draaien is echt een ergenis, doet een huisgenoot nu ook terwijl er gewoon mensen thuis zijn, ik vind het redelijk nutteloos want als er iemand binnen komt horen we dat echt altijd en als er brand uitbreekt dan ben je nog verder van huis.
@1234; wat ontzettend irritant dat je alles hoort, mijn buurvrouw die belt 's avonds ook altijd met haar vriend en ze heeft een harde stem, maar ondanks de toch nog dunne muur hoor ik haar maar heel zachtjes, daar ben ik wel blij mee. waar ik minder blij van word is het dichtslaan van de deuren, de woonkamer deur hoor ik geregeld wél kei hard
Ik zit in de kerstvakantie en eigenlijk alle vakanties ook alleen in het huis, de rest gaat dan gewoon terug naar de ouders maar ik heb mijn werk hier ook. Ik vind het buitengewoon heerlijk!! alleen wonen al mijn vriendinnen dan niet hier dat is soms best eenzaam 
Verder hebben wij algemene pannen, maar ik heb ervoor gekozen eigen pannen te houden iets schoner.