Het is weer zo ver. Carnaval!!
Ik heb een hele lieve man maar helaas; hij woonde in een gebied waar carnaval uitgebreidt gevierd wordt (wist ik veel, ik heb een hekel aan carnaval, houd me daar dus ook niet mee bezig) Ennnn... Elk gehucht met 4 straten en 10 huizen hier moet ook een eigen stoet hebben!
Nou, zou je dan denken, dan ga je toch gewoon niet? Problem solved...
Ja zou je denken he?
Was het niet dat we momenteel dus in een huis wonen waar de stoet voor door komt! Wat dus betekent dat wij volgende week zondag tussen 12:00 en 18:00 ons kot niet uit kunnen (of als we er uit zijn, niet in.) !!
en "thuis blijven" is feitelijk geen optie want dan staat de auto langs de baan (mijn parkeerplek ligt parallel met de baan, zit enkel een voetpad tussen) en imo is het risico dat zo'n bezopen clown schade toe brengt aan de auto te groot! Om nog maar te zwijgen van dingen die gegooid worden die schade kunnen toe brengen. Nee, da's dus geen optie.
Dus zondag worden we zo ongeveer uit ons huis gezet voor de hele middag.
Nu hebben we een ander huis gekocht, ik al helemaal opgelucht: EINDELIJK weg uit die route.
Dus wij stellen de verkoopsovereenkomst op en tussen de overeenkomst en het tekenen gaan we er nog even heen voor het een of ander. Zegt die vrou "ja en jullie hebben geluk want binnekort komt de stoet hier weer voor de deur door"
I mean... SERIOUSLY?!!!!!!!!
Ik ga dus van de regen in de drop?!!!
Nu is het enige "voordeel" dat in het nieuwe huis (ik zou in staat zijn de koop te ontbinden hier voor maar manlief helaas niet) de paarden aan huis kunnen komen en de auto's achter het huis (dus poort dicht en hopelijk geen last van mensen behalve het lawaai natuurlijk maar goed, dat heb je nu eenmaal)... Maar dat is dus niet voor meteen.
Nu kan het dus zo zijn dat ik dit jaar twee keer "geluk"
heb... Want 22 feb is hier stoet: ofwel: als ik de paarden wil gaan voeren en trainen maak ik dat ik voor 12 uur weg ben of ik kom er niet meer uit tot 18:00 en als we dan bv begin maart verhuizen kan het zomaar zijn dat 15 maart in ons nieuwe huis stoet is, tegen dan kunnen de paarden nog niet aan huis zijn (moet eerst e.e.a gebeuren) dus hoppakee.... Twee voor de prijs van 1!!! 
Aaarrgggg ik heb zo'n hekel aan carnaval! Nee, eigenlijk niet aan carnaval maar aan het feit dat alles en iedereen moet wijken en aanpassen voor een stel bezopen debielen die niet eens weten wat carnaval betekent (want ik acht de kans klein dat al die vierders ook daadwerkelijk gaan vasten?)
gisteren vergiste ik me van weg, stond ik een half uur vast door dat de optocht gedaan was en die dus allemaal langs daar naar huis moesten blijkbaar.. (
) Ik kan toch niet de enige zijn die het hele carnaval-gebeuren too much vindt?
Ik vind het onzin dat mensen zomaar in (of uit) hun huis gesloten kunnen worden. En weet je? Dat je dan nog een half uurtje of een uurtje er niet in kan omdat de stoet bv juist in jouw straat zit, dáár kan ik me dan nog wat bij voorstellen, maar als de stoet door is, LAAT ME DAN GVD NAAR MIJN HUIS!!!!!!
Nee, vanaf 12:00 tot 18:00 kan je gewoon niet meer in of uit...
Dus ik ben op die dag altijd thuis met een goeie serie en veel junkfood. Heb niets met carnaval...helaas woon ik in een carnavalsdorp en loopt de optocht vlak achter mijn huis langs...
Ik ben hier in het dorp dus behoorlijk eenzaam in mijn mening.
)
,die pokkerotzooi,geweldig.morgen stinkt alles hier penetrant naar bier,kots en urine.
) maar wel 20 meter verderop dus heel veel schieten we er niet mee op.