Mijn dikke man met zijn rugzak.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

eclair98

Mijn dikke man met zijn rugzak.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-15 20:10

Hallo bokkers,
ik wil graag mijn verhaal vertellen, om sommige mensen ''wakker'' te schudden en om mijn ei kwijt te kunnen. Ik hoef geen medelijden, daar ik heb ik een afschuwelijke hekel aan.

Ik heb er nooit echt bij gehoord. Op de kleuterschool had ik wel een paar vriendinnetjes, maar rond groep 5 helemaal niet meer en begon het pesten. Ik had woedeaanvallen en dit was erg grappig. Ook moest ik snel huilen en dit is natuurlijk ook errug leuk :j Van de juffen en mijn ouders moest ik een aantal weerbaarheidscursussen volgen, maar dit heeft niet tot nauwelijks geholpen. Rond groep 7 werd ik somberder en ik moest naar de psycholoog. Ik heb op het randje van een depressie gelopen, maar door middel van een aantal EMDR sessies is dit voorkomen.

Ik heb er bewust voor gekozen dat ik naar een andere middelbare school zou gaan om al die gezichten niet meer te hoeven zien en een nieuwe start te maken. Alleen, ik had nog steeds een laag zelfbeeld en als iemand vroeg of ik er bij kwam zitten, snapte ik niet dat ik er wel bij mocht horen. Hier heb ik ook een enorme donderpreek over gekregen van mijn moeder, logisch natuurlijk. Ik kreeg weer een paar vrienden, een paar goede vrienden die mij wel accepteerde. Ik had vaak ruzie en snapte niet hoe ik nou vrienden moest maken en moest behouden! In de derde is dit wel zo'n beetje overgegaan en ging het wel redelijk. Ik was weer vrolijk! Maar begin vierde ging het weer ''mis''. Ik was altijd moe, moest veel huilen, had paniek aanvallen en had nergens meer zin in. Naar de dokter, en weer naar de psycholoog. Ik heb vanuit daar een half jaar weer een weerbaarheidstraining gehad met meisjes van mijn leeftijd. Wij zijn uiteindelijk een best wel hecht groepje geworden, maar bij niemand heeft dit echt geholpen. Eigenlijk was (en ben) ik nu depressief (dit wordt ook wel een dikke man genoemd, oa door Najib Amhali). Omdat ik dit op de basisschool ook bijna had, wouden ze weten waardoor het nou eigenlijk kwam. Nog een keer EMDR zagen we met zijn allen niet zo zitten.

Na al die testen kwam het er eindelijk uit: Asperger. Er is uitgekomen dat ik een lichte vorm van Asperger heb en dan voornamelijk op het sociale terrein. Ik snap andere mensen niet zo goed en zij daardoor mij ook niet. Alle puzzel stukjes vielen op zijn plaats. Dit is nog maar een paar maanden geleden en ik moet er nu meer leren omgaan. Alle teleurstellingen van het verleden kwamen (in)direct van de ''bloemkool'' zoals ik het gestaag blijf noemen :+ Ook ben ik enorm perfectionistisch, omdat ik door de Asperger de details vooral zie en geen overzicht kan houden. Dit is te extreem en wil ik graag voor geholpen worden :o Ik vind het enorm lastig erover te praten, maar dit lucht wel enorm op. Maar nu eerst: van die dikke man af, beter worden!
Laatst bijgewerkt door eclair98 op 16-02-15 20:23, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Re: Mijn dikke man met zijn rugzak.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 20:13

Ik wist niet zo goed wat ik me erbij voor moest stellen, maar wat goed dat je dit topic opent en erover durft te praten. De dikke man gaat wel weg, maar omarm hem eerst en sla hem daarna maar hard in het gezicht!

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 20:19

Hahaha die Bloemkool past wel goed bij je Asperge, maar ik denk dat jij AspergeR hebt ;)

Fijn om te weten wat je hebt, kan een hoop duidelijkheid geven, en dan spreek ik uit ervaring :)

ClaudiaDer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 20:20

Stoer dat je dit aan ons durft te vertellen! 'Fijn' dat je nu weet wat de oorzaak is van dit alles, dat geeft vast een boel rust.
Die dikke man van je zou ik maar gauw wegsturen, maar dat gaat vast lukken! :)

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-15 20:23

Alwiene schreef:
Hahaha die Bloemkool past wel goed bij je Asperge, maar ik denk dat jij AspergeR hebt ;)

Fijn om te weten wat je hebt, kan een hoop duidelijkheid geven, en dan spreek ik uit ervaring :)

Ik ga het gelijk even aanpassen haha :+

Bedankt voor de reacties, doet mij goed :j

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 20:40

Bestaat de diagnose Asperger eigenlijk nog wel? Ik dacht dat ze in de nieuwe DSM alle vormen van autisme op een hoop gingen gooien?

Ben dus zelf ook een Asperger, maar in combinatie met ADHD. Dus ik weet nooit welke van de 2 mijn eigenschappen veroorzaken. Heb zelf het idee dat ik tegenwoordig meer last van de ADHD heb dan van de Asperger, maar ach. Ik ben blij met de duidelijkheid die de etiketjes mij geven en verder ben ik gewoon ik :D

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-15 20:42

Ik heb werkelijk geen idee, maar hou het asjeblieft apart :') Onze halve familie heeft zo'n beetje autisme, maar iedereen is er zo anders in!
Jeetje wat lastig, ik ben toch wel blij dat ik weet waar het van komt. Als ik ook ADHD zou hebben, zou ik zelf er helemaal niet meer mee om kunnen gaan denk ik :=

BrechtCarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 20:46

Wat goed dat je het deelt! Zelf heb ik ook paniek aanvallen dus ik herken dit wel. Als ik goed lees zie ik dat je niet in behandeling bent?

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-15 20:48

Deels, mijn psych kan er niet zo veel mee en ik ben doorverwezen, maar mijn moeder schiet maar niet op met die doorverwijsbrief :( Ik ben nog wel bij dezelfde psychiater, maar als alles geregeld is, ga ik daarmee ook over!

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 20:56

Wat dapper dat je dit op Bokt durft te zeggen!
Mocht je ooit nog iemand een PB willen sturen, mijn box staat open. Weet het een en ander van depressies en testen op autisme, helaas.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-15 21:01

Lief van je Destination! Ik zit gelukkig in een super leuk topic met super leuke meiden die ook altijd wel willen praten! Maar als ik graag met een 'onbekende' wil praten, weet ik je te vinden :P

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 21:31

Fijn dat je een diagnose hebt.
Dat zal vast veel duidelijkheid geven.

Erin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 22:05

Wat goed dat je een topic opent hierover! +:)+ Het geeft vast veel duidelijk om een diagnose te hebben, ik spreek uit ervaring.