Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
. xxmyrtheexx schreef:Dit lijkt alleen maar te kunnen als je een meeloper bent.

Joolien schreef:Wat ik ook nog wil vragen, val je echt buiten de boot of voelt het zo? Want ik had altijd het gevoel dat ik geen aansluiting kon krijgen maar vrienden merkten dat niet of vonden dat ik er gewoon bij hoorde.
Duke schreef:Ik zou eens praten met een coach. In welke vorm dan ook: paardencoach, levenscoach, zoek iemand op met een aanpak die je aanspreekt: want wat jij nodig hebt (schat ik) is wat meer zelfvertrouwen. En als je in je eigen kracht komt, trek je vanzelf de juiste vrienden aan. Zoek het niet op, maar werk eerst aan jezelf. Het moet vanuit jou komen! En heel goed dat je voor jezelf kiest als het over je opleiding gaat! Niet meelopen met spijbelaars omdat je denkt dan meer in hun gratie te vallen! Dan zijn het geen echte vrienden. Dat is al heel goed van je.
Kinke schreef:maar beledigende opmerkingen krijg is ook niet normaal vind ik. Dat zou ik ook geen vrienden noemen. En ik zou daar ook zeker wat van zeggen.
Duke schreef:Je kan nooit ervaringen een op een vergelijken. Dus in hoeverre advies van anderen goed werken voor jou, is altijd de vraag. Wat ik zelf heb ervaren is dat ik achteraf pas besefte (ja, ik was ook altijd een einzelgänger) dat ik gewoon een sterke eigen mening en persoonlijkheid heb. En dat past nooit goed in een groep. Probeer het dus om te draaien: je bent geen meeloper en laat je niet overhalen tot dingen die je niet wil. Ik zou daar trots op zijn en het als je kracht zien, ipv onzeker te worden. En ik geloof er in dat zodra je op dat punt bent, dat de juiste vrienden dan vanzelf op je pad komen. Maar probeer niet krampachtig te verlangen naar een groep om bij te horen, want niet iedereen is geschikt voor het 'groepsgevoel'. Ikzelf heb vooral een op een vrienden. Ik mis daardoor weleens een groep om leuke dingen mee te doen: zoals gezamenlijk stappen of op vakantie, maar ik heb mij beseft dat dat gewoon er niet in zit voor mij. Daarentegen ben ik gezegend met veel lieve en goede vrienden met wie ik een op een leuke dingen doe zoals high tea, shoppen, paardrijden, etc.
fenijro_tani schreef:niet gaan spijbelen hoor!
Kan je niet naar een boktmeeting, dab kan je meer mensen leren kennen en vrienden ontmoeten!
Ik denk dat een groot deel van bokt voor je klaar staat hoor!
bigone schreef:Vriendschappen onderhouden is hard werken van twee kanten en geven en nemen. Alleen als je een kloon van jezelf vind dan heb je kans dat je alles samen kunt doen en precies hetzelfde overal over denkt, die is er dus niet. Dus of je past je zo af en toe aan of je blijft alleen. Respect moet er van twee kanten zijn en vriendschap is iets wat nooit af is te dwingen, misschien moet je je vriendschappen ergens anders dan op school zoeken.
.