relatie op pauze een geen fijne thuis meer..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lilydj

relatie op pauze een geen fijne thuis meer..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-15 23:46

hey allemaal, ik weet even niet meer wat ik moet, en ik schrijf dit omdat ik het echt even aan iemand moet vertellen..

na ik vanmiddag weggegaan ben bij mn vriend, is alles veranderd..
we hadden bijna 2 jaar een relatie, en woonde bijna een jaar lang bij hem.
hij was bij mij toen mijn moeder vorig jaar overleed, en heeft mij altijd heel erg gesteund.

we hebben de laatste tijd veel ruzie gehad, want ja ik ben 15, hij 20 en we woonden samen.
niet omdat we dat nou zo graag wouden, maar omdat ik geen thuis heb, en dat werkt niet op zo'n jonge leeftijd weten we nu.

ik hou echt van die jongen, en nadat mijn moeder overleed vorig jaar, ben ik steeds afhankelijker van hem geworden, ben naar een andere school in zijn woonplaats verhuist en raakte al mijn vriendinnen en vrienden kwijt omdat ik gewoon bij hem wou zij en de rest me niet boeide.
maarjah dat maakte me niet uit, eindelijk had ik een thuis, en iemand die echt van mij hield, en nu in één klap, alles kwijt, ik woon ineens weer bij mijn vader en mijn broertje, ik hou echt zielsveel van ze, maar ik kan het niet aan om er weer 7 dagen per week te wonen, we botsen zo veel, en die ruzies slopen me..

ik weet niet meer wat ik moet..
we hebben besloten een pauze te houden, dat we allebei aan onzelf gaan werken, en dan wel weer verder kijken.

maar wat moet ik nou?
ik kan gewoon niet thuis wonen, mijn vader vind dat ook geen goed idee, want sinds ik weg is de relatie met mijn broertje en vader zoveel beter, en is er thuis geen ruzie meer..
vriendinnen heb ik niet meer echt, en de vriendinnen die ik wel heb hebben ook allemaal problemen thuis en wonen ook niet thuis.
naar familie kan ik niet toe want die wonen allemaal aan de andere kant van nederland.
ik ben aangemeld bij begeleid wonen maar daar kan ik pas in Augustus naartoe en de kans is heel klein dat ik daar eerder heen kan..
ook is er al een tijd terug gekeken voor een pleeggezin voor mij, maar na veel gesprekken met jeugdzorg, parlan, GGZ en de hele mikmak hebben ze besloten dat ze niet op de korte termijn iets voor me kunnen regelen..

ik weet het niet meer..
het zou heel fijn zijn als er iemand is met een idee, maar vraag me af of die er nog zijn -O-

in iedergeval heel erg bedankt als je dit gelezen hebt, want volgens mij is het één chaos geworden :P

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 23:50

Meid... Jeetje... Heel stom om over zoiets als dit een mening of advies te moeten geven, wat een lastige situatie voor jou!
Ik denk, heel eerlijk, dat je niet echt een andere optie hebt dat bij je vader wonen. Je bent nog zo jong, en dan al zo afhankelijk zijn van een jongen... Ga eerst lekker aan jezelf werken en leer met jezelf te leven. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk.

lilydj

Re: relatie op pauze een geen fijne thuis meer..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-15 23:52

ja, zeker haha, op een gegeven moment kwamen de buren van 3 huizen verder aan de deur omdat we zo veel ruzie maakten, en lag ik met een zware depressie maanden lang op bed, dus dit is echt heel moeilijk voor me ;s

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 00:08

ehh jij bent nu 15 en hij is 20...

jij was dus 13 toen je ging samenwonen????

sorry ,maar als moeder van een zoon van 16 kan ik dit niet volgen :n

en dan wil je vader niet dat je thuis komt wonen?

jouw vader moet gewoon even vader zijn voor jou, verdorie je bent een kind van 15jr!!!
jij hoort niet samen te wonen met iemand van 5jr ouder maar gewoon thuis in een gezin!

ik denk dat je eerst maar eens met je huisarts moet gaan praten.....en dan via hem met een maatschappelijk werkster
sorry maar vind het erg raar dat jouw vader ingestemd heeft om zijn 13jr dochter te laten samenwonen....

ik hoop echt dat het goed gaat komen met /voor je, je bent nog zo jong en hoort een leuke jeugd te hebben in een gezin en op school te zitten en vriendinnen....

ben gewoon beetje van slag van jouw verhaal...

lilydj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-15 00:16

nee wordt volgend maand 16, en ben samen gaan wonen met hem toen ik net een maand 15 was, niet dat dat veel verschil maakt maarjah.
mijn vader vond het trouwens niet goed dat ik hem hem ging samen wonen, hij vond het wel goed dat ik uit huis ging maar wou dat ik naar een pleeggezin ging.
jeugdzorg heeft toen besloten dat er geen pleeggezin voor mij was, maar dat het wel beter voor mij zou zijn als ik uit huis ging.
toen heb ik voorgesteld dat ik wel voor een tijdje bij mijn vriend terecht kon, en toen heeft jeugdzorg na allemaal gesprekken en psychologische testen met mijn vriend toestemming gegeven om daar te wonen.
en dat ze wel gingen kijken voor een pleeggezin, die er dus nogsteeds niet is, en er hoogstwaarschijnlijk ook niet gaat komen..

Nuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 00:20

Veel sterkte allereerst :(:)
Moet allemaal niet makkelijk voor je zijn.

Misschien een domme vraag hoor maar, was er gene pleeggezin in de buurt van jou woonplaats of geen pleeg gezin in heel nederland?

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 00:26

Als je toen met toestemming van Jeugdzorg ging samenwonen, kun je nu weer contact met hen opnemen om de nieuwe situatie te overleggen. Wellicht kun je tijdelijk bij je vader blijven tot er iets nieuws gevonden is.

lilydj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-15 00:34

Nuvel: geen pleegezin hier in de buurt
Ilja000: ik zal wel bij mijn vader moeten blijven haha, kan moeilijk onder een brug gaan slapen.
ik had vorige week een gesprek met jeugdzorg waarin ik ook duidelijk heb gezegd dat ik niet meer bij mijn vriend wou/kan wonen, maar er werd mij dus vorige week verteld dat er echt geen pleeggezin voor mij was, en met als reden genoemd omdat ik bijna 16 wordt en pleegezinnen mij dus te oud vinden, wat vind ik nergens op slaat.
maar dat ze heel misschien konden regelen dat ik eerder naar begeleid wonen kan, maar daar verwacht ik niet veel van eigenlijk want heb niet het idee dat ze moeite voor me willen doen.. -O-

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 00:43

Ilja000 schreef:
Als je toen met toestemming van Jeugdzorg ging samenwonen, kun je nu weer contact met hen opnemen om de nieuwe situatie te overleggen. Wellicht kun je tijdelijk bij je vader blijven tot er iets nieuws gevonden is.

Lijkt me sterk dat die daar toestemming voor gegeven hebben. Volgens de wet is het nóg steeds verboden dat een kind wat met een volwassenen heeft. Daar hebben ze zelfs een naam voor.

lilydj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-15 00:48

dat weet ik, en ik kan goed begrijpen dat mensen mij niet zullen geloven maar het is wel de waarheid.
ik denk dat jeugdzorg gewoon van mij af wou zijn, en ze niet de moeite voor mij wouden doen om een goede thuis te vinden omdat ik op dat moment zelf met een (tijdelijke) oplossing ben gekomen.

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 01:02

Wat een rot situatie. Maar in dit geval heeft je vader eigenlijk niet zo heel veel te willen. Hij had jou al nooit op zo'n jonge leeftijd met iemand, laat staan een 5 jaar oudere man, samen mogen laten wonen, en hij heeft gewoon nog steeds de verantwoordelijkheid over jouw welzijn. Wil hij niet dat je terug naar huis komt dan zorgt hij maar dat je een verdomd goede plek voor je vind. Lekker makkelijk van hem, jou het huis uit gooien vanwege ruzie. Daar ben je puber voor, dan had hij maar geen vader moeten worden. Je mag echt wel eisen dat hij voor je zorgt, wellicht niet direct maar in ieder geval financieel, op dusdanige wijze dat jij gewoon een fijn leven kunt hebben. Echt niet te geloven dat dit door jeugdzorg goedgekeurd is.

Praktische tips heb ik helaas niet echt voor je, ga je nog naar school? Daar zou je wellicht nog om hulp/steun kunnen vragen. Heb je geen (oude) vrienden meer die je hierbij kunnen helpen? Als de situatie uit de hand land wellicht toch overwegen om richting je andere familie te gaan?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 02:55

Ach meisje toch, ik zou je het liefst bij mij thuis laten wonen.

Maar goed, je zult toch een leefbare situatie moeten creëeren met wat je hebt, en ook jij zult volwassen gedrag moeten laten zien als je bij je vader en broertje wilt wonen, want er zijn nu weinig andere opties. Dat de relatie tussen je broer en vader nu beter is, moet ook wel zo blijven. Het is voor niemand fijn wonen in een gestreste omgeving waar veel ruzie is.
Dus, geef jezelf een schop onder je kont en ga een volwassen gesprek aan met je vader. Vertel dat je niet thuis komt wonen met het doel om ruzie te stoken. Zeg dat je afgelopen jaar een stuk volwassener bent geworden en ook thuis de handen uit de mouwen wilt steken. Laat merken aan je vader dat je ervoor wilt gaan en niet alleen een slaapplek zoekt en verder chagrijnig op de bank zit, maar dat je echt je best wilt doen om het gezellig te houden. Spreek desnoods een soort proeftijd af waarin jij ook laat zien dat je veranderd bent.

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 03:09

Ik ga met Storm mee :j. Je zit natuurlijk nog middenin je puberteit, wat het allemaal niet makkelijker maakt. Maar zeker als jonge meid is een 'thuis' heel fijn! Ga eens met je vader om de tafel zitten en bespreek waarom je het thuis moeilijk vind. In het jaar dat je uit huis ben je waarschijnlijk een stuk volwassener geworden, dus wie weet kan je ook wel iets helpen in het huishouden! Dat kan je vader waarschijnlijk ook waarderen! En ga lekker veel naar de paarden (of andere hobby's natuurlijk), en spreek weer met je oude vriendinnen af! Lekker veel afleiding is de beste remedie tegen liefdesverdriet.

Heb je al weer contact gehad met jeugdzorg over een ander alternatief dan een pleeggezin? Nu je al een jaartje op jezelf hebt gewoond zijn er misschien wel meer mogelijkheden? Ik weet dat er in mijn oude woonplaats speciale woningen voor jongeren zijn (soort van begeleid wonen, maar niet zo dat er elke dag/week iemand bij je langs komt). Misschien kan je daar eens naar kijken?

hanmarlucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 07:26

Ggz, jeugdzorg en de rest kan je zeker wel helpen. Dat hadden ze bij mij ook gezegd tot ik er druk achter ging zetten, toen hadden ze binnen een week een pleeggezin. Ik heb het nu hartstikke tof en ik kan mijn vriens gewoon houden zonder problemen, aangezien ik hem maar 1 x in de week 5 uur op zaterdag zie. Ga er gewoon druk achter zetten dat het NU ech. Nodig is

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 07:27

Jeetje, wat een moeilijke situatie en wat is dat toen allemaal raar gelopen! Maar daar heb je nu niets meer aan. Ik denk dat je toch even flink je tanden op elkaar moet zetten en het beste ervan moet maken bij je vader en broertje. Ik ben het dus met Storm eens: ga een volwassen gesprek aan met je vader en het lijkt me handig dat je daar Jeugdzorg en het GGZ ook bij betrekt. Zij kunnen bemiddelen en afspraken op papier zetten waardoor zowel jij als je vader een beter beeld krijgen van de situatie.

Meid, word aub niet meer zo afhankelijk van een jongen. Op deze manier is er al heel vaak misbruik van iemand gemaakt.

lilydj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-15 11:38

bedankt voor alle reacties!
ik wil wel even voor de duidelijkheid zeggen dat mijn vader geen slechte man is, hij en mijn broertje zijn allebei zwaar autistisch en ik niet, en dat is dus ook een van de redenen dat het zo botst.
mijn vader wou mij niet weg hebben, en hij wil mij ook niet nu weg hebben, hij wilt alleen dat ik gelukkig ben en door al die confrontaties ben ik dat niet thuis.
ik ben vrijwillig uit huis gegaan, niemand heeft mij hier toe gedwongen, zeker mijn vader niet :)

ik heb woensdag weer een gesprek met GGZ dus dan ga ik kijken of er mogelijkheden zijn, want meer kan ik denk ik niet doen. Jeugdzorg gaat er echt niets aan doen als ik of mijn pa daar komen, dus misschien lukt het met de hulp van school een ggz.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 12:02

Misschien een vreemde optie maar is er geen mogelijkheid om een studie verder van huis te gaan doen zodat je op internaat/kamers kan ? Dan heb je voor het grootste deel van het jaar je eigen stekkie. Weet natuurlijk niet in hoe ver je echt regio gebonden bent want anders is het wie weet een optie ergens verder weg een studie nemen.

Verder is het een enorm moeilijke situatie en met autisten samen leven is niet altijd even eenvoudig. Ze hebben een eigen kijk op de wereld (en ja heb ervaring) en jij een andere kijk. Beste wat je kan doen als je dan toch thuis moet blijven is er zelf het beste van maken, verantwoordelijk zijn in huis en vriendelijk. Hoe moeilijk het ook is proberen de ergste frustraties te slikken want daar komt gezeik van. Ik zeg niet dat je het altijd moet slikken maar niet om ieder detail heisa gaan maken hoe moeilijk dat ook is. Maar je doel is ook niet terug daar wonen om ruzie te maken zeg je dus komt wel in orde denk ik.

Zo kon/kan ik erg moeilijk tegen mensen die smakkend eten bijvoorbeeld en vroeger ging ik daar dan spel van maken maar nu laat ik dat maar zijn voor wat het is.

Nu ik hoop dat er nog wat uit het gesprek komt met de GGZ zodat er toch nog iets kan opgelost worden voor je. Je mag altijd een pb zenden moest je er behoefte toe hebben ben maar 2/3 tal jaar ouder dan jou dus ben altijd in voor een babbel :) .

lilydj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 16:37

ik zit nu in het derde dus moet nog dit jaar afmaken, en volgend jaar dan nog.
en tegen de tijd dat ik een opleiding zou gaan willen doen is het voor mij ook een optie om verder weg te gaan wonen, maar wil niet naar een pleeggezin ergens ver weg, dat voelt niet echt veilig ;s