Hoe lang mag je studeren voor er cijfers gaan vervallen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Veirl

Hoe lang mag je studeren voor er cijfers gaan vervallen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-15 19:45

Hallo allemaal,

Ik vroeg me af hoe lang je over een HBO-studie mag doen voordat er cijfers gaan vervallen. Ik dacht namelijk dat je 5 jaar over je studie mag doen zonder consequenties, dus ook dat bepaalde cijfers vervallen. Het is misschien een wat onduidelijke vraag, maar ik zal het even uitleggen.

Ik ben in 2010 begonnen met mijn studie en had dus in 2014 klaar moeten zijn. Nu waren er nog 2 dingen die op me lagen te wachten, die ik deze week netjes heb ingeleverd. Alleen nu zag ik dat er een cijfer was vervallen per 18-1-2015. Ik vraag me dus af of dit klopt en mag. Iemand die dat weet?

Bedankt. :)

imd

Re: Hoe lang mag je studeren voor er cijfers gaan vervallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 19:54

Dat verschilt per vak geloof ik. Zo zijn de cijfers van de groepsopdrachten van een bepaald vak bij mij alleen het huidige + volgende studiejaar geldig. Maar dat is uni. Ik weet niet hoe het geregeld was toen ik op het HBO zat, ik zou het studieregelement er eens op nakijken :)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 20:09

Als je de pech hebt dat er studieprogrammas veranderen kun je het het jaar erop alweer opnieuw doen ^)

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 20:12

imd schreef:
Dat verschilt per vak geloof ik. Zo zijn de cijfers van de groepsopdrachten van een bepaald vak bij mij alleen het huidige + volgende studiejaar geldig. Maar dat is uni. Ik weet niet hoe het geregeld was toen ik op het HBO zat, ik zou het studieregelement er eens op nakijken :)

Niet alleen per vak, maar ook per studie en per instelling, dus op bokt vragen heeft niet zoveel zin in dit geval. Het studieregelement erop naslaan inderdaad. Misschien valt er bij de examencommissie nog beroep aan te tekenen, als het echt maar om 2 weken op 5 jaar is. Wie weet zijn de coulant :j

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-15 09:38

Bedankt voor de reacties. Ik heb een e-mail naar de examencommissie gestuurd.

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 09:51

Ik weet dat het op de nhl na 7 jaar is.

wumdydumpy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 09:57

Bij ons staat het in de cijferlijst wanneer het cijfer vervalt onder geldigheidsduur.