Jongens, wat moet ik ermee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Eske_B

Jongens, wat moet ik ermee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-15 18:34

Hallo,

Ten eerste, waarom ik dit hier plaats? Omdat ik echt compleet radeloos ben :+

Een vriend van me, M. noem ik hem even, ken ik nu een jaar of 3, 4. Al sinds het begin klikt het erg goed, toen we elkaar leerden kennen waren we 14, ondertussen zijn we beide 17. Ongeveer een jaar nadat ik hem leerde kennen merkte ik dat ik gevoelens kreeg, iets wat ik nog nooit had gevoeld. Ik was verliefd <3. Na een maand of 2-3 wachten, signalen zoeken, heb ik het hem verteld. Hij dacht niet zo over mij, niet op die manier in ieder geval.
Onze vriendschap bleef gelukkig, en er is eigenlijk nooit meer over gepraat. Ik spreek hem 1-2x in de week, ik mag hem heel graag. En ik merkte dat ik opnieuw gevoelens voor hem kreeg.

Op dit moment, ik ben in de war. Hij is heel lief, aardig, leuk. Waarom zou hij iemand zoals ik willen? Vandaag was er een valentijnsactie op school, dan geven ze rozen weg als iemand die voor je koopt. En hij had met z'n vriendengroep dat iedereen een roos aan een meisje moest geven. Ik kreeg die van hem, zo van: Neem jij hem maar. Toen ik hem later die dag nog sprak, vroeg ik: Jullie moesten dus allemaal een roos geven. Hij: Ja, ik moest wel.

Tja, is dit puur uit vriendschap, gemixte signalen (hij had een ander meisje kunnen kiezen). Zo heeft ie ook wel eens chocola voor me gekocht, fietst vaak langer mee dan normaal, dat soort dingen. De komende 2 weken zie ik hem denk ik niet. Maar eigenlijk wil ik duidelijkheid. Moet ik hem appen? Moet ik even wachten?
Hij weet dat ik hem leuk vind, ik weet niet of hij mij leuk vind. Ik vind het lastig om dit in te schatten, gewoon vragen? En onze vriendschap dan?

Bokt, wat moet ik met deze jongen aan, ik ben radeloos :')!

ElSea

Re: Jongens, wat moet ik ermee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 18:38

Ik denk eerlijk gezegd niet dat dit beeld heel hoopgevend is. Ik denk dat hij het gewoon als vrienden ziet, want hij wil die roos natuurlijk niet aan een random meid geven met alle bijbehorende insinuaties. Dus kiest ie jou, lekker makkelijk als ie toch moest. En als hij weet dat jij hem leuk vind zou die zelf wel actie ondernemen denk ik?

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 18:40

Zoals je het vertelt klinkt het als een gewone vriendenrelatie.
Voedsel geven en tijd met elkaar spenderen herken ik ook in gewone vriendenrelaties ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 18:41

Hij weet al dat je hem leuk vind, als hij ook zo over jou denkt doet hij er wel wat mee.
Sommige jongens zijn gewoon lief voor je uit vriendschap :) Wees er blij mee zou ik zeggen :)

dnieSz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 18:42

Maar dan nog blijft het gissen, je weet het dus nooit zeker als je het niet vraagt, gewoon doen meid! dan weet jij ook wat je er aan hebt. :j
En daarmee hoeft ook niet meteen jullie vrienden relatie voorbij te zijn :)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 18:49

De manier waarop hij reageerde wbt die roos lijkt het me niet dat hij op die manier geïnteresseerd is in je.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-15 18:52

Bedankt voor de reacties! Zo sta ik er nu ook in... als hij mij leuk vind, dan kan hij ook actie ondernemen.
Ik zou het graag willen, ik denk veel aan hem droom soms zelfs over hem, en dan kan je signalen gaan zien die er niet zijn. Het is jammer, maar ik koester onze vriendschap...

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 19:14

Lastig! Van wat je typt denk ik dat he gewoon een goede vriend is.. Hij weet namelijk dat jij hem leuk vindt / hebt gevonden dus ik denk dat wanneer hij van mening zou zijn veranderd dat ie je dat wel had laten weten.
(en over de roos.. tsjaa, ligt ook een beetje aan wat je gewend bent, heb in mijn vriendengroep altijd vriendinnetjes valentijn gedaan toen ik nog op de middelbare school zat, hoeft niet iets achter te zitten)

Maar super vervelend dat (lig destijds) de gevoelens voor meer maar van 1 kant komen. Hoe moeilijk dat ook is, ik denk dat je je toch moet gaan proberen te richten op iemand anders als het gaat om meer dan alleen vrienden. Tis ook zo zonde om je emotioneel te verbinden en te investeren als dat je weinig oplevert :(:)

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 19:15

EskeGirl schreef:
Bedankt voor de reacties! Zo sta ik er nu ook in... als hij mij leuk vind, dan kan hij ook actie ondernemen.
Ik zou het graag willen, ik denk veel aan hem droom soms zelfs over hem, en dan kan je signalen gaan zien die er niet zijn. Het is jammer, maar ik koester onze vriendschap...

Wat sta je er goed & gezond in! Zouden veel mensen van kunnen leren (inclusief ik!).

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-15 19:20

Sidera schreef:
EskeGirl schreef:

Wat sta je er goed & gezond in! Zouden veel mensen van kunnen leren (inclusief ik!).

Erg makkelijk vind ik het niet, maar wie weet komt het ooit, en misschien (een grotere kans) ook wel niet. Hij is eigenlijk alles wat ik in een jongen zou zoeken, maar als ik niet ben wat hij zoekt.

Het is makkelijk om hier te typen, maar het ook echt 100% accepteren... erg lastig -O-

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 19:23

I feel you :(:)

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 19:31

Ik heb het ooit wel aan mijn toen, goede vriend verteld. Mijn liefde werd niet beantwoord. Heel pijnlijk want het heeft uiteindelijk wel onze vriendschap gekost. Eigenlijk alleen maar goed want zo lang ik vrienden met hem was kon ik hem niet loslaten en stond ik dus ook niet open voor anderen..

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 19:33

Lastig ts.

Het doemscenario is dat je verliefd op hem blijft. Hij straks op zijn 25e zijn droomvrouw vind en jij alleen over blijft.

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 19:50

Maar het hoopvolle scenario is dat je je gevoelens kan loskoppelen van je vriendschap en je allebei anderen kan vinden en gewoon vrienden blijft..

T hoeft niet het einde te zijn als het je lukt om niet alleen bepaalde gevoelens te onderdrukken maar ze ook te wurgen }:)
Beetje agressieve woordkeuze maar ik weet het ook even niet anders te verwoorden