Slaapmasker, wie ook?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Molfre

Slaapmasker, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-15 19:43

Omdat vriendlief niet kan slapen in het donker, en ik niet kan slapen met het licht aan, moet er een oplossing komen.

Ik slaap wel met het licht aan, maar ik kan niet diep in slaap komen en wordt steeds wakker. Ik slaap niet lekker en ben doodmoe overdag. Nu dacht ik dat zo'n masker dus een idee zou kunnen zijn, hij blij, ik blij :) Maar... er zijn er zoveel! Gebruikt iemand anders ze? Kan iemand mij iets aanraden?

Annenas

Re: Slaapmasker, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 19:46

Franciee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 19:48

Ik heb er een, zo een die eigenlijk voor in het vliegtuig is. Het werkt niet perfect (sluit niet goed aan bij mn neus) maar ik kan 's ochtends als het wat lichter is toch weer opnieuw in slaap vallen als ik hem op doe. Ik hou hem ook niet de hele nacht op trouwens. Op een of andere manier doe ik hem altijd af 's nachts :Y)

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 19:51

Ik heb er ook een.
Van de etos, zit verschrikkelijk.
Maar had er latst ook 1 die wel lekker zat, weet niet van welk merk.

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 19:56

Ik heb er simpel eentje van de Kruitvat die eigenlijk ook voor in het vliegtuig is bedoeld. Ook ik heb het probleem dat 'ie niet volledig sluit bij mijn neus, maar als er geen fel licht in de kamer is, merk ik dat alsnog niet.
Ik kan er de hele nacht mee slapen als het nodig is, maar ik vind het niet fijn liggen. Ik gebruik het slaapmasker ook alleen als ik overdag moet slapen na een nachtdienst. En als het nog eens warm in de kamer is, kan ik er helemaal niet meer slapen, want dan ga ik enorm zweten :')

Voor een paar nachten in een week vind ik het niet erg om mee te slapen, maar voor iedere nacht vind ik het niet lekker. Maar misschien ligt er verschil in verschillende slaapmaskers, dus dat zou iets zijn om te proberen.

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 22:44

Ik heb ook eentje, van etam denk ik, zit super!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 22:45

Ik heb er ook een. Van een beetje satijn achtig stofje, slaap er al jaren mee :j vind vooral dat gladde stofje erg fijn :)

Ibzzix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 22:46

Ik heb er ook 1!
Slaap er echt veel beter mee. :j

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 22:50

Jeetje niet kunnen slapen in het donker, ik ben heel nieuwsgierig hoe dat komt. Nog nooit van gehoord. Lijkt mij erg lastig. Ook voor jou omdat jij graag wel he licht uit hebt.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 00:31

In Nederland was mijn slaapkamer zeer donker. Die van inmiddels ex-vriendlief niet. Dus heb er toen wel eentje gehad. Gekocht bij de v&d. Voor die paar nachten per week zat hij prima!

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 00:35

http://www.slaapmaskershop.nl/slaapmask ... eams_black

Deze!! zeker een aanrader!
Je ziet eruit als een alien, maar zet hem op en je ziet echt niks meer!! Door het voorgevormde model heb je geen druk op je ogen(en dus ook geen verdrukte wimpers :+ ) En hij sluit ook mooi aan om de neus.
Enige nadeel vind ik dat het neusstukje iets aan lange kant is, waardoor die soms net wat op neusvleugels drukt. Maar dat kan ook heel goed gewoon aan mijn neus liggen :p

Webshop is ook betrouwbaar, ik heb de mijne ook hier vandaan ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 00:40

annepaardoes schreef:
Jeetje niet kunnen slapen in het donker, ik ben heel nieuwsgierig hoe dat komt. Nog nooit van gehoord. Lijkt mij erg lastig. Ook voor jou omdat jij graag wel he licht uit hebt.

Ik kan dat ook niet. Ik moet mezelf altijd kunnen oriënteren en dus enigszins nog wat kunnen zien.

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 00:44

Yep, ik ook. Ik wordt wakker bij de eerste zonnestralen en als ik dat ding op doe, slaap ik lekker door. Vooral handig na m'n nachtdiensten als ik overdag slaap.
Heb er 1 van de Tuinen, niet ideaal want hij zit vrij strak waardoor die soms echt op mn ogen drukt en dan moet ik m verplaatsen.

Deze vind ik zo schattig:
http://www.annemerel.com/?p=8631
Maar kan ze op de site niet meer vinden.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 10:25

Ik heb er 1 van de H&M. Ben hem wel vaak 's ochtends kwijt :+

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-15 11:17

Bedankt, ik ben dus niet de enige hihi.

Hij zegt ook dat hij er benauwd van wordt als hij wakker wordt en hij ziet niks, vandaar dat het licht aan moet blijven, maar ik slaap dan zo slecht.
Ik woon zelf in Engeland dus ik ga de aanraders eens op amazon opzoeken :) Bedankt voor de input!

EDIT: vriend heeft amazon prime, dus ik krijg mijn masker morgen binnen. Ben ook voor zo'n 3D ding gegaan, kan me niet voorstellen dat die druk op je ogen prettig is met een 'gewoon'masker. De oordopjes heb ik niet nodig, maar die zaten erbij :)
http://www.amazon.co.uk/Bedtime-Bliss%C ... f=pd_ybh_1

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 12:03

Kan je niet zo'n klein kinderlampje aan zijn kant aan kunnen doen? Dan heeft hij een lichtje, maar misschien heb je daar dan niet zoveel last van?

Witwi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 12:17

Kun je uw vriend geen maskertje laten aan doen met licht in? :o

Ik zou echt zot worden moest mijn partner met licht aan willen slapen... Waarschijnlijk opteer ik dan gewoon voor de logeerkamer denk ik 8-) Maar dat komt op de duur je relatie niet ten goede denk ik... :n

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-15 13:11

Nachtlampje is inderdaad ook een goed idee, maar ik ga eerst dat masker bestellen. Als het werkt betekent dat nl. ook dat ik zo nu en dan eens kan uitslapen!

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 13:13

Echt met het licht aan net zoals je doet als je op je kamer een boek leest 's avonds oid?
Dat lijkt me ook vervelend.
Ik heb het ook graag net zo licht dat ik ongeveer kan zien wat er in de kamer is, maar dat is niet met het volle licht aan oid. Gewoon zodat ik me net kan oriënteren in de kamer.

mOamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 20:26

Ik slaap er ook mee! Ooit mezelf eens aangewent en zonder slaapmasker slaap ik voor mijn gevoel ook echt minder goed :+

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 20:30

annepaardoes schreef:

Ik heb dit jaren gehad zeker tot mijn 19e had bij mij puur met angst en onveilig gevoel te maken. Nu ben ik er zogezegd overheen gegroeid. Maar word soms nog wakker s nachts met een vreemd bedrukt gevoel. Doe dan een klein lampje aan en slaap Door. ...

blyth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 23:04

annepaardoes schreef:

Ik kan zelf ook nog steeds niet in het donker slapen! Ook een beetje met hetzelfde als Little_birdy, een heel onveilig en bekeken gevoel heb ik dan telkens en als ik zonder lamp slaap word ik ook standaard midden in nacht wakker en ben ik ook klaar wakker tot het lampje weer aan gaat.
Nu ook, ik slaap tijdelijk in een hotel om te werken, maar ik slaap met de tv aan die na een bepaalde tijd vanzelf uit springt, maar zodra die uit spring word ik wakker!

Maar het rare is als ik langs iemand slaap kan ik prima in het donker de hele nacht door slapen zonder wakker te worden of me onveilig en bekeken te voelen! :)

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-15 23:28

Ik heb het ook nog steeds als ik alleen slaap hoor. Dat zal wel nooit helemaal over gaan. Ik moet een klein nachtlampje hebben dan anders wordt ik met angstzweet wakker en kan ik niet meer in slaap komen. Maar ik heb nu iemand die naast me slaapt en dan is het juist andersom. Ik kan niet meer slapen met het licht aan :')

Lekkere ben ik.