Hoe een eigen klok maken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Bodan

Hoe een eigen klok maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-15 13:04

Hallo allemaal,

Na een zoektocht op google ben ik niet veel wijzer geworden. Nu dacht ik: er zijn zoveel leden op bokt, er zullen vast wel technische en creatieve mensen op zitten :j . Heeft er iemand zelf een klok gemaakt en hoe heb je dit aangepakt? Waar moet ik om denken? Ik ben absoluut niet technisch, maar wel creatief.

Ik heb al een beeld in mijn hoofd hoe de klok eruit moet komen te zien. Ik heb de klok ooit in een designwinkel zien staan voor €200,-. Dat was iets boven mijn budget :Y) Ik wil al twee jaar deze klok namaken en nu heb ik eindelijk de tijd er voor. *\o/*

De klok wordt ongeveer een meter lang en 10/15 cm breed. De dikte van het hout zal 1 a 2 cm zijn. Nu stuit ik al op een probleem, want de meeste wijzers en mechanismen zijn gemaakt voor dunne klokken. Zijn er wijzers/mechanismen voor dikke klokken? Tevens wil ik dat de klok geluidloos is en niet dat irritante getik heeft.

Het hout ga ik verven in verschillende patroontjes. Ik neem aan dat ik het hout eerst moet schuren, grondverf erop moet en tot slot de kleurtjes kan aanbrengen. Moet er ook nog een beschermlaag over?
Tot slot komt er een zilveren lijst omheen. Ik had al iets in de bouwmarkt gezien wat ik kan gebruiken.

Excuses als het topic verkeerd staat.

Groetjes Florien

BartVB
Eigenaar

Re: Hoe een eigen klok maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 19:46