Vaatwasser doet het niet meer, is het te maken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

AlexandraM

Vaatwasser doet het niet meer, is het te maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-15 12:13

het komt er maar steeds niet van, maar nu ik het topic van de vaatwasser voorbij zag komen doe ik het dan nu toch ook maar.

Onze vaatwasser hebben wij cadeau gekregen van mijn opa (hun hebben hem ook 5x gebruikt en heeft verder maar wat gestaan)
De eerste maanden deed hij het prima!
Maar nu, van de een op de andere dag doet hij het niet meer. Je zet een programma aan, het klinkt alsof er water gepakt word of word opgewarmd (in ieder geval het zelfde geluid als dat hij voorheen maakte) maar als je hem na een tijd open maakt is alles gewoon nog hetzelfde.
alle vaat droog, niet warm en nog net zo vies.

Weet iemand wat het zou kunnen zijn? (kortom is het te maken en kunnen we wat vervangen of is het einde oefening)
Het is een zanussi aquapulse

LieveLoes

Re: Vaatwasser doet het niet meer, is het te maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 12:16

Hebben wij ook wel eens last van, misschien de aanvoer van het water kapot oid? Gewoon even een monteur langs laten komen :)

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 12:19

Even naar Zanussi bellen. Is ws wel te maken. Ze kunnen je gelijk een prijs opgave doen, dan weet je of het de moeite waard is om te laten maken.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-15 12:33

monteur langs komen is hier niet zo makkelijk ivm prive omstandigheden.
even bellen is wellicht wel een optie :) al heb ik hier iemand in huis die het graag zelf wilt maken *goedkoper en minder rompslomp*
We hadden zelf inderdaad ook al aan de watertoevoer gedacht.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 12:41

Ik weet niet of je nog garantie hebt? Heeft je opa nog een factuur? Apparaten moet je wel registreren bij Zanussi.
Als je er zelf aan gaat prullen, vervalt je garantie sowieso.

Shona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 12:43

Even de sproeier (zit bovenin) loshalen en nakijken of daar geen glas, vuil oid in zit :j

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-15 12:51

denk niet dat hij die nog heeft. hij heeft ook geen garantie meer, het is al een heel oud ding, is alleen bij hem maar 5x gebruikt
De sproeier is uit elkaar gehaald, daar zat niks in.

Yootha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 12:52

Die van mij deed dit ook. Hij pruttelde wel, er kwam wel wat water uit, maar hij pompte het niet weg en het bleef onderin staan. Alleen water in het begin kwam eruit, rest voerde hij geen water aan. Alles losgehad, leidingen gespoeld, waterpomp schoongemaakt. Uiteindelijke uitslag: hij was gewoon op. Die van ons was trouwens rond de 10 jaar oud.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 12:56

Zit waarschijnlijk lucht (luchtbel) in de waterpomp.
Toen dat bij mij gebeurde zei de monteur dat ik een paar klappen op de zijkant moest geven, zodat de luchtbel weg zou schieten.
Maar ik heb een inbouw, dus slaan op de zijkant ging niet.
Toen heb ik als een gek op de grond staan springen en met wat deuren geslagen in de hoop dat de luchtbel zou verwdijnen door de trillingen.
Mooi niet dus.
Toen heb ik een hele emmer (warm) water in de vaatwasser gegooid en aangezet.
Tussendoor nog een emmer erbij gedaan, en toen ie klaar was heb ik hem weer aangezet. (zonder er water bij te gooien)
En dat heeft geholpen.
Misschien helpt het niet bij jou, maar je kan het proberen natuurlijk.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 12:59

AlexandraM schreef:
denk niet dat hij die nog heeft. hij heeft ook geen garantie meer, het is al een heel oud ding, is alleen bij hem maar 5x gebruikt
De sproeier is uit elkaar gehaald, daar zat niks in.

Ah oke.

Zo weinig gebruiken is eigenlijk alleen helemaal niet goed voor een vaatwasser. Dan verdrogen de rubbers etc.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-15 13:01

tinkerloos: dat is een goed idee! dat ga ik zeker proberen.

Yootha: ja op zou hij natuurlijk kunnen zijn met al met al is hij maar 2 maanden in gebruik geweest. Maar goed het kan toch verouderen door alleen te staan natuurlijk

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 13:02

Heeft de vaatwasser geen schermpje waar iets opstaat. Waarschijnlijk komt er dan een code te staan. Of piept ie ook anders? Kan ook een code zijn van een storing. Die kan je dan misschien weer opzoeken op internet, dan weet je waar je ongeveer kan zoeken in de vaatwasser.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-15 20:02

Nee het Is nog een oud ding alleen dus zelde gebruikt. Lampje gaat branden bij het programma dat je in duwd thats it.
Hij doet echt alles t zelfde als ervoor met dat verschil dat hij geen water paKt. Daarom t idee dat t Miss aan waterafvoer ligt.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 20:06

Ik had dat kortgeleden ook met mijn > 12 jaar oude Bosch. Watertoevoer losgehaald, waterslot losgemaakt, ventiel schoongemaakt (advies op website) maar helaas niet de oplossing.

Monteur laten komen via Bosch, die heeft wat elektronica vervangen, maar zijn advies was toch vooral om 'm vaker leeg te draaien met schoonmaakmiddel. Reparatie was trouwens gratis :wow: Complimentje voor Bosch +:)+

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 20:10

Ik heb een vaatwasser gehad waarbij de sensor kapot was die ervoor zorgt dat de machine doorschakelt naar het volgende deel van het programma.
Was te vervangen en ik was in totaal 50 euro kwijt :j

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 21:09

Timmie2000

Re: Vaatwasser doet het niet meer, is het te maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 21:19

Als de machine wel wil werken maar geen water pakt is het meestal de waterafvoer, hoe raar dat ook klinkt. Je kan de afvoerslang even in een emmer hangen en dan de machine aan zetten, als die het dan doet zit het verder in je afvoer.Je kan de machine ook eens resetten dat wil ook nog wel eens helpen.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-15 16:49

Na carnaval lees ik t Ff door