Moeilijke ontbijter

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xLoki

Moeilijke ontbijter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-15 22:58

Ik ben een moeilijk persoon, laten we dat voorop stellen. :Y)

Al een jaar of 3 eet ik standaard een klein schaaltje Tresor met melk als ontbijt, maar het begint me een beetje te vervelen en ik zou graag wat gezonder ontbijten.

Nu heb ik meerdere dingen geprobeerd, maar ik kan ontzettend moeilijk eten 's ochtends. Ik word heel snel misselijk in de ochtend van een te zwaar ontbijt, maar ik krijg rond 9/10:00 gigantische trek als ik niet genoeg ontbijt. Dus ik zoek een tussenweg :+

Wat ik al geprobeerd heb:

- Brood met beleg: krijg ik maximaal 1 snee van op, gevolg: om 09:00 weer trek.
- Havermout (overnight-oat) met noten, appel en rozijnen: word ik misselijk van, is te zwaar op de maag
- Yoghurt met muesli: vult weer te weinig...
- Crackers met beleg: vult te weinig

Iemand tips? Of dingen die ik kan veranderen waardoor ik het wel binnen kan houden?
Ik drink graag (goed koude) melk in de ochtend en eet liever niets warms in de ochtend (word ik direct misselijk van).

Het zou me heel erg helpen! :D

tamary

Re: Moeilijke ontbijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 23:01

Eet 's morgens een stuk fruit en neem je echte ontbijt om 09:00 als het wel binnen wil blijven.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 23:02

Ik heb eigenlijk altijd weer honger om 9 of 10 uur, wat ik ook ontbijt. Dus ik verdeel mijn ontbijt gewoon over twee tijden. :P

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 23:03

Bak voor jezelf ontbijtmuffins of cake. Vult erg goed en is gezond. Dan kan je zelfs nog een plakje meenemen naar je werk oid.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 09:32

Als je de yoghurt vervangt door Griekse Yoghurt? Dat vult een stuk beter.
Ik eet muesli van Zonnatura die is zonder suiker enz.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 12:37

Ik heb hetzelfde als hierboven gezegd word, wat ik ook eet, honger om 10/11 uur. Dus neem nu gewoon 's ochtends thee of koffie en dan op mijn werk bij de thee mijn echte ontbijt...

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 12:39

Het enige wat ik makkelijk eet en hele ochtend op kan teren is havermout met vruchten.
Dan wel die van Kellogs (http://4.bp.blogspot.com/-1w50Mmy5eno/V ... G_4673.JPG) met rode vruchten, en dan zelf nog wat diepvries rode vruchten erdoor, melk, opwarmen in magnetron. Heerlijk. Zitten al lekker makkelijk in portie verpakkingen, dus zo gedaan.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 12:44

Kwark of Griekse yoghurt met daardoorheen een banaan of kiwi en zonnebloempitjes.

Francinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 12:56

Misschien kan je een soort 'ontbijtsmoothie' eens proberen?
Paar stukken fruit, wat (griekse?) yoghurt erbij, eventueel handje havermout (dan vult 't beter) en voila :D
Kan je veel mee varieren, met beetje vla of vanille yoghurt is het ook heel lekker :P en wat ik ook vaak doe is er diepvriesfruit bij gooien, lekker makkelijk.
Is niet te zwaar op de maag maar vult toch goed, en is bovendien errug lekker! :9

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 13:02

Wat is het probleem dat je halverwege de ochtend weer trek krijgt?

Dan neem je toch 's morgens vroeg iets lichts wat je makkelijk weg krijgt en eet je later op de ochtend nog iets? Ik zie het probleem niet helemaal.

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 13:09

Ik kan zelf helemaal niets eten in de ochtend. Heb een tijdje ontbijt drank gedronken maar dit begon me ook tegen te staan.

Ik heb nu van de body en fit shop een shake die je normaal gebruikt om af te vallen. Hier zitten allerlei vitamines, groenten en fruit in. Dat krijg ik wel weg en het is in mijn ogen nog redelijk gezond ook. In ieder geval beter als niets eten. Ik kan hierop ongeveer 2,5 uur vooruit en ga dan pas echt eten.

Doorzetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 13:13

Is GoedeMorgen Drinkontbijt iets voor jou?

xhannaahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 13:20

Weetabix
Het is een soort pap met granen enzo in 2 Minuten klaar en in 2 minuten op.

Tijgertje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 13:39

En als je gewoon havermout maakt, maar het niet te dik maakt? Dus iets minder havermout in de melk met bijv. als aanvulling: geprakte banaan, rozijnen, bossen of frambozen. Een plakje roggebrood erbij kan ook. Zo is je ontbijt niet té zwaar en ook nog gezond. :)