110 V <-> 220 V... zal mijn apparatuur het nog wel doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

110 V <-> 220 V... zal mijn apparatuur het nog wel doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-15 14:38

Ik ga in Augustus naar de VS waar ze 110 V hebben ipv de welbekende 220 V hier in europa. Ook al heb ik goede reisstekkers gekocht, ik sta me toch af te vragen of alles het nog wel gaat doen in the United States of America... Of doen de reisstekkers een 'tovertruukje' dat alles gewoon blijft werken?

eilleen333

Re: 110 V <-> 220 V... zal mijn apparatuur het nog wel doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 14:39

Bij mij is het altijd goed gegaan. Volgens mij is de modernere apparatuur wel compatibel. Ik had alleen een föhn die ik kon instellen op 220 of 110, maar verder heb ik alles altijd gewoon in mijn wereldstekker gedrukt en alles deed het goed

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 14:51

Dit kun je checken op de apparatuur/oplader. Als daar bv staat input 100 - 240 V, dan zit je veilig.

Als er bv staat 200 -240 V, dan niet, dan heb je een converter nodig. Hoe groot die converter dan moet zijn hangt weer af van de wattage van het apparaat.
Over het algemeen leveren telefoons, laptops, tablets en batterijenopladers geen probleem op.
Huishoudelijke apparatuur (koffiezetapparaat, toaster, wat oudere tv's, wasmachines etc) heeft vaak een converter nodig, maar ik neem niet aan dat je dat mee gaat sjouwen :D

De wereldstekker doet trouwens geen tovertrucje: die zorgt er alleen maar voor dat de pinnetjes in het stopcontact kunnen......

CoonArt

Re: 110 V <-> 220 V... zal mijn apparatuur het nog wel doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-15 14:58

gechecked... mijn varta batterijenoplader gaat het doen...
tweede batterijaccuoplader gaat het ook doen...
scheerapparaatoplader gaat het ook doen...

was I worried? naaaaaaahhhh.... :P