Buitenlandse stage// Paardenranch

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

givette

Buitenlandse stage// Paardenranch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-15 12:01

Hi Bokkers!
In mijn 3e jaar van de opleiding dier, gedrag en ondernemen mag ik in het buitenland stage gaan lopen, ik zit nu nog in mijn eerste jaar maar ik wil me alvast oriënteren voor een stage in het buitenland.
Ik krijg nog te horen hoelang deze stage dan gaat duren maar ik ga uit van een paar maanden, ik zit zelf te denken aan een paardenranch in Canada, Amerika, Australië of ergens in die richting.
Het leek me leuk om contact op te nemen met mensen die hier ervaring mee hebben of die misschien het zelfde willen gaan doen.
Misschien hebben jullie leuke plaatsen waar jullie een leuke tijd hebben gehad, dan hoor ik het graag!
:D

Fortitude

Re: Buitenlandse stage// Paardenranch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 12:08

Hi! Wil je perse op een ranch werken? Er zijn namelijk ook nog een hele hoop andere opties.
Wat wil je precies leren tijdens de stage?

givette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-15 12:10

Fortitude schreef:
Hi! Wil je perse op een ranch werken? Er zijn namelijk ook nog een hele hoop andere opties.
Wat wil je precies leren tijdens de stage?

Het lijkt me wel heel gaaf op een ranch het hoeft natuurlijk niet perse maar het liefst wel iets met paarden :)
Ik weet ook niet wat ik precies wil leren ik denk dat ik sowieso al heel veel en hele andere dingen ga leren op een stage in het buitenland, alles is daar anders en daar ben ik zo benieuwd naar.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 12:18

Ik zou zeker ook eens verder kijken, bijvoorbeeld bij organisaties zoals de BHS of misschien bij stamboeken. Denk ook eens aan landen waar je misschien niet één twee drie veel over weet, daar krijg je vaak ook ontzettend leuke kansen omdat de stagaires daar niet altijd in rijen staan te dringen. Ik heb zelf bijvoorbeeld stage gelopen via Ark Nature, een Nederlands bedrijf dat zich o.a. bezig houdt met natuurlijke begrazing. Mijn stage was in Letland en ik heb de tijd van mijn leven gehad en ook nog een hoop geleerd in mijn onderzoek naar de wilde Konik's daar.

Persoonlijk zou ik niet voor een ranch kiezen. Veel mensen die ik ken en zo'n stage hebben gehad hebben het heel erg leuk gehad, maar zeggen allemaal dat je stallen uitmesten ook in Nederland kan leren. Misschien hebben zij het fout getroffen, maar als zoveel mensen dat zeggen...

Als je niet perse een paardenstage wilt doen, dan heb je helemaal veel mogelijkheden.

Maar goed, zet eerst voor je zelf heel goed op een rijtje wat je wilt leren en wat het nut zou zijn van de stage. Een pretstage is leuk, maar heb je er ook iets aan als je straks een baan gaat zoeken? Op stal werken, daar heb je namelijk echt geen ranch-stage voor nodig. Een baan vinden in de dierensector is al lastig zat, je kunt dus beter zorgen dat je je zo goed mogelijk onderscheid van de rest van de meuk.

Nadir

Re: Buitenlandse stage// Paardenranch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 12:48

Leuke plannen, kan me voorstellen dat het erg gaaf is! Maar Amerika kun je beter uit je hoofd zetten. Daar krijg je geen visum voor en zonder visum is het illegaal om daar te werken. (Stage valt daar ook onder)

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 12:50

ik heb in Frankrijk gelopen, was op een paarden boerderij op een biologische manier, super om een keer mee te maken! misschien iets voor jou?
voor info doe maar pbtje :)

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 22:05

Ik kan je wel al vertellen dat zeer waarschijnlijk de stage 10 weken is, net als de andere stageblokken. K heb namelijk zelf ook die opleiding gedaan (al afgerond afgelopen jaar). Ben zelf ook naar het buitenland gegaan 2x, alleen niet naar een ranch/met paarden.