Online cursus?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Online cursus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 10:59

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-07-25 08:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Fortitude

Re: Online cursus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 11:36

Moet het perse een 'echte' cursus zijn?
Je kunt anders namelijk eens Coursera proberen, alleen dat is wel in het Engels en is dat niveau Engels wellicht te hoog gegrepen. Ik weet dat Wageningen Universiteit ook recent begonnen is met zo'n online cursus, maar ook die is geloof ik in het Engels.

Julu72

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 11:39

Een cursus medische terminologie? Medische basiskennis (de simpele variant, ter kennismaking)?

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 11:43

Kun je niet gewoon een interessant boek uitkiezen voor dat veld?
Volgens mij zijn er ook boeken in het Nederlands betreffende diergeneeskunde met van die zelftestjes erin. Of dat je eventueel extra biologie oid doet? Een cursus aanschaffen is namelijk vaak wel een duur grapje.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 11:43

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 11:50

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-07-25 08:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 11:51

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-07-25 08:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 11:55

Als je je inschrijft kan je daarna wel altijd alle materiaal zien en lezen. Misschien dat je dan niet extra dingen kan doen... maar je kan opzich dan wel alle videos zien. Misschien toch wel interessant. Je kan je gewoon gratis inschrijven... dus zou het gewoon proberen en dan kan je makkelijk bij de filmpjes als je ze toch wil zien.

Ik zou juist je cursus in het Engels proberen... er wordt later ook veel in het engels gegeven... veel leeswerk op universiteit is vaak engels... en als je daar al beetje soepel door heen komt gaat je echt veel tijd schelen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 11:58

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-07-25 08:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 12:02

Evelijn schreef:
Ik zou juist je cursus in het Engels proberen... er wordt later ook veel in het engels gegeven... veel leeswerk op universiteit is vaak engels... en als je daar al beetje soepel door heen komt gaat je echt veel tijd schelen ;)

Klopt inderdaad.

Let wel goed op als je coursera kiest: bij sommige cursussen moet je best wel wat werk inleveren (verslagen et cetera) en dat is waarschijnlijk iets te veel werk voor dit doel ;)

Voordeel is inderdaad als je je inschrijft voor een cursus op coursera dan kun je gelijk al het materiaal zien. Er is ook geen consequentie als je het niet afmaakt of niet haalt. Over het algemeen zijn de cursussen waar alleen maar 'toetsen' bij zitten best goed te doen. De colleges zijn altijd heel duidelijk en goed te volgen, maar eerlijk gezegd skip ik ze vaak en doe ik het met de powerpoints et-cetera en als ik iets moeilijk vind dan kijk ik de colleges.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 12:05

Ik vind juist de colleges zo leuk om te zien/horen :) ... en de cursussen die ik heb gedaan haal ik daar ook makkelijk de toetsen mee.

Die twee die ik je aanraadde zijn beide zo te lezen alleen met toetsen en dus geen extra opdrachten.
Laatst bijgewerkt door Evelijn op 11-02-15 12:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 12:07

Evelijn schreef:
Ik vind juist de colleges zo leuk om te zien/horen :) ... en de cursussen die ik heb gedaan haal ik daar ook makkelijk de toetsen mee.

Ligt aan het onderwerp. Ik heb vooral cursussen gedaan in mijn vakgebied, daar had ik geen uitleg nodig om een 10 te halen. De andere cursussen keek ik soms, vooral als het onderwerp me aansprak.

Maar inderdaad: de colleges zijn vaak erg leuk!