Nieuwe (tweedehands) auto kopen, HELP

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

crazygirl1

Nieuwe (tweedehands) auto kopen, HELP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-15 18:09

Aangezien mijn eerst autootje naar zijn einde gaat, ben ik opzoek naar een andere auto.

Helaas ken ik er absoluut niets van. Ik beoordeel snelheid en 'uiterlijk' :D
Ik ga hulp inschakelen van wat vrienden. Maar ondertussen zou ik toch graag al wat rondkijken.

Als ik spreek over 'sportief' komen natuurlijk meteen 'BWM, Audi' ter spraken. Maar deze zijn vaak buiten budget maar ook soms 'wat oud'.

Dus sportief & jong Wat stellen jullie voor? Laten we dan even niet naar het budget kijken ;)

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 18:27

Kijk eens op htt hier op bokt. Zoveel topics over geweest.

imd

Re: Nieuwe (tweedehands) auto kopen, HELP

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 18:46

Niet naar het budget kijken lijkt me redelijk zinloos, dan kun je net zo goed zeggen "een tweedehands audi r8". Je geeft zelf al aan dat dat soort merken vaak buiten je budget vallen, dus een indicatie lijkt me wel handig. Het scheelt nogal of je 1.000 of 10.000 euro te besteden hebt natuurlijk :)

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 19:33

LZP >> HTT

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 19:35

Idd wat is je budget
Ik ben vw/audi fan

Kijk eens naar een golf 5/6 ligt geheel aan je budget
Of een Polotje leuke autos beetje vrouwelijker als de golf en vind ze sportief genoeg voor een vrouw hoor

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 10:38

Inderdaad, wat is het budget?

Seat Ibiza nog een optie?

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 18:35

Seat Leon, Audi A3, Volkswagen Scirocco.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 01:55

Kijk zeker ook naar de km stand. Bekijk reviews op autoweek of anwb. Luister goed naar de moter en test alle dingen in de auto zoals airco. Banden moeten goed profiel hebben. Tijdens het testrijden ook een stukje snelweg of 80 km weg meepakken. Even een keer flink optrekken en een keer flink remmen. Let erop dat de koppeling soepel gaat en schakelen zonder problemen. Ik heb net een punto gekocht. De diesel is erg zuinig

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 21:44

Bij sportief en jong denk ik meteen aan een Ibiza <3.
Maar wat anderen ook al vragen: wat is je budget.
Want de oude en dus goedkope(re) ibiza's zijn niet zo sportief :).

Emmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 22:33

Een betaalbare sportauto is bijvoorbeeld een Toyota celica, een Mazda mx5 of een Renault clio. Allemaal zeer betaalbaar. Ook als er iets mis mee is.

Subaru wat ik zelf heb raad ik niet aan als beginners auto, wel bloedsnel, maar erg duur wanneer je afhankelijk bent van de dealer.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 19:37

Kun je iets specifieker zijn, TS? :)
Wat vind jij jong? Max. 5 jaar? Of tot 10 jaar?
En wil je een sportief uiterlijk? Of sportieve prestaties? Of beide?
Welke maat auto zoek je, welke merken zijn absoluut uitgesloten?

Ibzzix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 19:43

Volkswagen Golf! Goede auto's. Zou zelf dan voor de 5 gaan want 4 vindt ik toch wel wat oud maar dat ligt natuurlijk aan het budget. :):)

crazygirl1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 16:30

Sorry, geen tijd gehad op te reageren :)

Budget is een twijfel punt.
Ofwel beperkt budget (5-6000 euro) voor een kleinere maar degelijke auto. Dan denk ik aan Ford fiesta, Opel Corsa of dergelijke. Ofwel het budget verhogen en kiezen voor meer luxe/nieuwer (+/- 20 000 euro). Met hoger budget kan je tweedehands auto's vinden aan een zeer (relatief) goedkope prijs.

Ergens graag een 'mooie' auto maar ja, 20 000 euro blijft natuurlijk een hoop geld. Dus is het kiezen tussen nieuwe dure auto of kleinere auto en dan meer kunnen genieten van kleinere dagdagelijkse zaken.

VW Golf/Polo ben ik niet zo voor. Geen idee waarom maar de auto's spreken me niet aan.
De VW Scirocco daar integen is een pareltje <3 <3 (maar daar is de prijs ook naar.. )

Verder kom ik volgende tegen (afhankelijk van het budget):
* Opel Corsa
* Seat Ibiza
* Seat Leon
* Ford Fiesta
* Ford Focus
* Renault Clio

Ford en Seat vind ik het dashbord niet waauw.

Belangrijk is dat de auto toch gemakkelijk de 130km/u moet halen en dan nog gemakkelijk kan optrekken. Ik kom van een zeer klein stadsautotje waar ik door omstandigheden de laatste maanden veel autostraden heb mee moeten rijden. En daar brulde de motor zich eruit aan 110km/u. Vind het trouwens levensgevaarlijk. Meerdere malen mij bevonden tussen 2 vrachtwagens aan 100 km/u. Als er dan wat verkeer je voorbij raast aan 120, blijf je mooi tussen de 2 vrachtwagens want optrekken doet hij niet meer.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 16:33

Toyota Aygo. Ik heb de sport versie en de mijne kan flink optrekken en is erg vlot op de 120 :j
130 vind ie ook nog prima :')

Mijn vorige opel Corsa die vond ik echt waardeloos, was ook totaal niet vooruit te branden. Zuipt enorm als je 120 rijd en je voelt m ook echt wel op de 130. :j De mijne was nog geen 10 jaar oud.
Laatst bijgewerkt door Saaams op 17-02-15 16:34, in het totaal 1 keer bewerkt

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 16:34

Heb zelf een Corsa gehad. Een hele sportieve, zwart, sportvelgen en knal rood interieur.
Afbeelding

Het nieuwe model maar dan van een paar jaar oud koop je wel in je budget.

Die haalde gemakkelijk 130 en voelt van binnen heel ruim, echt alsof het een grote auto is.

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 16:34

Is een Suzuki Swift sportuitvoering niet iets? Betrouwbaar, kan gemakkelijk 150km per uur aan, komt niet over als een kleine auto in zowel uitstraling als gedrag en toch aardig betaalbaar.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 16:35

Suzuki Swift sport ? Pittig karretje :j

Mijn voorganger en ik waren tegelijk haha.

Wij hebben hem hier thuis staan, gewoon een fijne auto om in te rijden :)
160 is ook geen probleem, 170 ook niet :o

Charr_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 16:36

Ik heb in precies hetzelfde schuitje gezeten (goedkoop een auto op de kop tikken (tussen 5000 en 7000) of voor een duurdere gaan met financiering?

Uiteindelijk een Opel Astra 1.7 ctdi van 2007 gekocht met 90.000 km op te teller voor 5.400 euro met een jaar garantie :) Rijdt vlot, voldoende ruim, 5 deurs en toch best sportieve look. En best zuinig! Natuurlijk is die motor niet zo interessant in Nederland (denk ik).

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 16:40

Fiat Panda ouder model (dus niet de 2 cilinder turbo) En dan de 100 HP versie?
Even als voorbeeld een linkje:
http://link.marktplaats.nl/m900581483
Alles erop en eraan Airco'tje, Afstandbediening, mistlampen enz enz.

Heb zelf de normale (60pk) versie, en wil voorlopig niets anders.
Even afkloppen in mijn bezit sinds 2010 en nog niets mee gehad, nog geen lekke band!

crazygirl1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 17:00

Suzuki Swift (sport) en Toyota Yago zien er inderdaad goed uit!
De Fiat Panda is absoluut mijn ding niet.

Opel Corsa inderdaad , zijn heel mooie tussen.
Ik kan er zo eentje testrijden bij een vriend-autoverkoper. Misschien toch eens uittesten?

Thuis hebben we altijd Nissan gehad. Heel tevreden over. Mijn tweedehands Nissan Micra gaat op zijn 10 jaar (110 000 km) waarvan ik er 3j (40 000km) mee heb gereden. Heb er wat kleine probleempjes meeghad maar die vielen onder de garantie. Maar nu is de auto op. De Quasqai van mijn ouders is 4/5j (110 000km) en heeft de garage enkel gezien voor een handrem probleem.
Voor mij hoeft het dus zeker geen TOPmerk zoals VW te zijn. Ergens betaal je naamsbekendheid. Je moet geluk hebben met een auto.

Ik rij de laatste maanden veel aangezien de auto gedeeld wordt met papa. Winterperiode (sept-nu) is er bijna 10 000 km mee gereden. Tijdens zomer (neemt papa moto) dus wordt er minder mee gereden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 22:20

Ik wil de toyota aygo toch afraden als je veel op de snelweg rijdt. Ik heb er zelf een jaar in gereden, ook een sport uitvoering. En ik moet zeggen hij komt prima mee, trekt snel op, en haalt de 130 prima. Maar na een paar keer lange afstanden te hebben gereden was ik er wel klaar mee. Vooral met stormachtig weer. Je bent constant aan het corrigeren en dat is heel vermoeiend. Gewoon niet zo stevig. Hele dunne deurtjes, kleine bandjes. Nou moet ik wel zeggen, het nieuwste model heb ik niet in gereden en die ziet er een stuk steviger uit!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 22:26

Ik heb daar dan geen ervaring mee. Ik rijd veel en ook lange afstanden. Maar hij ligt juist stevig op de weg en tja met storm gaat iedere auto heen en weer. Ik ben er erg tevreden over en ben ook wel een persoon die mn rechterpendaal goed weet te vinden :=
Jammer van jou slechte ervaring

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 22:29

Misschien een Hyundai i20? Of een Mercedes A klasse, maar die is wel duurder natuurlijk..
Ik rij zelf een ix35 en ben erg te spreken over Hyundai, hiervoor Renault gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 22:33

Saaams schreef:
Ik heb daar dan geen ervaring mee. Ik rijd veel en ook lange afstanden. Maar hij ligt juist stevig op de weg en tja met storm gaat iedere auto heen en weer. Ik ben er erg tevreden over en ben ook wel een persoon die mn rechterpendaal goed weet te vinden :=
Jammer van jou slechte ervaring

Oh nee begrijp mij niet verkeerd. Heerlijke periode gehad met die auto, absoluut. Zoals ik zei, reed lekker mee, trekt lekker op. Heerlijk autootje. Maar nu ik in andere auto's rij merk ik wel goed hoe ik de Aygo dus net een 'speelgoed' auto vond, net iets te licht gewoon.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 22:45

Oh op die manier
Sorry! :D