Online bril kopen, ervaringen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

troi

Online bril kopen, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-15 17:26

Ik moet binnenkort een nieuwe bril en zit een beetje rond te kijken online. Dat lijkt erg voordelig en makkelijk maar ik vraag me af hoe de ervaringen hiermee zijn. Werkt het pas-syteem op de website een beetje? En wat als het toch niet past, krijg je dan je geld terug of zit je met een nutteloze bril.
Ik hoor graag ervaringen!

Mijn sterkte weet ik trouwens, das vanmiddag nog gecontroleerd door de oogarts :)

future_vet

Re: Online bril kopen, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 17:32

nooit gedaan. ik vraag mij alleen af hoe ze ervoor gaan zorgen dat de bril precies goed is. Ze zetten bij mij namelijk altijd kruisjes op het glas bij mijn irissen zodat het goed geslepen wordt.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 17:41

Wat dream_lot zegt, en daarbij zou ik zelf graag willen kijken of de bril mij staat, of ie lekker zit en niet te zwaar is. Ik zou het persoonlijk denk ik nooit doen. Scheelt het veel met een gewone opticien?

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 17:46

Persoonlijk ga ik ook altijd naar de winkel in plaats van online bestellen. Een kennis van mij heeft online een bril besteld... die was echt te groot voor haar... Ik vind het wel belangrijk dat ie fijn zit en leuk staat, maar ook wat Dream_lot zegt: hij moet goed geslepen worden tegenover je iris (en ik kan het weten, want ik heb 2 jaar met een bril rondgelopen die niet goed geslepen was... geen pretje).

Volgens mij valt de prijs wel mee tegenover specsavers, waar je al voor een leuke prijs een goede bril hebt!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-15 17:48

Online kan je voor 30 euro klaar zijn.. Das wel een gokje waard wat mij betreft, maar ik wil wel graag wat ervaringen horen.

Redenen om naar een echte winkel te gaan ken ik wel :-)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 17:53

mijn collega heeft het wel gedaan, en bij haar is het heel goed gegaan.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-15 17:54

Amaris schreef:

Weet jij ook bij welke site?

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 17:54

Ik heb onlangs een bril je gekocht online.
Bij brillen24.nl.

De glazen zijn wel goed, mooi helder en kan er prima mee zien.

Maar het montuur is echt ruk. Ik heb gebruik gemaakt van hun foto systeem en had dacht ik een leuk modelletje uitgezocht. De voorkant/glazen zijn veel groter dan leek op de foto en dat geeft me een lichtelijk alien achtige uitstraling. De pootjes zijn veel te lang waardoor ze ver achter mijn oor nog doorlopen. Ook was het algehele model veel te wijd, de pootjes stonden enorm uit elkaar.
Met een föhn heb ik de pootjes bij gebogen waardoor hij nu wel op mijn hoofd blijft hangen maar de bril is schots en scheef door mijn föhn kunsten. Ook kan ik niet liggen ermee want door de lengte van de pootjes schuif ik met mijn hoofd de bril van mijn hoofd af waardoor ik alsnog niks zie.

Ik heb toch echt een vrouwen model uitgezocht wart kleiner leek/was op de site.

Gelukkig was dit enkel een tijdige oplossing omdat ik mijn eigen bril kwijt was.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 17:56

troi schreef:
Amaris schreef:

Weet jij ook bij welke site?

Dat was bij brillen24.nl

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 18:29

Ik heb een bril gekocht bij Lensway, 2x zelfs, de eerste keer met een recept van mijn opticien. Datwas geen succes, maar dat lag aan de meting, ineens een heel sterke cilinder en ik kon echt niet zien door die glazen. Later met een goed recept van de oogarts geen enkel probleem.

Bij Lensway betaal je voor het montuur, standaard glazen zijn gratis (ook dun geslepen e.d.) voor bijzondere toevoegingen wordt een toeslag berekend. Als je dus een duur merk montuur neemt ben je vrij veel kwijt, neem je een minder bekend merk dan ben je minder kwijt. Je hoeft pas 2 weken na levering te betalen, tot die tijd mag je de bril proberen, als je niet tevreden bent mag je hem kosteloos terug sturen. Mijn eerste bril hebben ze ook zonder morren terug genomen na een week proberen. Voor een eventuele volgende bril wordt het ook zeker weer oogarts + Lensway.

Informatie over je pupil e.d. hoort op het recept van de oogarts te staan.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 20:34

Hier een van brillen24, als testje, en die bevalt heel goed :j
Op je recept van de opticien staan alle gegevens die je nodig hebt, ook de irisafstand. Maar die kun je ook nog eens controleren door een papiertje te printen en op je neus te zetten. Werkt best goed :)
Mijn montuur is prima. Ik had de breedte die ik nodig had vantevoren opgemeten (oude bril gemeten) en dezelfde breedte genomen. Hij past perfect zonder dat ik iets heb moeten verstellen of buigen. Ook de kwaliteit lijkt goed. Zeker voor die prijs.
Ik zou heel graag nog een tweede bril bestellen, maar helaas heb ik zo'n klein hoofd dat de keus echt enorm beperkt is, en er geen leuke tweede bril te vinden is in mijn maat.

Manny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 08:03

Ik heb onlangs voor mijn vriend een nieuwe bril besteld. Maar hiervan wisten wij de maten van het montuur etc. Het was vele malen goedkoper dan de bril in de winkel te kopen(scheelde 50%). Ik zou als ik jou was gewoon lekker in de winkel gaan passen. Mocht je wat tegen komen wat je leuk vind even de maten opschrijven(staan meestal aan de binnenkant van het pootje) en hem dan online bestellen.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 09:35

Ik heb ook meerdere brillen van brillen24 en het is nog nooit fout gegaan.
Ik heb al jaren dezelfde sterkte en gebruik dus ook het recept van de opticien, waar ik trouwens ook nog eens in de twee jaar een nieuwe bril uitzoek :+
Ik heb er gewoon veel.

het nadeel is idd dat je de kans loopt dat de bril niet helemaal goed zit, bijvoorbeeld te groot is.
Daarnaast moet je de bril zelf nog een beetje in model brengen zodat het ook op je hoofd blijft zitten. Dit kan idd met een fohn of even in heet water.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 20:40

8nnemiek schreef:
Ik zou heel graag nog een tweede bril bestellen, maar helaas heb ik zo'n klein hoofd dat de keus echt enorm beperkt is, en er geen leuke tweede bril te vinden is in mijn maat.

Hoe klein is jouw hoofd? :o
Zelf heb ik altijd kinderbrillen omdat mijn hoofd zo klein is, ben dus enorm beperkt. Qua hoeden/capmaat heb ik maat 53,5 en de meeste kinderen hebben al groter.
Ik moet ook nodig aan een nieuwe bril, maar ik durf niet zo goed. Die ik nu heb irriteert gigantisch achter mijn oren, en de sterkte is ook niet zo goed. Hoorde dus ook diverse dingen over online bestellen, maar omdat ik dus niet een normale volwassene ( :') ) ben durf ik niet zo goed.

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 20:43

Ik heb een bril gekocht bij eyelove! Zijn ook voordelig, maar je kunt wel passen. Ze zitten vaak bij de DA Drogist in.
wel een recept aanleveren, of ze lezen je huidige bril uit

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 21:18

Neonlight schreef:
Hoe klein is jouw hoofd? :o
Zelf heb ik altijd kinderbrillen omdat mijn hoofd zo klein is, ben dus enorm beperkt. Qua hoeden/capmaat heb ik maat 53,5 en de meeste kinderen hebben al groter.
Ik moet ook nodig aan een nieuwe bril, maar ik durf niet zo goed. Die ik nu heb irriteert gigantisch achter mijn oren, en de sterkte is ook niet zo goed. Hoorde dus ook diverse dingen over online bestellen, maar omdat ik dus niet een normale volwassene ( :') ) ben durf ik niet zo goed.

In mijn cap en westernhoed heb ik maat 54, dus vergelijkbaar.
Ik heb inderdaad ook kinderbrillen. Mijn vorige bril was een randloze, waardoor ik de glazen bij de opticiën kleiner kon laten maken dan degene die oorspronkelijk in het montuur zaten. Maar online gaat dat niet. Een breedte van 124 mm past mij het beste, maar de bril die ik online heb besteld was 130 mm en dat gaat nog nét.
Ik zag gisteren ineens dat er meer nieuwe modellen zijn rond de 127 mm, dus ik denk dat ik er binnenkort nog eentje bij bestel. Alleen jammer dat je niet met de filters kan zoeken, daar klopt helemaal niks van bij brillen24, je moet echt elke bril apart openen en de breedte bekijken..

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 09:19

Ik heb er gisteren weer eentje besteld van brillen24. Een bril met meekleurende glazen, voor 84 euro incl verzenden. Ik heb zoiets al langer willen testen, en voor die prijs is dat goed te doen :)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-15 10:05

Bedankt voor de reacties! Ik heb mij huidige bril opgemeten en ga op zoek naar een vergelijkbare op brillen24. Voor 39 euro probeer ik het gewoon