Terreurdreiging België op dit moment

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Monnie_

Terreurdreiging België op dit moment

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-15 18:34

Hoi allemaal,

Een aantal weken geleden werd er afgeraden om naar België en met name Antwerpen te gaan ivm de hoge terreurdreiging. Laatst las ik weer dat deze situatie nog onverantwoord is en er vele militairen nog rondlopen. Ik zou met mijn vriend 3 dagen naar Antwerpen gaan in de carnavalsvakantie ( voor onze Noorderlingen, dit is volgende week :) ) Hoe zouden jullie hier tegen over staan? Of denken jullie dat het allemaal wel meevalt?

Graag alleen reactie als je dus het nieuws hebt gevolgd..
Als iemand die alleen de grote verbouwing op SBS6 reageert met gewoon gaan heb ik daar natuurlijk weinig aan :)

Bedankt alvast!

Solleke_Noah

Re: Terreurdreiging België op dit moment

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 18:40

Dat moet je zelf inschatten denk ik. Moet zelf voor het werk vaak in Vilvoorde zijn, ook de afgelopen weken. Dan doe je dat gewoon en heb er eigenlijk niks gemerkt van militairen of enige dreiging. Mijn zus werkt in Antwerpen en gaat dus ook gewoon naar haar werk. Wat daar opvalt: weinig joden op straat (sommige joodse scholen zijn dicht) en idd militairen op straat. Verder gaat het leven daar gewoon door. Idem voor Brussel, werken verschillende familieleden en vrienden, eentje heeft zelfs militairen die de deur van haar werk-gebouw bewaken, maar je zal toch naar je werk moeten...

Eigen keus dus lijkt me!

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 18:41

Ach wat een gezelligheid weer.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 18:50

Gewoon lekker gaan! Gekken heb je overal. Ik zou mij er geen zorgen over maken eigenlijk en gewoon lekker gaan genieten. Volgens mij blijft dagelijks in de auto stappen nog steeds gevaarlijker...

Lienepien95

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 08:43

Ik woon in antwerpen...ik kom regelmatig in het centrum en heb nog nergens een militair gezien :o . De sfeer is hier nog hartstikke gezellig dus zo ver ik weet kan je gewoon komen! Ik kan natuurlijk niet voorspellen of er iets gebeurt..maar volgens mij laten ze het op de nederlandse tv allemaal iets erger lijken :o
Mocht je nog tips ofzo nodig hebben dan pb gerust!:)

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 10:04

Militairen en agenten lopen er niet altijd alleen vanwege een daadwerkelijke dreiging maar ook omdat het mensen een veilig gevoel geeft. Overigens is de dreiging in Nederland ook al jaren substantieel - en hier ga je, neem ik aan, ook zonder nadenken over naartoe. En inderdaad, de kans dat je bij een auto-ongeluk betrokken raakt is heel wat groter dan dat je slachtoffer wordt bij een terroristische aanslag.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 10:29

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 10:37

Een paar week geleden zei de Isis dat ze een aanslag in London wouden plegen. Ik zou net die dag zelf naar London gaan. Ik ben toch gegaan, omdat het meeste toch propaganda was, en inderdaad: niets aan het handje. Je moet er niet te angstig voor zijn, in London is de kans vele malen groter op een aanslag en nog ga ik er bijna elke zaterdag heen. Meeste propaganda is toch bang makerij.

Oliiviia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 10:38

Het lijkt precies of Antwerpen in het Midden-Oosten ligt met zo'n reisadvies :=

Zoals hierboven al gezegd werd, zijn de militairen er vooral om een gevoel van veiligheid te creëren.
En ik denk niet dat je veel te vrezen hebt als toerist, kijk maar naar de zaken die al gebeurd zijn, daar zijn volgens mij geen toeristen in verzeild geraakt (of wel? :+ )

Maar eerlijk gezegd kan dat overal gebeuren :=

Dus gewoon gaan! :D

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 10:42

Thats_Me schreef:
Volgens mij blijft dagelijks in de auto stappen nog steeds gevaarlijker...

:)*

HEEL VEEL meer en reeeler.

Kijk maar eens na hoeveel mensen er in Frankrijk gemiddled per dag in het verkeer omkomen.

Net als met het 'redden' van de banken zou minder investering volstaan hebben om de gezondheidszorg gratis te maken of VEEL meer (verkeers)doden te voorkomen.

Het is allemaal demagogie. Defacto gaat het om controle over ONS.

De grootste en ECHT reeele dreiging gaat uit van degenen met de wapens in hun handen op straat.

Samy24

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 10:45

@solleke Noah ik woon in Vilvoorde :D

het leven gaat heir inderdaad gewoon door.
Mijn moeder werkt in Brussel en gaat gewoon naar het werk en mijn neef woont in antwerpen maar ook daar gaat het leven door.

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 10:46

Lienepien95 schreef:
Ik woon in antwerpen...ik kom regelmatig in het centrum en heb nog nergens een militair gezien :o . De sfeer is hier nog hartstikke gezellig dus zo ver ik weet kan je gewoon komen! Ik kan natuurlijk niet voorspellen of er iets gebeurt..maar volgens mij laten ze het op de nederlandse tv allemaal iets erger lijken :o
Mocht je nog tips ofzo nodig hebben dan pb gerust!:)

Precies dit! Ik woon ook in Antwerpen, in het centrum (waar je waarschijnlijk heen gaat?) en nog geen militair gezien, niets speciaals op te merken op straat :)
Ik zou de situatie iig niet onverantwoord noemen, dat klinkt wel dramatisch :=

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 13:04

Ik woon ook in Antwerpen, er lopen inderdaad militairen rond maar dat geeft mij alleen maar een veiliger gevoel. Er is verder niets aan de hand, het is gewoon gezellig in de stad!

Edit: op de Nederlandse tv wordt er veel meer aandacht aan besteed dan hier in België, niemand maakt zich hier druk.

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 17:27

Antwerpen is echt niet gevaarlijker dan de gemiddelde Europese stad. Ik woon er zelf en je ziet hooguit een enkele militair als je door de joodse buurt komt, maar de kans dat jij daar als toerist verzeilt raakt is sowieso al niet groot. Je zult er dus echt niets van merken en ik zou me ook niet teveel aantrekken van zo'n negatief reisadvies, dat is inderdaad echt flink overtrokken hoor. :)

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 17:35

Ik ben 2 weken geleden in Brussel en Antwerpen geweest en nergens last van gehad. Denk dat de kans groter is dat je in de auto er naartoe verongelukt dan dat er daar daadwerkelijk iets gebeurd.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 17:37

Klasgenoten en vriendinnen van me wonen er, zij hebben nergens last van.

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-15 18:26

Bedankt allemaal voor de reacties! Gaan we met een veel beter gevoel op pad!

Lienepien95

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 11:55

En leuke vakantie?:)(als jullie al weg zijn)

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-15 18:54

Leuk dat je het vraagt!
Was echt erg geslaagd, er was overigens wel beveiligingsniveau 3, aardig wat militairen en politie gezien. Verder moet je eigenlijk niet in de Joodse buurten komen om het niet op te zoeken. Helaas was ons hotel wel daar.. niet erg slim dus maar we hebben het overleefd. Al met al erg naar onze zin gehad.

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 09:20

Wij wonen aan de Belgische grens en hier is het uiteraard net carnaval geweest ( *\%/* :# ) maar moet zeggen dat ik met de afsluiting even dacht (zonder echte angst hoor) ; als de IS nu een bom op het plein gooit hebben ze in 1x een heel dorp plat :=

Lienepien95

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 10:35

Gelukkig maar dat het leuk was! Er is nu inderdaad wel wat te merken, ik zag gisteren ook militairen bij het centraal station staan. Maarja beter dat ze wat doen aan de veiligheid dan helemaal niet :)

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 10:40

Ik denk dat je in deze huidige tijd gewoon zelf ongeacht waar je ook bent waakzaam moet zijn ( dat ben ik in iedergeval wel).
Doordat steeds meer mensen deze enge ideologie aanhangen en er ook veel in de media over gesproken word brengt dit altijd mensen op hele gevaarlijke en waanzinnige ideeen.
Zelf altijd opletten ( persoonlijk heb ik met grote mensen massa's al niets) ongeacht of je nu naar Antwerpen of London gaat.