Je bestelling is onderweg..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Weggebokt

Je bestelling is onderweg..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 12:51

..Maar ik heb helemaal niks besteld?
Ik kreeg gister een mailtje van Adidas dat mijn bestelling onderweg was en dat het deze (komende) week word bezorgd, maar ik heb niks besteld.
Ik heb Adidas al een mailtje gestuurd dat ik niks heb besteld, maar ik heb nog geen antwoord terug..
Ik kan zien wat voor bestelling het is, een bestelling van 54 euro.

Zometeen is dit een nieuwe vorm van oplichting weet ik veel wat?
Wat moet ik doen als de "bestelling" wel aan komt, het aannemen of niet ?
Wat zouden jullie doen?

Solmyrkvi

Re: Je bestelling is onderweg..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 12:52

Ik zou even bellen als ik jou was. En het pakketje sowieso niet aan nemen.

StormTitan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 12:52

Niet aannemen als je niks besteld hebt ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 12:53

Dit is inderdaad een vorm van oplichting en niet nieuw.... Pakketje niet aannemen, direct retour afzender met de mededeling dat het niet voor jouw is. Maar sowieso uitzoeken of niet een familielid per ongeluk iets op jouw naam besteld heeft.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 12:53

Misschien een phishing mail?
Ik heb geen idee of ze die ook in versies sturen van Adidas, maar ik krijg regelmatig fake emails van de Rabobank (terwijl ik zelf bij ING zit.)
Anders moet je misschien even bellen morgen, dan heb je waarschijnlijk sneller antwoord.

chazzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 12:54

Ik heb dit weleens gehad met de Wehkamp, iemand had mijn account gekraakt.
Meteen heb ik met de Wehkamp gebeld, het ging hier om een dure fotocamera welke geleverd zou worden op mijn oude huisadres waar ik inmiddels al ruim een jaar niet meer woonde, Wehkamp heeft toen heel netjes de bestelling gecanceld en mijn account gedeactiveerd.

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 12:55

Ik zou het even afwachten. Als ze willen dat je aan de deur betaalt oid niet doen. Sowieso niks betalen of informatie geven. Klinkt heel raar. Was het geen phising mail van die bestelling?

Als er een pakje komt, vraag dan aan de postbode wie de afzender is en neem hem niet aan.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 12:58

kan je niet inloggen op je adidas account en dan bij mijn bestellingen kijken of daar wat staat?

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 13:00

niet aannemen of betalen en bellen met addidas klantenservice. zij kunnen waarschijnlijk zo vinden wie het pakket besteld heeft en heeft betaald.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 13:11

Had nog nooit van dit soort oplichting gehoord.. :)
Op mijn account staat ook dat er wat besteld is. Ik neem het in ieder geval niet aan, zal morgen even met de klantenservice bellen :) bedankt in ieder geval

Edit: wat is phishing mail??

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 13:14

Staat jouw huisadres er wel bij, of kan het zijn dat iemand gewoon per ongeluk een verkeerd emailadres heeft opgegeven?
Ik zou ook even bellen maandagmorgen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 13:14

Wat er nog weleens schijnt te gebeuren is dat er een pakje besteld wordt, dat wordt afgeleverd op jouw adres, en dan 's avonds komt de 'echte eigenaar' om het pakje op te halen. Want het pakje is per ongeluk bij jou bezorgd en niet voor jou, toch?
Maar jij krijgt wel de rekening en kan aan het bedrijf niet bewijzen dat jij het niet meer hebt of nooit besteld hebt.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 13:15

Vjestagirl schreef:
Wat er nog weleens schijnt te gebeuren is dat er een pakje besteld wordt, dat wordt afgeleverd op jouw adres, en dan 's avonds komt de 'echte eigenaar' om het pakje op te halen. Want het pakje is per ongeluk bij jou bezorgd en niet voor jou, toch?
Maar jij krijgt wel de rekening en kan aan het bedrijf niet bewijzen dat jij het niet meer hebt of nooit besteld hebt.

Ohh zo.. Dat is wel heel erg slim bedacht.
Ik zie net dat het nog op mijn oude adres ( ben net verhuis) word bezorgt dus niemand doet daar nu open.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 13:17

Kan ook zijn dat iemand bij Adidas een bestelling op een verkeerd klantnummer heeft ingevoerd natuurlijk, weet niet of je alleen online kunt bestellen daar of ook per e-mail/fax?

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 18:10

Kan een fout zijn bij adidas maar inderdaad ook oplichterij!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 20:59

Geen lief vriendje toevallig? Zo kreeg ik dus ook eens een mailtje, ook Adidas, maar dat was dus mijn vent die limited edition gympen voor mij had gekocht

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 21:01

SindyKaya schreef:
Vjestagirl schreef:

Ohh zo.. Dat is wel heel erg slim bedacht.
Ik zie net dat het nog op mijn oude adres ( ben net verhuis) word bezorgt dus niemand doet daar nu open.

Nee maar je krijgt wel de rekening, morgen weer bellen dus dat je niets besteld hebt en dat ze je account moeten blokkeren.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 21:04

Morgen gewoon even bellen met de klantenservice, dan wordt het vast snel opgelost. :j

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-15 21:26

Ik heb de klantenservice gebeld, het is een verhaar apart want bij hun staat er dat er helemaal niks besteld is naar dat adres. Dus er zal ook geen rekening oid die kant op gaan. Mochten ze het nog wel zien dat er besteld is deze maand op dat adres dan zetten ze de bestelling meteen stop