Foto's aan de muur hangen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

hannah41

Foto's aan de muur hangen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-15 15:31

Hallo allemaal!
Ik had op mijn kamer een hele wand leeg en een heleboel foto's over. Dus leek het me leuk om de muur vol te plakken met foto's. Overlegd met mijn ouders, die vonden het prima. Zo bedacht zo gedaan. Dacht ik. Ik had er een soort collega van gemaakt en ze vast geplakt met dubbelzijdig tape (op het behang). Helemaal tevreden ga ik eten, toen ik terug kwam was het resultaat ronduit treurig. Alles was er afgevallen. Er hingen nog een stuk of 15 (van de ruim 200 foto's) banketstaaf tegen de muur en de rest lag verspreid over het laminaat. -O-

Dat was dus geen succes. Maar ik wil eigenlijk nog een poging wagen, het liefst doe ik het deze keer niet voor niks. Hoewel foto's plakken best een rustgevende bezigheid is, was ik namelijk best wel gefrustreerd toen ik er achter kwam dat ik de hele middag voor niks bezig was geweest. De tape die ik gebruikt heb was al enkele jaren (zie: tien) jaar oud, dus misschien heeft het daar aan gelegen (dat kwam mijn moeder zeggen toen ze de puinzooi lachend bekeek). Maar dat wil ik dus graag zeker weten.

Zijn er bokkers die ideeën hebben of misschien zelf zoiets hebben gemaakt?

MiniMaxi

Re: Foto's aan de muur hangen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 15:41

Je hebt van die soort gm waarmee je het kan bevestigen. Posterbuddies heet dat geloof ik....

Imke1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 15:43

Afbeelding

Pritt multifix/poster buddies is fantastisch!! <3
Ik heb ook een soort tumblr-achtige collage in mijn kamer hangen en ze vallen bij mij nooit af! :)
Laatst bijgewerkt door Imke1998 op 07-02-15 15:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 15:44

Ik had eens gedaan met van die gekleurde plak dingetjes , hele muur was ziek allemaal gekleurde stippen :')

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-15 15:46

Bedankt alle drie! Is dat Prittspul niet gewoon een soort kneedgum? Blijft dat wel goed (niet van dat spul dat uitdroogt en dan loslaat?)? :D

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 15:56

Die buddies blijven prima zitten.
Je krijgt er alleen wel supervieze vette vlekken van als je ze er nog eens af wil halen.
Op behang in ieder geval wel.

Edit: je ziet ze soms na een tijdje ook door je foto's heen in een vette vlek.

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 16:06

Ik gebruik die buddies ook al best een tijd en alles hangt nog aan de muur
Die vette vlek die hierboven genoemd is, heb ik ook last van jammer genoeg
Verder ben ik echt tevreden

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 16:29

Met die pritt buddies kan je inderdaad rekenen op vlekken.
Je zóu kunnen overwegen om eerst op een mooie kleur karton ( of zwart :9 ) een foto collage te plakken.
Wat een héél leuk effect heeft is foto's scheuren.

Alles wat niet leuk is aan de foto scheur je er van af.
Je gaat dan merken dat je verschillende effecten kan scheuren ( meer of minder wit )

Je plakt je foto's vervolgens op een leuke manier tot een collage en plakt die op je karton.
Dan ís er bij de hobbywinkel een soort van speciale lak te krijgen die je als een laag over je collage aanbrengt.
Dat beschermd niet alleen de kleur van je foto's maar ze blijven ook goed zitten, zonder te rollen of iets dergelijks.

Het kartonnen vel en of vellen!!! kan je dan ophangen met speciale poster plakkers. ( pritt ??)
Die kleuren niet zo vies op als die buddies, en zijn véél steviger.
Óf je schuift je karton in zo een speciale posterstrip voor onder en boven, die je gewoon kan ophangen aan een spijkertje.
Succes verzekerd, dus leef je uit!! *\o/*

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 18:30

Ook hier heb ik goede ervaring met buddies. Behalve dan als je het na jaren er weer vanaf wilt halen. Er bleven inderdaad vieze vlekken achter, maar het was überhaupt al lastig om alles eraf te halen. En dat was nog van een glad oppervlak. Behang zal dan helemaal lastig worden.

Het idee van RaafSmits is ook een erg leuk idee!

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 19:36

Die Pritt dingen zijn idd wel goed, maar ook wat viezig. Je ziet ook veel op Pinterest dat mensen met Washi tape dingen aan de muur hangen. Weet niet of het lang blijft hangen trouwens.