Ik vroeg me af of jullie hier iets op weten. Mijn autootje (Renaultje 5 van 25 jaar) heeft een beetje moeite met de winter dit jaar. Vorig jaar was de winter natuurlijk veel zachter en had ik minder uitdagingen, maar nu is het soms echt een challenge om hem te starten.
Ik moet altijd handmatig choken (wat echt geniaal is als je een keer iemand meeneemt, dan zitten ze echt heel raar te kijken
), maar soms pakt ie dat dan gewoon niet. Dan probeert ie te starten, red ie het net niet, en daarna is het eigenlijk een verloren zaak. Choke omhoog, dan doet ie steeds minder, dus choke omlaag en snel optrekken als ie dreigt te starten en dan gaat het vaak nog wel. Maar soms dus ook niet, en dat is vrij onhandig als je naar je werk moet. Het is een automaat, dus aanduwen is dan ook echt geen optie. De sneeuw was echt geen probleem, vorst ook niet zo, maar die regen... Pfoei... Als ik hem elke dag gebruik wil het nog wel, maar na een paar dagen stilstaan in de regen... En ik kan helaas niet elke dag rijden, omdat ik soms de hele week in Utrecht zit voor mijn studie en de auto meestal in Zwolle blijft.
We hebben helaas geen garage, maar nu dacht ik dat zo'n autohoes missen zou kunnen schelen?
En wat voor soort hoes zou ik dan moeten hebben? Waar kan ik ze kopen die echt waterdicht zijn? Of maakt dit allemaal geen zier uit en is het geldverspilling?
Verder doet hij het echt top, maar dat vocht is wel echt irritant. En ik heb hem keihard nodig voor mijn werk. Het is al meerdere keren gebeurd dat ie niet wilde starten en ik de auto van mijn moeder moest lenen, maar dit is er niet altijd. Bovendien rij ik het liefst rond in mijn eigen bakje

Vanmorgen sloeg hij zo aan (ok, na 2 pogingen, maar goed), maar afgelopen dinsdag was er echt geen leven in te krijgen. En al die startpogingen zijn natuurlijk ook niet zo best voor mijn accu.
zou zo'n hoes verschil kunnen maken, of is dat dikke onzin? Of zijn er andere goede oplossingen?
.
nieuwe pomp deed wonderen