Kaartjes kopen via internet

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Kaartjes kopen via internet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-15 12:18

Hallo allemaal,

vaak als ik naar een theater/optreden wil zit ik op t tijdstip van de verkoop al klaar met de computer. Dan nog komt het regelmatig voor dat de website al voor de verkooptijd niet meer wilt openen omdat deze overbelast is. Nu grijp ik hierdoor ook vaak mis omdat tegen de tijd dat je erdoor komt het al uitverkocht is. Dan denk ik weleens zou het niet eerlijker zijn als er enkel verkoop zou zijn bij kassa's -O- snap dat het voor iedereen makkelijk is via internet, maar het heeft geen nut om als fan dus al 3 uur van te voren op je pc klaar te zitten. Als ze alleen aan de kassa zouden verkoper zul je zien wie er echt graag willen want die staan er dan wel een paar uur van te voren, maar dan heb je wel je kaartje. Nu heeft iedereen net zoveel kans waardoor de echte fans soms misgrijpen. Soms komt er ook opeens een extra show als iets heel snel is uitverkocht. Dan dacht ik bij t eerste wat uitverkocht was wat jammer dat het niet is gelukt! en dan ga je verder met je leven :P dan kom je er opeens achter dat er een extra show bij gekomen was *\o/* klik je erop en is die uitverkocht...

zijn er meer mensen die zoiets hebben ervaren :Y) en die daardoor niet heel erg blij zijn met de internet verkoop?

turtlelito

Re: Kaartjes kopen via internet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 12:21

Toevallig n.a.v. de verkoop van Vrienden van Amstel?
Ik was namelijk deze week ook gefrustreerd, koop al mijn hele leven kaarten (vroeger via het vvv, inderdaad uren in de rij staan op zaterdagochtend) en heb eigenlijk nog nooit misgegrepen. Nu bij de VvA (voor het eerst via Eventim) was inderdaad de 9e (!!) show ook al binnen een minuut uitverkocht, tenminste de staanplaatsen. Ik heb nog wel 2de rangskaarten kunnen kopen, maar volgens mij klopt er in dit geval toch echt iets niet.

En terug naar het kassasysteem zullen ze niet gaan denk ik. Veel te arbeidsintensief (en dus duur).

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-15 12:24

nee wou net een kaartje kopen om mijn vriend mee te verrassen voor Rico en Sticks

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 17:55

Het nadeel van enkel kassa verkoop is dat jongeren/mensen zonder auto of rijbewijs uit kleine dorpjes bijvoorbeeld weer in het nadeel zijn omdat die vaak simpelweg niet vroeg genoeg in een grote plaats of stad kunnen zijn. Dan grijpen die weer naast de kaartjes. Via internet is dan toch het eerlijkst lijkt me, gelijke kansen voor iedereen, ongeacht locatie, leeftijd, mobiliteit, etc.

Begrijp me niet verkeerd, ik ken de frustratie van internetverkoop absoluut veel beter dan me lief is aangezien ik al een jaar of 10 zeer regelmatig naar concerten ga. Ik heb in mijn tienerjaren zelfs wel eens de nacht voor een ticketverkooppunt doorgebracht omdat ik toch echt per se tickets wilde. Dat is dan nog zoiets: moeten mensen uit een dorpje met slechte OV verbindingen dan maar een nacht in de kou/op straat doorbrengen om een ticket te krijgen, terwijl iemand die toch al in de stad woont bij wijze van spreke maar uit bed hoeft te rollen?

Om een lang verhaal kort te maken: het is nu even dik balen en ik snap de frustratie, maar imo is online verkoop de manier waarop "gelijke kansen voor iedereen" het dichtst te benaderen is. 100% gelijkheid gaat natuurlijk nooit lukken omdat de een weer een snellere computer of internetverbinding heeft dan de ander, maar daar is nu eenmaal weinig aan te doen en die verschillen zijn imo kleiner dan de verschillen die locatie met zich meebrengt.

Om een lang verhaal kort te maken: ik snap je frustratie, maar ik ken beide situaties en onlineverkoop lijkt me de beste benadering van "gelijke kansen voor iedereen".

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 21:54

turtlelito schreef:
Ik was namelijk deze week ook gefrustreerd, koop al mijn hele leven kaarten (vroeger via het vvv, inderdaad uren in de rij staan op zaterdagochtend) en heb eigenlijk nog nooit misgegrepen. Nu bij de VvA (voor het eerst via Eventim) was inderdaad de 9e (!!) show ook al binnen een minuut uitverkocht, tenminste de staanplaatsen. Ik heb nog wel 2de rangskaarten kunnen kopen, maar volgens mij klopt er in dit geval toch echt iets niet.

En terug naar het kassasysteem zullen ze niet gaan denk ik. Veel te arbeidsintensief (en dus duur).

Waarom zou dat niet kloppen? Vval is altijd super snel uitverkocht. Via de hotelarrangementen kan je nog wel staplaatsen krijgen.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 21:59

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 22:13

Relaxed schreef:
turtlelito schreef:

Waarom zou dat niet kloppen? Vval is altijd super snel uitverkocht. Via de hotelarrangementen kan je nog wel staplaatsen krijgen.

Omdat het systeem er niet echt 'stabiel' uitzag...... Het bleef wisselen tussen uitverkocht en nog een aantal plaatsen beschikbaar (die als je ze dan aanklikte niet te reserveren waren). Zelfs vandaag stond er bij 1ste rang nog geen 'uitverkocht' teken, maar was er toch niets te reserveren.

Ik geloof in snel uitverkocht zijn, maar heb bij alle concerten waar ik voor gereserveerd heb (van vroeger Madonna, Michael Jackson tot recent U2 en de afgelopen 8 jaar Vrienden van Amstel) nog nooit meegemaakt dat we 5 keer (steeds extra shows) met 4 mensen aan het proberen waren (via telefoon en internet) en geen staanplaatsen konden krijgen...... Ik geloof ook in populariteit, maar dit is te gek. Zal echt liggen aan alles wat van te voren gereserveerd wordt voor groepsarrangementen en sponsorplaatsen of een niet goed werkend reserveringssysteem . En ja, de extra arrangementen zijn nog wel beschikbaar, maar ik weiger een klein kapitaal uit te geven voor een overnachting terwijl ik op een kwartier rijden van Ahoy woon.......

Maar, uitgeklaagd, ik heb kaarten (koop wel een verrekijker :D ), dus volgend jaar rond deze tijd zijn we weer van de partij....... *\o/*