te graag tevreden met mezelf zijn..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lilydj

te graag tevreden met mezelf zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-15 22:48

hallo, en weer open ik een topic, ik wordt er zelf ook een beetje moe van maar ik weet niet zo goed meer wat ik moet.

ik doe te veel mijn best om tevreden met mezelf te zijn, en het maakt me echt heel moe en teleurgesteld..

ik heb mijn hele leven al uitgespikkeld, helemaal zoals het zou moeten gaan, zodat er niets fout kan gaan.
aan de andere kant wil ik een onvoorspelbaar leven, de hele wereld over reizen en mensen, dieren en natuur helpen..

ik wil een talent hebben, iets waar ik echt goed in ben, en ik heb echt al te veel sporten en hobby's gedaan om die te ontdekken, maar het probleem is, is dat ik alles leuk vind en in alles wel goed ben, maar nooit goed genoeg..

ook mijn uiterlijk, ik wil altijd meer kleding, meer makeup, extensions, nep nagels, ect. ect. ect.
en nooit ben ik degene die ik echt wil zijn..

ik wil altijd wel weer wat nieuws, en ik wordt er zo moe van.. en begrijp me niet verkeerd, ik ben tevreden met wie ik ben, maar ik wil graag beter zijn..

ik heb ook geen flauw idee waar dit allemaal vandaan komt, maar als iemand mij kan helpen, dan neem ik dat graag aan.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 23:20

Doe waar je geluklig van wordt, ga lekker reizen en de wereld helpen. Maar maak wel eerst je school af haha :D.

Wees met zulke dingen alleen niet te impulsief, wel goed na blijven denken!

Kennis van mij gaat ook de halve wereld over om mensen te helpen in ontwikkelingslanden. Zij vindt het geweldig. Ik zou het niet kunnen hoor

420BlazeIt

Re: te graag tevreden met mezelf zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 23:23

Je bent 15 ... nu al heel je leven uitgestippeld hebben?

lilydj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-15 23:27

xEmily schreef:
Je bent 15 ... nu al heel je leven uitgestippeld hebben?

ja, en dat is dus precies het probleem :P

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 23:28

Daar hebben ze een heel mooi woord voor bedacht; puberteit _/-\o_ :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 10:37

lilydj schreef:
ik heb mijn hele leven al uitgespikkeld, helemaal zoals het zou moeten gaan, zodat er niets fout kan gaan.

Nou laat dat maar los. Van het concert des levens krijgt niemand een program.
Je zal nog heel veel ups en downs gaan meemaken en dingen lopen nooit zoals verwacht.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 10:45

Monster schreef:

Precies dit! :D

lilydj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-15 11:44

_sharonnn schreef:
Monster schreef:

Precies dit! :D

hahaha, misschien :')

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 00:58

Wel een beetje herkenbaar.. Ik ben ook de ultieme gemiddeld getalenteerde persoon die nooit echt slecht in iets is maar ook eigenlijk nooit echt de beste in iets is

Maar eigenlijk is het gewoon heel cliche... Je hebt 2 opties: of tevreden zijn waar je bent, of er echt voor gaan om te verbeteren en zolang je een van die 2 dingen doet is het goed. Het wordt pas een probleem als je niet tevreden bent met wat en hoe je dingen doet maar er vervolgens effectief weinig aan verandert.

:j haal gewoon voldoening aan relatieve verbetering en voor je het weet haal je ineens de doelen die nu onhaalbaar lijken

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 01:12

Ik moet eerlijk vertellen dat ik toch ook mijn leven al vrij uitgestippeld heb.. Maar wat dat minder erg maakt is dat ik er rekening mee hou dat ik daarvoor veel geluk nodig heb en laat ik nou toevallig de kracht hebben om geluk af te stoten :+ dus ik ben er wel bewust van dat het meer een droom/doel is die dan uitkomt dan dat het voor mij per se uit moet komen. Probeer er eens zo over te denken. Want er zijn zoveel dingen die niet in mijn "doel" zitten waarvan ik het leuk zou vinden als ze op mn pad kwamen. Wees dus niet te strak aan dat doel want dan ga je dingen missen :) je leven hoeft niet totaal uitgespikkeld te zijn, maar totaal onvoorspelbaar is ook niet nodig hoor

En qua verbetering, tsja.. iedereen heeft wel iets wat ze willen verbeteren. Hou er gewoon rekening mee dat je nog wel iets verandert aangezien je nog 15 bent. En wees blij met de kleine dingen, jou kleine verbeteringen. Een shirtje kan genoeg zijn om je hele look te veranderen.

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 03:04

Ik heb een totaal andere levensfilosofie, dus kan me niet echt inleven maar zal toch wat adviezen proberen te geven.

Je bent 15, geniet lekker van je vrijheid om de dingen te doen die je leuk vind en probeer je vooral nirt druk te maken wat de rest van de wereld daarvan vind. Als jij je uiterlijk belangrijk vind, leef je er lekker in uit! Maar ga je niet op een bepaalde manier gedragen/kleden omdat dat conform is. Hier wordt je alleen maar onzekerder van (dit deed ik ook op die leeftijd) en mensen zullen dit ook opmerken. Er gaat nog zo veel veranderen in je leven, kwa studie, vrienden, leefomgeving noem maar op! Je kan je hele leven uitstippelen en je droom achterna gaan, maar weet ook dat er zomaar iets kan veranderen, en je wie weet over 5 jaar jezelf wel iets heel anders ziet doen!

Het onzekere en een 'talent' willen hebben herken ik wel. Ik ben geen A-plus student (en veel van mij vrienden wel) en ook in mijn andere hobbies ben ik geen uitblinker. Dit zat/zit mij soms dwars, maar ik weet ook dat ik iemand ben met hele brede intresses en kunnen, en dat is opzich ook al een talent! Toen ik 15 was reed ik fanatiek paard, speelde veel toneel en zong. Nu vind ik al die dingen nog steeds geweldig, maar heb ik ook andere prioriteiten (en wel mooie herinneringen!) Toen ik 15 was wou ik dierenartsnof bioloog worden, nu studeer ik iets heel anders en heb ik het enorm naam me zin om mijn studie. Maar soms denk ik ook, wie weet koop ik over 5 jaar een boerderij in Schotland en ga ik paarden houden, of heb ik mn eigen kroeg.

Conclusie: CARPE DIEM (Heel cliché, ik weet het)