Aaaaah... het toppunt van asociaal parkeren!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Aaaaah... het toppunt van asociaal parkeren!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-15 17:42

Ja echt joh... Ik heb het niet op de foto gezet, want het stoom kwam ongeveer uit mijn oren...
Dus dit MOET ik even kwijt...

Net even wat boodschapjes gedaan, geen idee wat te eten, dus pizza. Jummie! Even wat diepvriespizzas bij de blauwe winkel weghalen hier in het dorp. Rustig Gronings dorpje, waar men nog rekening met elkaar houdt enzovoorts enzovoorts...

Het was na vier uur, dus best wel druk. Logisch, vrijdagmiddag.
Bijzonder dat er behoorlijk breed geparkeerd wordt op de royaal aangelegde parkeerplaats. Echt hoor, super ruime parkeervakken! Ik reed er langs en zag één plek... Ehm... Of géén plek?
Een zooitje auto's naast elkaar, met een ruimte er tussen voor een auto. Maar die auto's waar ik tussen zou kunnen stonden dus elk half op een parkeervak. Dus ik zou op twee halve parkeervakken uit komen...

Nah, doe ik dat maar niet, want dat gaat dan zo maar door er om acht uur vanavond kan er aan die kant dan NOG niemand op één heel parkeervak staan... :+ :')

Dat vond ik trouwens al best wel asociaal, ik ging er dan ook vanuit dat er heel veel dames in de supermarkt zouden lopen. Was niet waar...

Dus ik rij het volgende laantje in, aan mijn linkerkant één plaats vrij, waar ik achteruit in zou steken. Maarja, ik ben ook een vrouw, dus ik reed te kort voorbij en kon 'm er niet achteruit in steken zonder nog een paar keer te steken. Zie ik aan mijn rechterkant gewoon TWEE parkeervakken vrij zijn! Dus ik dacht: "Daar ga ik wel staan."
Die meneer en mevrouw die hun boodschappenkar op het ene vlak hebben gezet en meneer die de boodschappenkar op 'mijn' plekje vast hield, zouden vast wel aan de kant gaan.
NOU NIET DUS HE?! Echt WAT DE FOK!! Ik was PISLINK...
En dan hebben we het over 65 plussers... -:(- -:(- -:(-
Ik mijn pissigheid even tentoongesteld, maar meneer vond het alleen maar grappig dat ik nu scheef geparkeerd stond.

Zo dat moest ik even kwijt...

Nou Bokkers, spill jullie parkeerterreinstory's! Ik ben vast niet de enige die dit regelmatig ziet!

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 17:45

Op mijn werk staan op vrijdag standaard auto's op het plein. Een schoolplein waar we met de kinderen spelen...

En dat zijn dan ouders van de naastgelegen school die hun kinderen komen ophalen.
Laatst bijgewerkt door Arethe op 06-02-15 17:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-15 17:46

Arethe schreef:
Op mijn werk staan op vrijdag standaard auto's op het plein. Een schoolplein waar we met de kinderen spelen...

%)

Oke, jij wint...

Jeeeetje... daar heb ik even geen woorden voor...

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 17:46

Gelukkig nooit last van, ik draai, keer en prop mezelf overal tussen. Hier vooral op de zondag met alle Belgen die naar de AH gaan.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 17:47

Dat parkeren verschrikkelijk op mijn werk ook. Niet normaal staan ze gewoon dubbel.

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 17:48

Janine1990 schreef:
Arethe schreef:

%)

Oke, jij wint...

Jeeeetje... daar heb ik even geen woorden voor...

Ik vind het zelf ook zo raar en asociaal. Spreken ze regelmatig aan en vaak krijg je dan een grote mond. Ook de scholen benaderd maar die kunnen er weinig aan doen. Inmiddels regelmatig contact met politie en maar foto's maken als bewijs.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 17:49

En wat is er mis met vragen of ze het karretje even opzij kunnen zetten?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-15 17:49

Arethe schreef:
Ik vind het zelf ook zo raar en asociaal. Spreken ze regelmatig aan en vaak krijg je dan een grote mond. Ook de scholen benaderd maar die kunnen er weinig aan doen. Inmiddels regelmatig contact met politie en maar foto's maken als bewijs.

En de gemeente dan? Die kan er toch een parkeerverbod neerzetten? Dan kan de politie gaan bekeuren...

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 17:50

Ik heb een keer gehad dat iemand zijn auto voor die van mij had geparkeerd. Toen kon ik dus het plekje niet meer uit en moest ik wachten tot hij terug kwam -O-

Pearlx

Re: Aaaaah... het toppunt van asociaal parkeren!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 17:50

Heb er net nog eentje bij de WTF-winkelmomenten gezet die hier ook van toepassing is:

Laatst ging ik winkelen met mijn vriend, staat er een auto geparkeerd op 2 parkeerplaatsen tijdens de drukste periode van de dag. Mijn vriend zet onze auto daarlangs. Komt er een zeer agressieve volwassen man uit die auto (had twee zeer jonge kindjes achterin) "KUN JE HEM NOG DICHTER OP MIJN AUTO ZETTEN?" dus mijn vriend zegt "Als u hem dan niet op twee parkeerplaatsen parkeert dan past het allemaal wat beter" nou die vent ontplofte zowat en trok een zakmes "JA EN ALS JE DIE WINKEL UITKOMT MAAK IK JE HELEMAAL AF" :oo Wij wisten niet wat we meemaakten. De andere mensen op de parkeerplaats ook niet trouwens. Komen we later terug, zit zijn vrouw naast hem in de auto en had hij niks meer te zeggen. ~~}>

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 17:51

Regelmatig is nog zacht gezegd, ik kom dat soort bizar parkeerwerk de laatste tijd zoooooo vaak tegen!
Voorbeeldje: ik woon in een flat inclusief druk (en relatief klein) parkeerterrein en er is een bepaalde auto die standaard al-tijd megascheef op 1,5 parkeerplek staat. -:(-
Ik wil nog steeds een keer een papiertje onder de ruitenwisser leggen met "Ja, parkeren is een vak apart...", ofzoiets :'). Maar elke keer durf ik toch niet :o

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-15 17:52

LadyMadonna schreef:
En wat is er mis met vragen of ze het karretje even opzij kunnen zetten?

Nouja, als je kennelijk twee parkeerplaatsen nodig hebt voor je eigen kont en het karretje (drie in totaal he, de auto stond ook op één plaats)... En er een auto komt aanrijden..... Wist ik het wel, had ik m'n karretje allang weggedrukt hoor :P (hij had ook ruimte genoeg achter zijn auto) Dat is hier redelijk gebruikelijk. Deze meneer keek me nota bene recht in de ogen aan en was niet van plan om opzij te stappen...

Het gaat hier trouwens om een gepensioneerde man die er heel erg vitaal uit zag en ook in een flinke auto reed. Niet dat jullie denken dat ik verwacht dat 80+ers voor mij aan de kant gaan. Daar maak ik graag plaats voor. Niet voor arrogantie. :P

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-15 17:53

Pearlx schreef:
Heb er net nog eentje bij de WTF-winkelmomenten gezet die hier ook van toepassing is:

Laatst ging ik winkelen met mijn vriend, staat er een auto geparkeerd op 2 parkeerplaatsen tijdens de drukste periode van de dag. Mijn vriend zet onze auto daarlangs. Komt er een zeer agressieve volwassen man uit die auto (had twee zeer jonge kindjes achterin) "KUN JE HEM NOG DICHTER OP MIJN AUTO ZETTEN?" dus mijn vriend zegt "Als u hem dan niet op twee parkeerplaatsen parkeert dan past het allemaal wat beter" nou die vent ontplofte zowat en trok een zakmes "JA EN ALS JE DIE WINKEL UITKOMT MAAK IK JE HELEMAAL AF" :oo Wij wisten niet wat we meemaakten. De andere mensen op de parkeerplaats ook niet trouwens. Komen we later terug, zit zijn vrouw naast hem in de auto en had hij niks meer te zeggen. ~~}>

Ik mis even het poppetje waar de onderkaak vanaf valt... WTF...

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 17:53

Met parkeren zelf heb ik geen problemen, wel dat een ander de auto strak tegen de bestuurders kant van mijn auto zet zodat ik niet in kan stappen en al helemaal niet mijn kind in de kinderstoel achterin kan zetten en dat terwijl er links van die auto meer dan genoeg ruimte is.
Erg vervelend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 17:53

Ik zie het probleem niet.. Gewoon doorrijden met je auto tot 1 cm van het karretje en dan vragen of ze even aan de kant willen gaan? :?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 17:54

Ik begrijp je punt wel, maar als je het gewoon gevraagd had (vragen staat vrij tenslotte) hadden ze m wellicht gewoon aan de kant gehaald en had het jou een hoop frustratie gescheeld

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 17:54

Oh ik ergerde me vanmorgen bij de super ook aan een meneer die met zijn patserbak op een een invalidenplaats ging staan. (heb zn ruiten gecheckt :o en geen kaart). Er was nog plek zat om te parkeren, en als was die er niet. Ik vind het zo a-sociaal...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-15 17:56

Niobe schreef:
Regelmatig is nog zacht gezegd, ik kom dat soort bizar parkeerwerk de laatste tijd zoooooo vaak tegen!
Voorbeeldje: ik woon in een flat inclusief druk (en relatief klein) parkeerterrein en er is een bepaalde auto die standaard al-tijd megascheef op 1,5 parkeerplek staat. -:(-
Ik wil nog steeds een keer een papiertje onder de ruitenwisser leggen met "Ja, parkeren is een vak apart...", ofzoiets :'). Maar elke keer durf ik toch niet :o

Die opmerking is wel super gevat!!

Misschien 's nachts? :D

C_arola schreef:
Met parkeren zelf heb ik geen problemen, wel dat een ander de auto strak tegen de bestuurders kant van mijn auto zet zodat ik niet in kan stappen en al helemaal niet mijn kind in de kinderstoel achterin kan zetten en dat terwijl er links van die auto meer dan genoeg ruimte is.
Erg vervelend.

Oooh ergerlijk is dat he? Heb ik laatst ook gehad. Kon zelf amper mijn auto in komen... Het was donker en heb geduimd dat er geen bijrijder uit hoefde te stappen. De volgende dag bij inspectie van mijn auto leek dat gelukkig niet het geval te zijn geweest.
Echt he... rekening houden met elkaar... Het valt niet mee...

LadyMadonna schreef:
Ik begrijp je punt wel, maar als je het gewoon gevraagd had (vragen staat vrij tenslotte) hadden ze m wellicht gewoon aan de kant gehaald en had het jou een hoop frustratie gescheeld

Hmmm ja klopt... Ik weet alleen niet of het dan nog verstandig is dat ik tegen zulke mensen begin te praten. Laat staan dat ik nog beleefd kan doen... Dat kon ik al niet toen ik uit de auto stapte. En die man heeft mij alleen maar uitgelachen... MONGOOL. Dacht ik stilletjes in mijn hoofd...
Terwijl er voor mij twee auto's achteruit tegen elkaar aanreden... :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-15 17:57

Kaygee schreef:
Oh ik ergerde me vanmorgen bij de super ook aan een meneer die met zijn patserbak op een een invalidenplaats ging staan. (heb zn ruiten gecheckt :o en geen kaart). Er was nog plek zat om te parkeren, en als was die er niet. Ik vind het zo a-sociaal...

Oooooh daar heb ik ook echt een hekel aan zeg! Met name wanneer het van die invalidenplaatsen zijn waar ook nog een kenteken aan vast zit... Waar zit dan in vredesnaam je verstand?

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 18:00

Paar dagen geleden ook voorgehad dat een auto zich half achter onze auto had geparkeerd omdat hij zo nodig zo dicht mogelijk bij de ingang van de winkel wou staan.. Terwijl er echt nog twee plaatsen vrij waren, maar ja, dat was dan toch echt de VOLLE tien meter wandelen!!

Hier kunnen jullie misschien inspiratie halen wat betreft het aanpakken van foutparkeerders :D

http://www.humo.be/humor/316799/foutpar ... special%29

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 18:01

Ik had laatst iemand die gewoon het vak in reed waar ik mijn auto achteruit in wou parkeren! En dat was verdomde duidelijk ook dat ik daar mee bezig was.
Heb de desbetreffende man toch even gevraagd waar hij mee bezig was en min of meer geëist dat hij 'mijn' parkeervak weer direct verliet. Man was zo overdonderd dat hij het gelukkig ook deed :Y)

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 18:02

Bij mijn vriend heeft de buurman een nieuw autootje gekocht. Past niet meer op hun oprit dus staat op een parkeerplek voor het huis.
Echter parkeert hij zo asociaal breeduit dat ik gewoon 3x moet steken om fatsoenlijk bij mijn vriend op de oprit te staan.

Parkeerplekken zijn misschien smal, maar het is een oude citroen saxo die met gemak op die plek past en je dan nog fatsoenlijk kan uitstappen als er een auto naast staat.

Paar keer zelf de auto op die plek gezet (omdat de oprit spekglad was en omdat ik me er nu genoeg aan geërgerd had) en nu hoop ik voor hem dat hij het vanavond niet weer doet want ik ram nog een keer een deuk in die auto.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 18:03

Janine1990 schreef:
LadyMadonna schreef:

Hmmm ja klopt... Ik weet alleen niet of het dan nog verstandig is dat ik tegen zulke mensen begin te praten. Laat staan dat ik nog beleefd kan doen...

Jeetje als je na zoiets kleins en simpels al zo opgefokt bent dat je al niet meer normaal kunt communiceren zou ik je eigenlijk een cursus anger management aan willen raden.....

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-15 18:05

Pattypaard schreef:
Ik had laatst iemand die gewoon het vak in reed waar ik mijn auto achteruit in wou parkeren! En dat was verdomde duidelijk ook dat ik daar mee bezig was.
Heb de desbetreffende man toch even gevraagd waar hij mee bezig was en min of meer geëist dat hij 'mijn' parkeervak weer direct verliet. Man was zo overdonderd dat hij het gelukkig ook deed :Y)

Woooow... _/-\o_
Knap!! En grappig!!! _O- Daar kan je nog mooi lang over napraten gok ik :P

nontie schreef:
Bij mijn vriend heeft de buurman een nieuw autootje gekocht. Past niet meer op hun oprit dus staat op een parkeerplek voor het huis.
Echter parkeert hij zo asociaal breeduit dat ik gewoon 3x moet steken om fatsoenlijk bij mijn vriend op de oprit te staan.

Parkeerplekken zijn misschien smal, maar het is een oude citroen saxo die met gemak op die plek past en je dan nog fatsoenlijk kan uitstappen als er een auto naast staat.

Paar keer zelf de auto op die plek gezet (omdat de oprit spekglad was en omdat ik me er nu genoeg aan geërgerd had) en nu hoop ik voor hem dat hij het vanavond niet weer doet want ik ram nog een keer een deuk in die auto.

_O- Ongelooflijk he... ik dacht even dat hij een Land Rover of iets dergelijks had gekocht...

Goof schreef:
Jeetje als je na zoiets kleins en simpels al zo opgefokt bent dat je al niet meer normaal kunt communiceren zou ik je eigenlijk een cursus anger management aan willen raden.....

Nice to meet you too :Y)

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 18:09

Janine1990 schreef:
Kaygee schreef:

Oooooh daar heb ik ook echt een hekel aan zeg! Met name wanneer het van die invalidenplaatsen zijn waar ook nog een kenteken aan vast zit... Waar zit dan in vredesnaam je verstand?

Daar hebben we gelijk zijn invalide beperking gevonden! :)*