De echte nozembrommers, die dingen waar iedereen een tweede keer naar om kijkt.
Ik wou al vanaf mijn 15e een mooie oude zundapp of kreidler maar waar haal je het geld ervoor vandaan? Na het een hele tijd niet meer in het hoofd hebben gehad kreeg ik een paar maanden geleden weer kriebels. Ik woon weer even thuis(wat boven op een heuvel ligt en fietsen is nou niet bepaald een hobby van mij), had een lekker zakcentje verdiend afgelopen jaar en heb alle tijd om er aan te knutselen. Dus na een korte zoektocht ben ik mijn Honda CB50 uit 1979 op gaan halen.
Nu heb ik er al een nieuwe voorband en binnenband opgezet, nieuw tellerkabel en de olie ververst en wou ik er mee naar de RDW om hem op kenteken te laten zetten. Bij aankoop deed hij het namelijk prima maar toen ik hem afgelopen week nog een keertje aantrapte verloor hij na 50 meter vermogen en viel die weer uit:( Vandaag weer geprobeerd maar nu kreeg ik hem niet eens maar aan (Beweging van vandaag ook weer gehad door hem alsmaar aan proberen te rennen). na elke start poging is de bougie weer zwart aangeslagen dus op naar het volgende project, de carburateur schoonmaken en afstellen. Ik ben nog een leek dus dit wordt spannend
Het hoort bij de hobby denk ik zo:)
Wat hebben jullie voor brommer en hoe lukt het jullie om er aan te knutselen?
voornamelijk Zündapp
ben zelf helemaal niet handig. Schoonvader heeft het ding meerdere keren met de aanhanger opgehaald en gemaakt/laten maken. Maar ik bleef ermee stranden en na de zoveelste wandeling naar huis ermee was ik het zat..
hij heeft er zelf eentje en heeft vorige zomer de oude zundapp van zijn moeder voor mij opgeknapt hihi. Zomers maken we soms lekker een ritje samen
door het hele land op hun kreidlers. maargoed hij is de echte liefhebber en ik hobbel een beetje mee
.