Brief aan verkrachter, vraagje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

anoniem4215

Brief aan verkrachter, vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-15 16:13

Dit is een goedgekeurd schaduwaccount. Denk je me te herkennen, gelieve dit in een PB te melden en niet openbaar op bokt te zetten.

Hoi bokkers :),

Na jaren van onzekerheid, toch de beslissing genomen om een brief te sturen aan de persoon die me meer dan de helft van mijn leven misbruikt heeft. Maar na alles uitgetypt te hebben, krijg ik toch twijfels. Zal ik hem wel daadwerkelijk sturen? Moet de brief formeler/anders? Ik kan hier bij niemand mee terecht, vandaar dat ik het aan jullie wil vragen. Wat is jullie mening over de volgende brief? Zouden jullie dingen anders neerzetten? Het is met deze brief niet de bedoeling om de verkrachter in kwestie op zijn vingers te tikken, de bedoeling is dat ik hem één keer laat weten wat het met iemand kan doen, en dat ik dus geen verdere stappen wil ondernemen (gerechtelijke procedure o.i.d.). Ik sta open voor aanpassingen of advies!

Hoe heb ik ooit zo stom kunnen zijn, om iemand te vertrouwen? Ik wist niet beter dan dat L en ik altijd bij je kwamen logeren als 2 kleine meisjes. Vrolijk, jong, onschuldig. Totdat L een leeftijd bereikte dat ze niet meer bij opa en oma wilde logeren. Toen bleef ik alleen over. Maar dit had ik toch nooit kunnen voorzien? Of was het wel mijn fout? Deed ik iets, verdiende ik dit? Als dat zo is dan spijt het me, voor alles wat ik volgens jou verkeerd heb gedaan. Het spijt me dat ik besta. Anders had jij geen last van mij had gehad, dan was alles nu anders. Denk jij nog weleens terug? Zou je alles anders aangepakt hebben als de tijd voor één keer teruggedraaid kon worden? Je hebt mijn ziel, mijn grenzen, mijn eigenwaarde, mijn emoties, mijn gevoel, mijn IK verkracht. Ik was nog maar een kind, wat heeft jou ertoe gebracht zo’n schade aan te richten? Onbegrip, verwarring, denkende dat ik je kon vertrouwen en veilig bij je was. Heb je enig besef van de gevolgen? Je gaf mij de schuld van alles, omdat ik volgens jou toch niks waard was. En hoe ouder ik werd, hoe meer je mij in je macht kreeg. Talloze klappen in mijn gezicht omdat ik niet naar je luisterde. Zelfs tegen mijn ouders zei ik dat ik weer “gevallen” was, zodat zij nooit iets zouden merken. Wisten ze toen maar wat er speelde. Maar ik zei niks, zoals ik je beloofd had. Als ik er maar voor zorgde dat niemand te dichtbij kwam, zou ik het nooit hoeven te vertellen. Je hebt me ongelofelijk beschadigd, maar ik zet het aan de kant. Omdat ik niet wil dat mijn ouders verdriet hebben. Maar wanneer houdt het een keer op? Ben ik het die je haat? Zijn het mijn ouders? Of de hele familie misschien? En wat is je angst, dat ik aangifte doe? Waarom zou ik dat nu ineens doen, ik hou toch al mijn hele leven mijn mond? En wat wil je? Wil je me dood hebben? Me angst bezorgen? En waarom dan? Misschien kloppen alle dingen wel die je over me gezegd hebt. Maar wat je ook zegt, ik zou nooit mijn familie verraden. Ik ben helemaal niet uit op een rechtszaak, als alles maar een keer ophoudt..

Alvast bedankt!

guusjew

Re: Brief aan verkrachter, vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 16:17

Wat erg voor je ik denk dat als jij denkt dat je geen ruzie of nog een keer het zelfde meemaakt door deze brief te sturen je het zeker moet doen!

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 16:18

Mag ik vragen waarom je geen aangifte wil doen?

Wat verwacht je door deze brief te versturen? Wil je er een reactie op. Wil je horen dat het zijn bedoeling niet was?

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 16:18

Wow dit is echt heftig. Ik wil je heel veel sterkte wensen!!!!

De brief vind ik persoonlijk heel goed. Je hebt daar netjes je gevoelens op geschreven en je hebt er ook duidelijk in staan dat je wilt dat het stopt en dat je geen acties gaat ondernemen.

Nogmaals heel veel sterkte!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 16:20

Speelt het nog steeds?

Ik vind het een heftige brief... omdat je heel oppervlakkig blijft...
Lastig, maar als dit is wat je gevoel zegt, zou ik het wel op deze manier versturen.
Het is jouw gevoel, jouw verhaal, en niet die van een ander.

Succes en veel sterkte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 16:24

Ik vind het heel knap van je dat je dit zo hebt kunnen verwoorden, maar ik twijfel of het verstandig is om dit op te sturen.
Heel persoonlijk zou ik aangifte doen, heeeel hard je best doen om jezelf er weer bovenop te helpen d.m.v professionele hulp en hem dan uiteindelijk een brief schrijven waarin staat hoe sterk je bent, dat je voor jezelf hebt gekozen en hoe jij ondanks zijn acties het beste uit jezelf haalt.
Maar wat ik al zei, dat is heel persoonlijk en als het goed voelt voor jou om deze brief te versturen, moet je je door niemand tegen laten houden.

Maar doe alsjeblieft aangifte, zelfs al denk je dat je het niet waard bent, denk dan aan de andere kinderen die hij misschien nog wel iets aandoet.

xalm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 16:25

Ik heb dezelfde vraag als Kimberly. Ik vind het een intense brief die je gevoel duidelijk naar voren brengt. Maar wat wil je precies bereiken met het sturen van de brief?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 16:26

Heftig TS :(:)

ik denk dat je je moet bedenken wat mogelijke gevolgen kunnen zijn. Heb je nog veel contact met deze persoon en hoe gaat je familie reageren als dit openbaar wordt. Is die mogelijkheid er. En na die mogelijkheden moet je je bedenken of jij die gevolgen aan kan. Een ander punt waar je over na moet denken is dat je nu de mogelijkheid hebt om de brief te versturen. Wanneer deze persoon niet meer in leven is gaat dat niet meer. Ook met die optie moet je afwegen met de vraag of je geen spijt krijgt wanneer je deze brief niet hebt verzonden.

Heel veel sterkte en succes met je keuze. :(:)

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 16:26

Lieve TS, wat vreselijk dat je dit hebt moeten meemaken. Daarvoor allereerst een hele dikke virtuele knuffel :(:)
Het schrijven van een brief als deze is altijd goed voor je verwerking - al doe je hem wel of niet daadwerkelijk op de post.

Uit je brief maak ik op dat je jezelf nog deels de schuld (wilt) geven voor wat er gebeurd is. Laat ik voorop stellen dat ik me geen enkele situatie kan bedenken waarin iemand als kind slachtoffer is van verkrachting die hij of zij zelf het 'veroorzaakt'. Dat bestaat niet. Wat hij/zij allemaal over je heeft gezegd zijn leugens en smoesjes om jou in zijn/haar ban te houden en bang te maken in dat je niets zal verklappen.

Wat hij/zij je ook heeft verteld TS, dit kan niet. Dit mag niet. Deze persoon moet worden gearresteerd voor zijn daden want hij/zij heeft jou leven bijzonder door de war gegooid! Ik vraag me ook af of je een eerlijk antwoord zal krijgen op deze brief..ik denk het namelijk niet.

Toen ik op versturen wilde drukken zag ik nog KBK's reactie en daar ben ik het mee eens, persoonlijk zou ik deze persoon aangeven bij de politie - hoe angstig dit misschien ook voor je is gemaakt. En professionele hulp inschakelen om dit een plekje te geven. Je verdiend het niet om in deze angst te leven.

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 16:27

Heel netjes! Is het al lang geleden gebeurd? Ik snap goed dat je geen aangifte wilt doen en alleen even aan jezelf moet denken voor de verandering, maar zou je het toch niet willen overwegen? Voor hetzelfde geld heeft hij dit vaker gedaan bij andere meisjes en heeft iemand wel aangifte gedaan maar wordt er niks mee gedaan omdat zij de enige is. Dit soort mensen verdienen straf en psychische hulp zodat voorkomen kan worden dat ze dit óóit nog iemand zullen aandoen.

Julu72

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 16:28

Ik zou 'het spijt me dat ik besta' weghalen.... Jij hebt net zoveel recht op bestaan als ieder ander!
Verder in mijn ogen prima!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 16:29

Poeh moedig van je, maar wat moet het moeilijk zijn.
Op zich geen slechte brief, maar dat eerste stuk, ik zou de verkrachter echt niet in de slachtofferrol plaatsen want zo komt het over, weet dat jij hierin nooit iets verkeerd gedaan hebt, maar dat het probleem echt bij de verkrachter ligt.

anoniem4215

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-15 16:29

Dankjewel allemaal voor de steun!

Om de vragen te beantwoorden: het misbruik is op dit moment opgehouden, maar ik word nog wel telefonisch en via de mail bedreigd met mijn leven (vandaar dat laatste stukje van de brief ook), heb dus in principe de bewijzen in handen. Ik wil alleen geen gerechtelijke procedure omdat alles zo ingewikkeld ligt. Het is natuurlijk familie die erg dichtbij staat.. Het enige wat ik wil is dat ik mijn leven weer op kan pakken en dat hij mij niet meer lastigvalt. Zodat ik het zelf ook kan gaan verwerken. Vandaar dat ik dat met deze brief wil proberen. Ik weet dat ik het eigenlijk beter anders aan kan pakken, maar dit is eigenlijk de laatste noodkreet voordat ik echt niks anders meer kan dan naar de politie stappen. Met alle gevolgen van dien, ook voor mij. Ik woon nog thuis en dat is natuurlijk allemaal heel heftig m.b.t. mijn ouders. Denk dat we er dan helemaal aan onderdoor gaan, omdat er niet snel over zulke dingen gepraat wordt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 16:30

Je wilt niemand verdriet doen maar!!! Heb je nog meer jonge vrouwelijke familieleden die daar komen??
Persoonlijk vind ik dat je het wel naar buiten moet brengen, ik vind het heel erg wat je is overkomen maar als een opa dit soort dingen doet dan moet hij gestopt worden, denk niet dat jij de enigste bent. Jij wil geen pijn en verdriet veroorzaken in de familie, heel begrijpelijk maar besef wel dat je hem een vrijbrief geeft om door te gaan. Het is sterk dat je de brief hebt geschreven, dit kan je helpen in je verwerkingsproces maar het zal op hem geen enkele indruk maken, dit soort mensen zijn ziek en moeten gestopt worden. Waarom denk je dat L(je zusje of nichtje) er niet meer heen wilde??? Vraag haar eens, misschien had hij haar wel eerst te pakken.
En als familie er aan onder door gaan??? Helaas, als je familie je niet gelooft zal je inderdaad op zoek moeten naar een eigen plek maar de kans dat ze je wel zullen steunen en heel veel begrip voor je hebben is ook aanwezig. Als je mijn dochter was dan had je allang bij de politie gezeten om aangifte te doen en wat schokkend dat hij je nog steeds bedreigt. Dit soort mensen kan alleen maar hun gang blijven gaan omdat het in de familie gebeurt en het voor de lieve vrede maar onder de pet word gehouden.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 05-02-15 16:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 16:31

Ik wil nog heel even een kleine aanvulling op mijn vorige reactie geven...

Waar ik bang voor ben als je deze brief echt naar hem stuurt; als het een echt slechte man is (en niet alleen heel erg ziek in zijn hoofd), loop je de kans dat hij er voldoening uithaalt om te zien hoe je eronder lijdt.
Dat gun ik hem niet.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 16:33

En praat er alsjeblieft met je ouders over.
Als je mijn kindje was, zou ik je vast willen houden, willen beschermen, willen troosten en ervoor willen zorgen dat jou noooooooit meer iets dergelijks zou kunnen overkomen!
Wat zeg ik?
Dat wil ik eigenlijk zelfs nu al!

Je neemt deze schoft, want sorry, een ander woord heb ik er niet voor, nog in bescherming ook!

Zorg dat hij gestraft wordt en laat jezelf helpen om deze ellende op de juiste manier te verwerken...

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 16:33

Ik ga wel mee met KoudBloedKim..

Welke rol heeft de verkrachter binnen jouw familie? Is het je opa?
En hoe staan jouw ouders in deze situatie?

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 16:34

Ik snap waar je angst ligt TS, wat vreselijk dat deze persoon dit jou eigenlijk een beetje heeft aangepraat. Dat het een grote impact zal hebben op je famillie is zeker. Je ouders zullen waarschijnlijk boos worden - op de verkrachter maar ook op zichzelf. Dit brengt verdriet met zich mee. Maar een noodzakelijk kwaad - dit famillielid mag dit gewoon niet doen. Waarom ziet deze persoon het in dat hij jou wel mag bedreigen maar jij zou niet tegen hem mogen zeggen 'laat me met rust, of ik doe wel aangifte?' gaat hij je dan bellen dat als je er over denkt hij je vermoord? Dan is het voor mij klaar als een klontje - dan doe ik die aangifte alsnog.

Echter, dat ben ik die als een soort 'bakrandridder' meepraat in dit topic. Ik kan me natuurlijk niet verplaatsen in jou gevoelens. Maar ik hoop dat je beseft dat dit niet door de beugel kan en dat jij hier het slachtoffer bent en niet hij. Y;(

Thesserd

Sicayes schreef:
Lieve TS, wat vreselijk dat je dit hebt moeten meemaken. Daarvoor allereerst een hele dikke virtuele knuffel :(:)
Het schrijven van een brief als deze is altijd goed voor je verwerking - al doe je hem wel of niet daadwerkelijk op de post.

Uit je brief maak ik op dat je jezelf nog deels de schuld (wilt) geven voor wat er gebeurd is. Laat ik voorop stellen dat ik me geen enkele situatie kan bedenken waarin iemand als kind slachtoffer is van verkrachting die hij of zij zelf het 'veroorzaakt'. Dat bestaat niet. Wat hij/zij allemaal over je heeft gezegd zijn leugens en smoesjes om jou in zijn/haar ban te houden en bang te maken in dat je niets zal verklappen.

Wat hij/zij je ook heeft verteld TS, dit kan niet. Dit mag niet. Deze persoon moet worden gearresteerd voor zijn daden want hij/zij heeft jou leven bijzonder door de war gegooid! Ik vraag me ook af of je een eerlijk antwoord zal krijgen op deze brief..ik denk het namelijk niet.

Toen ik op versturen wilde drukken zag ik nog KBK's reactie en daar ben ik het mee eens, persoonlijk zou ik deze persoon aangeven bij de politie - hoe angstig dit misschien ook voor je is gemaakt. En professionele hulp inschakelen om dit een plekje te geven. Je verdiend het niet om in deze angst te leven.

Helemaal mee eens.

Ik kan me werkelijk niet voorstellen hoe het is om in zo'n situatie als jij (TS) te verkeren, maar als buitenstaande komt dit in mij op:
- Je bent te lief voor hem
- Je brief is te respectvol, dat verdient hij helemaal niet
- Je geeft je zelf nog steeds de schuld, of staat daar in ieder geval open voor < dat is fout!

Heel veel sterkte er in ieder geval mee...

Anoniem

anoniem4215 schreef:

Om de vragen te beantwoorden: het misbruik is op dit moment opgehouden, maar ik word nog wel telefonisch en via de mail bedreigd met mijn leven (vandaar dat laatste stukje van de brief ook), heb dus in principe de bewijzen in handen. Ik wil alleen geen gerechtelijke procedure omdat alles zo ingewikkeld ligt. Het is natuurlijk familie die erg dichtbij staat.. Het enige wat ik wil is dat ik mijn leven weer op kan pakken en dat hij mij niet meer lastigvalt. Zodat ik het zelf ook kan gaan verwerken. Vandaar dat ik dat met deze brief wil proberen. Ik weet dat ik het eigenlijk beter anders aan kan pakken, maar dit is eigenlijk de laatste noodkreet voordat ik echt niks anders meer kan dan naar de politie stappen. Met alle gevolgen van dien, ook voor mij. Ik woon nog thuis en dat is natuurlijk allemaal heel heftig m.b.t. mijn ouders. Denk dat we er dan helemaal aan onderdoor gaan, omdat er niet snel over zulke dingen gepraat wordt.

Meisje, ik heb 1 toepasselijke zin, op jouw laatste zin: Sterker door strijd!
Jij en je ouders zullen even door een diep zwart dal gaan, maar komen hier sterker uit.
Ik vind juist naar je familieleden toe, of ze je in eerste instantie wel of niet geloven, dat je je hard moet maken om hem te straffen.
Wie weet heeft hij zich aan meerdere vergrepen...

Kom op meid, je kan het!

Skittlez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 16:35

Hoi, eerst een lekkere virtuele knuffel! Wat poedersuiker dat je dit hebt meegemaakt (Sorry voor dat gescheld)
Maar weten je ouders dit nu wel?

Thesserd

Nikki schreef:
anoniem4215 schreef:

Meisje, ik heb 1 toepasselijke zin, op jouw laatste zin: Sterker door strijd!
Jij en je ouders zullen even door een diep zwart dal gaan, maar komen hier sterker uit.
Ik vind juist naar je familieleden toe, of ze je in eerste instantie wel of niet geloven, dat je je hard moet maken om hem te straffen.
Wie weet heeft hij zich aan meerdere vergrepen...

Kom op meid, je kan het!

Dat denk ik ook... Maar nogmaals, ik kan me niet voorstellen hoe het is om in jouw situatie te zijn.

Kentaro

:(:) :(:) :(:) Ik weet niet wat ik nu erger vind.... hetgeen die kerel met jou heeft uitgespookt of dat JIJ degene bent die zich er zo schuldig over voelt?!? -O-
Echt meis, ga op zoek naar iemand waar je hier mee over kunt praten!! Zoiets verwerk je niet alleen! En deze brief zou ik al helemaal niet versturen!! Zoiets is ábsoluut niet jouw schuld!!!

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 16:36

Elke brief die je schrijft is goed want het is jouw gevoel dat je verwoord.
Dat je geen gerechtelijke procedure wilt begrijp ik maarzoek alsjeblieft iemand in jouw omgeving, sl dan niet professioneel die jou steunt

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 16:37

Ik zou deze brief zeker niet versturen. Ik vind dat je véél te veel de schuld op je neemt en veel te veel redenen/excuses zoekt voor de dader. Ik ga er vanuit dat iemand die dit kan doen, niet helemaal normaal functioneert en niet redeneert op dezelfde manier als jij of ik. Ik zou eerder bang zijn dat hij dit als vrijbrief ziet om het nog eens te doen, dan dat je hem ermee raakt.

Voor alle duidelijkheid, ik vind het heel erg voor je wat er is gebeurt en vind je ontzettend dapper dat je in zo'n situatie nog rekening houdt met wat een aangifte voor anderen zou kunnen betekenen. Je mag best jezelf wat meer voorop stellen daarin. Alleen is, naar mijn mening, dit niet de manier.