Dierenartsassistent LOI

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

trimmer

Dierenartsassistent LOI

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-15 22:46

Hallo

Zijn hier mensen die ervaring hebben met de studie dierenartsassistent bij het LOI?
Ik zou graag jullie ervaringen willen weten. Vermeld er even bij of je klassikaal hebt gedaan of geheel thuisstudie?

future_vet

Re: Dierenartsassistent LOI

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 23:31

Doe je deze studie al of wil je hieraan beginnen?

In het tweede geval zal ik het je afraden simpel wegens het feit dat er gewoon geen werk in is. Er is echt een enorm overschot hiervan

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 23:37

dream_lot schreef:
Doe je deze studie al of wil je hieraan beginnen?

In het tweede geval zal ik het je afraden simpel wegens het feit dat er gewoon geen werk in is. Er is echt een enorm overschot hiervan

Dit dus.
Meesten uit mijn klas (verkort voltijd Barneveld) zijn allemaal opnieuw naar school gegaan voor iets anders of werken in een niet gerelateerd vak. Ik wil ook weer terug naar school voor iets "nuttigs" want werk is er nauwelijks ..

lianne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 21:52

Één belangrijke tip, volg deze opleiding niet bij het LOI.
Voor meer info PB.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 22:21

Hoort hier ook een stage bij? Dan moet je even goed controleren of je wel aan een stageplek kan komen. Veel stage-aanbieders hebben contacten met scholen en gunnen die hun stageplekken, en iemand die vanuit een thuisstudie komt krijgt dan nergens een plek. Ik weet dat er mensen zijn die om die reden na 3 jaar studie alsnog konden stoppen.

trimmer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-15 00:04

@dream_lot ik wilde misschien aan de opleiding beginnen, maar twijfel nog mede door het weinig werk wat erin is.

Nadat ik 6 jaar geleden mijn diploma dierverzorging niveau 3 heb gehaald en vervolgens mij hondentrim diploma. Ben ik aan het werk gegaan en werk momenteel in een bakkerij. Echter wil ik dit niet mijn hele leven blijven doen, vandaar dat ik ben gaan kijken naar wat anders.
Ik weet zelf verder niet zo goed wat ik anders zou kunnen gaan doen, waar je ook een beetje kans hebt op werk. Als iemand suggesties heeft is altijd welkom.

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 11:12

in ieder geval in de dierensector ga je geen werk vinden. je zal dus in een andere hoek moeten kijken

silversomali

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 11:17

Ik heb hem wel bij de LOI gedaan. Nogal wat gezeur gehad omdat ze tijdens mijn stage een nieuw stageboek en andere praktijkexamens had gemaakt. Omdat ik al een deel had ingevuld, had ik gebeld en er werd me toen verteld dat ik het oude praktijkboek kon opsturen als ik klaar was. Dat had ik gedaan maar dat was toen niet goed, het had dus wel het nieuwe boek moeten zijn. Ik moest de stage dus opnieuw doen volgens hun. Dit omdat ik volgens hun nog niet begonnen was met de stage toen de nieuwe regels ingingen. Terwijl ik toen wel een praktijkcontract had, maar omdat ik nog geen opdrachten had ingestuurd telde het niet. Nou mooi allemaal, maar ik heb dus alleen een basisdiploma dierenzorg gekregen, terwijl ik wel alle vakken van het MBO niveau 3 had gedaan..

En zoals iedereen zegt, er is gewoon geen werk in! Een stageplek vinden was al heel lastig. Ik ben nu bijna klaar met een HBO opleiding. Zou echt iets anders doen