Er lijkt geen einde aan te komen...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tereno

Er lijkt geen einde aan te komen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-15 21:13

Hier in huis waakt een monster van verdriet
en er is niemand die het ziet.
Er is niemand die iets durft te zeggen,
die van alles weet.
Er is niemand die hier opbiecht,
hoeveel het hem speet.
Er is niemand die nog durft te vragen,
hoe het met je is.
Er is niemand die een woord rept,
over eindeloos gemis.
Er is niemand die je pijn deelt,
niemand die voldoet.
Niemand die je verdriet verzacht,
gewoon omdat het moet.
Niemand is je beste vriend,
en niemand maakt het goed.

Dit is mijn eerste topic op LZP. Ik heb er lang over getwijfeld of ik het wel wil plaatsen... Ik moet het gewoon kwijt, en wat is daarvoor een betere optie dan aan iemand die ik niet ken?

Ik heb altijd een betere band met mijn vader gehad als met mijn moeder. Ik was echt een 'Papa's' kindje en dat ben ik nog steeds. Mijn vader werkte 6 dagen in de week... 70 Uur per week... Elke week. Hij is de meest grote bikkel die ik ooit heb meegemaakt.

Mijn vaders beste vriendin (serregraat moeder) stierf na een lange strijd met kanker in eind Juli. Mijn vader werd aangewezen om te zorgen voor haar crematie. Zelf verstoten door familie, uitgemaakt voor gek door zijn eigen broers en een moeder die zulk gedrag aanmoedigde. Mijn vader wou hier allemaal niks meer mee te doen hebben en zocht zijn eigen familie.

Zijn vader is hij kort daarna verloren. Zijn broers zijn het, die het voor hem onmogelijk maakte om op een degelijke manier afscheid van hem te kunnen nemen. De crematie van mijn opa draaide oom het zwart maken van mijn vader, in plaats van afscheid nemen. Mijn opa werd gecremeerd, maar wou begraven worden. Er werden stiekem dingen achter mijn vaders rug om geregeld, een bloemstuk en een zegen voor het sterven. Er werden valse tijden doorgegeven, zodat hij voor schut zou staan... Mijn broer werd het verboden om een laatste groet aan hem te brengen met zijn trombone, waar opa zo trots op was. Kortom was het een erg bedrukte sfeer... Maar het boeide hem niet meer. Mijn vader is altijd opvliegend geweest maar heeft zich hier heel erg rustig gehouden. Te rustig...

Afgelopen 17 november was ik vroeg gaan slapen, niet wetende dat dit de zwaarste nacht uit ons leven zou worden. Rond een uur of 3 werd ik wakker, mijn vader die kreunend en puffend de trap op klom. Ik ben hierna rechtop in bed gaan zitten. Pap, die kreunen en puffend de trap op stommelde, dat is echt niets voor hem. Even later hoorde ik een enorme dreun en sprintte ik de trap op. Daar trof ik mijn moeder aan, en mijn vader op de grond. We wisten beide niet wat te doen en hadden snel 112 gebeld. Het ging daarna heel snel. Politie was snel ter plaatste met een shock apparaat en namen het reanimeren over van de vriendin van mijn broer. Het ambulance personeel volgde kort achter de politie en verzochten ons om onder te wachten. Mijn vader is toen na een half uur met de brandweerwagen uit het raam getild en overgebracht naar het ziekenhuis. Het zag er niet goed uit, maar hij was nog jong en verdiende de kans. Mijn vader heeft ons om 4.08 na een strijd van een uur lang reanimeren verlaten.

Het is nog steeds onwerkelijk als ik er aan terug denk. Mijn vader is nog nooit langer als een dag ziek geweest en liep zelfs door 3 hernia's heen zonder te klagen. En misschien is het daarom wel juist nog erger. Hij had de voorgaande dagen slechts een beetje buikpijn volgens hem en een bezoek aan de dokter was volgens hem niet nodig. Hij is gestorven aan een aneurysma aan een (slag)ader in de buik.

Mijn vader was ook degene die het voor mij mogelijk maakte om mijn beste vriendinnetje te leasen. Liefde op het eerste gezicht, hij was de enige die dat wel begreep. Maar ook zij was er niet helemaal lekker aan. Ik ben in September geploft; ik kon het niet aanzien. Wat er precies gebeurd is, is mijn zorg. Ik heb met mijn vader in Oktober nog een gesprek gehad om de zorg over te nemen en haar te kopen. Dat was niet nodig... Na een hele lange strijd tegen de hoefkanker en een hele ongelukkige samenloop van omstandigheden door nalatigheid is besloten om haar op 20 januari in te laten slapen.

En ik ben er kapot van. Maar we gaan gewoon door... Opgeven staat niet in mijn woordenboek en ik klam me gewoon vast aan alles wat ik nog wél heb. Hoewel er heel veel mensen zijn die niet met het verdriet om kunnen gaan heb ik nog een echt vriendinnetje die altijd voor me klaar staat. Zij heeft het helaas ook niet makkelijk. Haar moeder is vandaag gediagnostiseerd met een goedaardige tumor op het ruggenmerg. Gelukkig kan het goed geopereerd worden, maar het blijft erg akelig. Humpy en stumpy, allebei voor het leven getekend. *\o/*

Heel veel respect voor degene die het hele verhaal gelezen heeft _/-\o_

horlynnses

Re: Er lijkt geen einde aan te komen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 21:20

Pff wat erg zeg. Sterkte

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 21:20

Jeetje meis, wat heb jij in een korte tijd veel mee gemaakt! Ik wil je een hele dikke virtuele knuffel geven en je veel sterkte wensen de komende tijd. Ik vind het knap dat je je er zo door heen slaat, maar af en toe even goed verdrietig zijn mag ook he :) :(:)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 21:21

Wat vreselijk voor je! Ik wens je heel veel sterkte!

Heartstriked

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 21:24

Wauw.. heftig :( ! Heel veel sterkte..

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 21:44

jeetje, wat een heftig verhaal zeg.

heel veel sterkte

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 22:28

Wat heb jij veel voor je kiezen gekregen.
Paardje is er niet meer. En je vader is helaas veel te vroeg gestorven.
Heel veel sterkte.
Schaam je niet om hulp te zoeken.

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 22:30

wat moet jij door een vreselijke tijd heen zitten zeg Y;(
heel erg veel sterkte en ik duim dat het beter voor je gaat snel!

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 00:43

Ach, wat erg alles zo achter elkaar, heftig.
Heel veel sterkte Y;(

Syb_sem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 00:52

Ik wil je ontzettend veel sterkte wensen. Wat moet jij ongelovelijk sterk zijn om je hierdoor te slepen. Ik heb respect voor je manier van schrijven. Nogmaals heel veel sterkte de komende tijd en schaam je niet om hulp te zoeken bij het verwerken als jou dat zou helpen.

MareVeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 01:02

Heel heel veel sterkte.. Wat kan een mensenleven toch een leed kennen..
Je bent dapper! Zoek ook hulp, liever te vroeg als te laat! :(:)

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 01:38

Zo verschrikkelijk veel tegenslag en verdriet verdient geen mens. Ik vind het heel knap dat je nog zo sterk bent. Ikzelf lag al in een depressie bij minder, en ik denk velen met mij.
Door de kracht die jouw topic uitstraalt weet ik ook zeker dat je er helemaal uit gaat komen en dat je jezelf uit deze verschrikkelijke dip gaat trekken, ondanks dat dat een hele lange weg is. Je hebt er de kracht voor.
Probeer de mooie herinneringen te koesteren en niet stil te staan bij de negatieve herinneringen (de toestand met de familie). Uiteindelijk zijn het de mooie herinneringen die je een glimlach gaan geven in de toekomst, als je alles verwerkt hebt. De negatieve heb je bij daarbij niet nodig.
Ik wens je uit de grond van mijn hart alle sterkte en kracht toe.

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 06:09

Dat is heel veel wat je in korte tijd te verwerken hebt gekregen! Maar je klinkt sterk. Ik hoop dat r nu een periode van rust en voorspoed voor je aanbreekt! SterKte TS!

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 07:56

Lieve Ts, ik zit hier met tranen in mijn ogen om je verhaal. Wat heb jij al veel mee moeten maken. Schaam je niet om hulp te zoeken. Je kwetsbaar opstellen is absoluut geen teken van zwakte. Mocht je er behoefte aan hebben: mijn pb box staat open.

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 08:35

Wat een heftige en zware tijd heb je achter de rug en dan nog zo jong!
Goed dat je het hier van je af schrijft, hopelijk lucht dat wat op!
Je komt over als een heel sterke en dappere vrouw, probeer het niet weg te stoppen, praat en huil er over, dat mag best.
Heel, heel veel sterkte meis en een dikke knuffel voor jou!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 08:46

Dikke knuffel :(:)
Jouw liefde voor jouw vader spat van mijn scherm.
Gun jezelf tijd en ruimte om te rouwen.

Tereno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-15 18:31

Bedankt allemaal! Ik denk er nog even over na om hier hulp bij te zoeken. Ik heb lieve vriendinnetjes en lieve kennissen en voel me op dit moment ook niet zo erg slecht dat ik er hulp voor wil gaan zoeken.

Ik ben momenteel bezig om 2 cursussen te volgen op de uni. Ik heb dus 3 dagen in de week college/practicum en daarnaast 4 dagen even helemaal niets. Moet zeggen dat me dat ook heel veel goeds doet, geen verplichtingen en puur dingen doen die ik leuk vind.

Over mijn vader hebben we het ontzettend veel. We zijn nu langzaam spulletjes aan het opruimen maar blijven oude tradities van hem in ere houden. Mijn vader is ook liefdevol gecremeerd, precies zoals hij zou willen. En mijn moeder heeft nog steeds het gevoel dat hij over haar waakt...

Over het paard kan ik me helaas helemaal niet uiten. Ik ben daar óf totaal emotieloos óf juist helemaal overstuur over. Er is geen manier geweest om dit voor mij goed af te kunnen sluiten. Ik heb er zó hard voor gevochten, maar blijk de enige te zijn die dit gedaan heeft. Het blijft een open wond waar zo nu en dan zout in gestrooid wordt en ik denk niet dat ik dat ooit anders ga ervaren. Bovendien is na het inslapen van haar geen enkel woord meer tegen mij gerept. Mijn stalgenootjes niet, de eigenaren niet. Niemand die me nog iets wijs probeert te maken. En aan de ene kant is dat ook maar goed, want er valt niets meer te zeggen. Misschien dat een sorry wel op z'n plaats was geweest, maar dat kan er ook niet van af. En misschien dat dat ook mijn vermoedens eindelijk in z'n recht plaatst, het interesseert ze geen ene moer.

Whupp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 22:55

Wat heb jij een zware en heftige periode achter de rug. Ik vind het erg knap hoe je ermee om gaat en ondanks alle zeer heftige gebeurtenissen je toch nog zo sterk door gaat.
Sterkte en een heel dikke knuffel :(:)

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 22:59

heel veel sterkte.