Samsung S5 wifi problemen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xkimmx

Samsung S5 wifi problemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-15 11:16

Hallo,

Sinds een paar dagen heeft mijn Samsung S5 opeens problemen met wifi. Hoe goed bereik ik ook heb, hij gaat elke keer om de paar seconde van wifi naar 3G.. Onwijs vervelend aangezien het mij nu erg veel MB's kost en hij ook sloom word. Krijg ook elke keer in beeld 'Verbonden met wi-fi ......"

Ik heb gister mijn provider Tele2 gebeld maar die zegt dat ik bij Studentmobiel moet zijn omdat ik daar mijn telefoon heb besteld.. Daar ga ik dan ook contact mee opnemen maar ik hoop dat hier alvast wat technische mensen zijn die misschien weten wat dit probleem is. :D

Alvast bedankt!

DShots

Re: Samsung S5 wifi problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 11:21

Ik heb het ook met mijn samsung s4. Gelukkig kan ik mocht mij internet op is. Gratis mb gebruiken maar mn telefoon word er wel slomer op

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 11:24

Heb je niet dat hij op 3G vvliegt als die beter is dan de wifi?
Daar had mijn mini last van, heet iets van slim wisselen ofzo.
Dan sprong hij boven naar 4G, omdat dat beter was dan de Wifi

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 11:26

Je kunt 3G internet toch gewoon helemaal uitzetten? Dan mag hij daar ook niet op springen.

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-15 11:36

Lijkt mij sterk aangezien ik het ook heb als ik bij de router zit. :+ En heb het ook op school of bij andere wifi-spots.. En nu kan ik 3G wel even uitzetten maar als ik op een punt zit waar ik net 1 streepje heb is het soms wel handig als hij even overspringt.. Maar om bij 4 streepjes al op 3G over te springen en vervolgens na 10 seconden weer op Wifi is beetje gek en hoort niet lijkt me. :+

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 11:39

Tja.. ik moet eerlijk zeggen... ik werk altijd zo.

3G staat standaard uit, alleen als ik geen wifi ga hebben (onderweg) zet ik bewust de wifi uit en de 3G aan.

En zodra ik thuis of op het werk ben, zet ik bewust wifi weer aan en 3G uit. Ik ben niet anders gewend, maar heb ook wel op mijn hoofdscherm twee widgets dat ik met 1 klik beiden aan en uit kan zetten.

Als ik daarvoor steeds naar instellingen moest deed ik het ook niet.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 11:55

Ik heb ook altijd het mobiele internet uit als ik in de buurt van wifi ben :j had ook dat hij telkens over sprong, maar vind het prima zo nu. Mocht de wifi toch slecht zijn dan kan ik altijd handmatig het mobiele internet ff aanzetten. Zoveel moeite is dat niet op de samsungs :)

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 11:58

Ik heb precies hetzelfde met m'n S5. Ik had ook ineens dat de batterij ontzettend snel leeg was door de Mediaserver. Nu heeft het toestel opnieuw opstarten dat probleem opgelost, maar het Wifi-probleem is er nog steeds. Ik hou dit topic even in de gaten.

Edit: mensen zeggen dat als je de Smart Network Switch onder wifi-instellingen uitzet, dit het probleem zou moeten oplossen. Ik ga het proberen!

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-15 12:49

Thanks mylittlejoy! Ik heb de Slimme netwerkwissel uitgezet. Het lijkt tot nu toe dat hij wel op wifi blijft. Maar wat is dan het verschil? Dat hij nu pas op 3G gaat als er 0 streepjes wifi is?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 12:50

Dat hij helemaal niet meer op 3G gaat, tenzij hij geen wifi kan vinden!

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 12:51

Kan je de slimme netwerkwissel niet uitzetten?

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 12:53

xkimmx schreef:
Thanks mylittlejoy! Ik heb de Slimme netwerkwissel uitgezet. Het lijkt tot nu toe dat hij wel op wifi blijft. Maar wat is dan het verschil? Dat hij nu pas op 3G gaat als er 0 streepjes wifi is?

Als je buiten bereik van je WiFi netwerk komt, schakelt hij pas over.
De 'slimme netwerk optie' van Samsung, welke sinds de update naar Lollipop vrij agressief is, schakelt snel over zodra je WiFi bereik minder is dan dat je op 3G/4G kan hebben. Het nadeel is dat het en zorgt voor een hoger energieverbruik, immers verbruikt WiFi minder dan mobiele data en een hoger dataverbruik, je hebt gewoonweg geen controle over je verbinding.

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-15 12:56

Oke top heb hem uitgezet, nu aankijken hoe hij het zo blijft doen thanks. :D

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 12:59

Ik heb sinds een paar dagen precies het zelfde. Zal kijken als het veranderen bij mij ook helpt.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 13:01

Ik werd er ook helemaal gek van de netwerkwissel, sinds die uitstaat, doet ie dat niet meer.