Leeftijdsverschillen relatie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Chroosje

Leeftijdsverschillen relatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-15 21:47

Ik zag dat er wel wat topics waren, maar vond nog niet direct wat ik wilde, of het was een sterk verouderd topic, als iemand een betere suggestie heeft, meld het even!

Hoi iedereen!

Ik ben een meisje van 14, en ik heb sinds twee en een halve maand een relatie met een hele lieve jongen van 17. Laatst heb ik met een aantal mensen een discussie gehad over leeftijdsverschillen in relaties. Ik kreeg veel commentaar over dat de jongen in kwestie te oud voor mij zou zijn, en dat hij andere ideeën had over een relatie dan ik zelf.

Maar hoe denkt bokt hier over? Is het leeftijdsverschil in een relatie zo sterk leeftijdsgebonden (bijv. 14 en 17 kan niet, maar 20 en 23 wel)? En verder, wat is jullie mening over leeftijdsverschil, wat is het maximum?

Ben benieuwd, groetjes!
Laatst bijgewerkt door Chroosje op 03-02-15 21:55, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Re: Leeftijdsverschillen relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 21:49

Voel je niks van ;)
Ik en mijn man schelen 8,5 jaar, ik was 16, hij 24. Inmiddels zijn we alweer 14 jaar getrouwd :j
Meisje wat ik ken is bijna 15 en gaat met een jongen van 17 of 18. Hartstikke leuk stel :j

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 21:50

Op jouw leeftijd is het inderdaad een groot verschil. Pas vooral op dat je niet sneller gaat dan je wilt omdat hij al meer verwacht. Ik zou een jongen niet om het leeftijdsverschil laten lopen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 21:51

LadyMadonna schreef:
Voel je niks van ;)
Ik en mijn man schelen 8,5 jaar, ik was 16, hij 24. Inmiddels zijn we alweer 14 jaar getrouwd :j
Meisje wat ik ken is bijna 15 en gaat met een jongen van 17 of 18. Hartstikke leuk stel :j

:+ :+ :+ ik en mijn dubbele betekenissen.

Maar nee ik vind het ook niet storend TS. :)

Chroosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-15 21:52

Het scheelt dat ik altijd al wel verder ben geweest (emotioneel maar ook lichamelijk) dan andere leeftijdsgenoten, dus ik merk verder geen verschil met hoe hij zich gedraagt en hoe ik me gedraag. :)

KimD schreef:
LadyMadonna schreef:
Voel je niks van ;)
:+ :+ :+ ik en mijn dubbele betekenissen.

Maar nee ik vind het ook niet storend TS. :)

Ik las het ook op die manier :') _O-
Laatst bijgewerkt door Chroosje op 03-02-15 21:54, in het totaal 1 keer bewerkt

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 21:54

Tjah eerlijk kort door de bocht, toen ik 14 was heb ik mijn vriend leren kennen hij was toen 28.
Beide wisten we niet elkaars leeftijd en na lang flirten en kletsen kwamen we eigenlijk pas op de leeftijd uit.
We waren al ruim een half jaar verder, en was heel erg schrikken voor beide.

Ik ben zelf een stuk volwassener dan mijn leeftijd en hij was juist een stuk jonger van doen en laten.

Nu elf jaar samen zijn we nog steeds gelukkig samen.
Maar ik raad het niet snel iemand anders aan om dit verschil op die leeftijd te beginnen.

In jou geval vond ik het reuze meevallen, afhankelijk of je zelf wat volwassener is het leven staat. En dan heb ik het niet over uiterlijk make up en kleding, maar over je geestelijke leeftijd.
En als het goed voelt is het goed, geniet ervan om jong te zijn en doe niets tegen je zin in.

guusjew

Mijn vader en moeder scheelde 10 jaar nu zijn ze gescheiden en nu heeft mijn vader met een 20 jaar jongere vrouw en mijn oma en opa van papa's kan scheelde ook 20 jaar

silversomali

Wat een gezeur. Natuurlijk kan dat. Als je maar goed bij elkaar past. Ik kreeg toen ik 14 was een relatie met een jongen van 19. Uiteraard het nodige commentaar over gehad. Maar we zijn uiteindelijk bijna 4 jaar samen geweest.

Nu ben ik 24 en mijn huidige vriend is 33, moet zeggen dat ik hier veel minder mensen over hoor, ik denk omdat het inderdaad anders is als je de 20 voorbij bent, en ik heb het idee dat het mensen helemaal niet opvalt als ze onze leeftijden niet weten. In je tienerjaren verander je elk jaar best veel en daardoor lijkt een paar jaar soms een groot verschil.

Wij zijn alweer 4 jaar heel gelukkig samen :-)

Niks van aantrekken wat anderen vinden, het gaat om wat jullie vinden. Maar wat bedoel je met "andere ideeën over een relatie"? Het is wel goed om daarover te kunnen praten.

Goof

Re: Leeftijdsverschillen relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 21:55

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 21:56

Ik was 16 en mijn (nu) man was ruim 20. Veel kritiek gehad, maar toch voor elkaar gegaan en nu 2,5 jaar getrouwd. Na jou 18e is dit leeftijdsverschil ineens niet meer zo groot, maar nu zit je echt beide in een andere fase. Erken dat van elkaar en respecteer elkaars grenzen. Als dat jullie beide lukt is er niks aan de hand.

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 21:57

Voel je niks van _O- _O_.

Op dit moment is het verschil inderdaad best groot maar over vijf naar niet meer :o.
Heb een vriendin die nu 17 is maar toen ze 15 was had ze een gozer van 21 (geloof ik). Ging prima, tot het uit ging..

Let er wel op dat hij (aangezien hij 17 is) waarschijnlijk eerder 'dingen' wil gaan doen dan jij. Laat je er niet door leiden, doe dat pas als je er klaar voor bent.

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 21:59

Goof schreef:
Hier zijn echt al meerdere topics over, in deze is zelfs vandaag nog gereageerd ;)
[LZP] Groot leeftijdsverschil

En daarom plaats ik hier een slotje :)