Dalvoordeel abonnement & studentenkaart

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CoronaLime

Dalvoordeel abonnement & studentenkaart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-15 18:11

Hallo!

Omdat mijn vriend gaat switchen van studie, heeft hij tot september geen studenten OV meer. Omdat hij toch moet reizen, was het plan om een dalvoordeel abonnement te nemen, zodat hij in de dal uren met 40% korting kan reizen. Dit is echter een jaar abonnement, na een jaar is het per maand opzegbaar.

Hij heeft het dalvoordeelabonnement dus maar tot september nodig, maar volgens de NS is het niet mogelijk om dan het dalvoordeelabonnement eraf te gooien en het studentenreisproduct op de kaart te zetten.

Zijn er toevallig bokkers die hier ervaring mee hebben? Is het mogelijk om dit toch op de een of andere manier te regelen, of wellicht andere ideeën qua abonnement? Alle tips/ideeën zijn welkom!

Groetjes! :)

Fireheart

Re: Dalvoordeel abonnement & studentenkaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 00:06

Ohjee, dit meen je toch niet he -O-
Ik lees even mee, want ik heb ook het daluren abbonoment genomen omdat ik van studie ga switchen, maar wel veel reis.
In september ga ik dus precies hetzelfde probleem hebben....

Lienepien95

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 00:09

Ik heb gewoon 2ov kaarten..is dat ook geen optie voor hem? heb er 1 met een dalurenkaart en een met een weekendkaart :) Na 1 jaar kan die ene kaart opgezegd en weggegooid.(daluren)

Melanie_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 11:12

Toen ik destijds een Dalvoordeelabonnement aanvroeg, kreeg ik een nieuwe pas. De OV-kaart waar mijn studentenreisproduct op stond heb ik bewaard. Daar kon ik later gewoon mijn nieuwe reisproduct opzetten. Ik had dus twee kaarten, volgens mij kan het inderdaad niet bij elkaar op.

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 11:17

Ik had een dagvoordeel, en heb daarna student erop geladen. Geen problemen mee ondervonden, behalve dat dat dalvoordeel geen enkele zin maar had en ik extra heb betaald :+

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 23:40

Ik heb de NS net een berichtje gestuurd en kreeg het volgende terug:

''In het eerste jaar kan je inderdaad niet beëindigen. je kan het beste in dit geval een nieuwe ov-chipkaart aanschaffen voor je studenten OV.''

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-15 23:56

Dankjewel voor jullie reacties! Hij heeft vandaag een nieuwe pas aangevraagd voor het daluren abonnement dus ik hoop dat dat zo goed komt! :)

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 00:01

Is het weekend vrij abbo niks? Dan heb je doordeweeks ook 40% korting in de daluren plus hierbij kun je ook een maand abbo nemen

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-15 00:02

Ik wist helemaal niet dat dat ook kon, zal het even doorgeven dan kan hij daar ook naar kijken. Bedankt voor de tip! :D

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 00:04

Graag gedaan :D volgens mij was deze nu ook goedkoper.

Had er toevallig van de week naar zitten kijken :P

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 17:11

Calanddra schreef:
Is het weekend vrij abbo niks? Dan heb je doordeweeks ook 40% korting in de daluren plus hierbij kun je ook een maand abbo nemen

Weekendvrij is naar mijn weten ook een jaarabonnement die je na een jaar per maand kunt opzeggen. Hetzelfde als het Dal Voordeel abonnement dus :)