Ik heb altijd geroepen dat ik mijn diploma gewoon lekker anoniem ga afhalen. De diploma uitreikingen die ik heb meegemaakt vond ik niet bijzonder, je bent één van de vele. Er wordt een standaard riedeltje afgedraaid en that's it.
Nu ik moet kiezen of ik een uitreiking wil of hem ga afhalen, ga ik twijfelen. Mijn schoonouders zeiden laatst al dat dit een 'eens in je leven' event is. Tja, dat is waar, maar is een uitreiking dan zo bijzonder?
Aan de andere kant, mijn vriend en schoonouders hebben me wel heel erg gesteund, op zich is het voor hun dan misschien wel mooi om dan een uitreiking te hebben.
Nu is er vooral één lastig punt: Mijn ouders. Ik woon al sinds mijn 18de uit huis en heb sinds die tijd weinig contact met ze. Ze hebben dus ook geen idee wat ik de afgelopen jaren heb gedaan voor mijn diploma. Ze wisten niet eens dat ik überhaupt zo dicht bij het afstuderen was. Nou ligt dat natuurlijk ook aan mij, maar als je voor de zoveelste keer de vraag krijgt wel richting je doet, tja, dan houdt het een keer op met uitgebreid verslag doen.
Op zich zou ik dus best een diploma uitreiking willen, maar dan meer voor mijn vriend en zijn ouders. Maar ja, ik moet dan eigenlijk ook mijn eigen ouders uitnodigen. Het lastige is dat mijn ouders niet goed met mijn vriend en schoonouders kunnen (en ook andersom hoor). Dat wordt denk ik echt een awkward situation, omdat ik veel liever bij mijn vriend en zijn ouders ben dan bij mijn ouders. Dus het is niet dat we gezellig met zijn allen bij elkaar gaan staan.
Het wordt dan sowieso een beetje mezelf opdelen tussen beide 'kampen'. Ofzo. Pfffff.
Ik zou er het liefst gewoon een leuke dag van maken, maar ik denk niet dat dat op deze manier gaat lukken.
Maar als ik mijn ouders niet uitnodig, voelen ze zich ook gigantisch aan de kant gezet, wat ik ook best begrijp...
Dus. Mijn opties:
* Diploma afhalen
* Diploma uitreiking en alleen mijn schoonouders en vriend uitnodigen
* Diploma uitreiking en iedereen uitnodigen
Iemand ideeën? Heb ik iets over het hoofd gezien?
Bedankt voor het lezen in ieder geval

Edit:
Vergeten te vermelden inderdaad: Ik ben sinds 1 februari begonnen aan mijn master en denk eraan om daar dan een uitreiking van te doen. Die uitreikingen zijn vaak veel persoonlijker dan de bacheloruitreiking. Optie 4 dus
Een bacheloruitreiking is inderdaad vaak nogal routinematig, de buluitreiking heeft dan veel meer betekenis.
En het is JOU mijlpaal, dus doe vooral wat jij fijn vind

Dus ik ga hem ophalen. Vind het voor mezelf geen meerwaarde hebben.