Angela schreef:Mijn dochtertje zit op een basisschool zo'n 40 km van hier. Tweetalig onderwijs, en daardoor niet op iedere straathoek te vinden. En het is het meer als waard. Ze heeft een geweldige klas, super fijne docenten, en wordt goed begeleid. Spelen is wat lastiger bij ons, maar nu ze er al even zit vinden ouders het geen enkel probleem dat ze naar ons thuis komen, mee blijven eten, en rond 19 uur weer thuis worden afgezet. Ja, dat zijn veel km's per dag, maar de toekomst van onze dochter is dat meer als waard. Nu zitten er wel meer kinderen daar in de klas die niet op loopafstand van de school wonen, maar ook vele die dat wel zijn. Ik zie geen verschil, onze dochter speelt net zo vaak met de kinderen uit de klas als dat de kinderen die wel dichtbij wonen doen.
Het belangrijkste is dat de school jullie als ouders past, en je kind zich er veilig voelt. Daar kan de naschoolseopvang ook een groot deel van uitmaken.
Onze keuze voor tweetalig onderwijs (Engels en NL) heeft te maken met haar toekomstmogelijkheden en het eigen maken van een tweede taal op jonge leeftijd. Nu sprak ze ook duits, maar we vonden duits onderwijs niet bij haar, en bij ons, passen. Daarnaast is het een Jenaplan school, waarbij kinderen gewoon net even wat anders tegen problemen leren aankijken, en ook dat past beter in onze visie op de toekomst.
40 km is een hele grote afstand!! Ook houdt dat in dat je je kinderen dan t/m groep 8 zelf moet brengen en halen.
Geen verwijt, maar een oprechte vraag: Zijn jullie niet bang dat je zo een enorme prestatiedruk op je kind leggen? Omdat je aangeeft dat jullie heel erg bezig zijn met haar toekomstmogelijkheden.
Mij maakt het oprecht niet uit of mijn kinderen straks ons bedrijf over gaan nemen, post gaan bezorgen of chirurg worden. Ik vind het belangrijker dat ze gelukkig in het leven staan, dan dat ze succesvol zijn op de arbeidsmarkt.