Welke basic laptop??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

muntdrop

Welke basic laptop??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-15 20:21

Hoi allemaal!

Normaal kan ik mijzelf heel goed redden met mijn desktop en ipad mini. Maar de laatste tijd ben ik toch wel vrij vaak van huis en ik merk dat de ipad toch iets te weinig kan. Ik zou graag tussendoor ook verslagen etc. willen typen. Ik heb ook een programma nodig voor mijn opleiding (geen hele zware hoor!) en dat werkt natuurlijk niet op mijn ipad.

Ik ben dus op zoek naar een super basic laptop die ik wil gebruiken voor word, powerpoint, internet etc. Het programma wat ik nodig heb voor mijn studie: http://www.cambridgesoft.com/support/De ... ts/?fid=14
Verder wil ik er misschien nog wat films en series op kunnen kijken maar dat moet wel gewoon altijd lukken lijkt mij.

Ik heb de volgende laptops op het oog:
http://www.mycom.nl/laptops/laptops/583 ... -c50-b-16t
http://www.bol.com/nl/p/toshiba-satelli ... 035739627/
http://www.bol.com/nl/p/hp-15-r185nd-la ... 038436256/
http://www.bol.com/nl/p/packard-bell-ea ... 032485727/

Nu heb ik wel een klein beetje verstand van computers maar ik vind het toch wel moeilijk. Zullen deze laptops niet te langzaam zijn? Mijn desktop is binnen een minuut toch wel opgestart en klaar voor gebruik. Ik heb geen zin om straks 5 minuten te moeten wachten eigenlijk.

Verder heb ik het idee dat de laatste 3 een beetje hetzelfde zijn alleen van een ander merk haha. Hoe kies ik daartussen? Ik heb bijvoorbeeld een slechte ervaring met hp, maar dat is alweer 5 jaar geleden. Mijn vader heeft goede ervaring met toshiba, maar dat is ook wel lang geleden.

Als ik nou een desktop nodig had had ik er zelf 1 in elkaar gezet. Maar dit vind ik toch wat moeilijker haha. Ik neig nu gewoon naar die goedkoopste toshiba maar misschien heeft iemand nog tips of advies?

8nnemiek

Re: Welke basic laptop??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 20:37

Als je al een ipad hebt, is het dan niet handig om een simpele (tweedehands) macbook te nemen? Werkt namelijk ontzéttend fijn samen, vooral met bestanden, mail, agenda, herinneringen, bladwijzers enz delen, en het zijn heerlijke laptops die gewoon lekker snel en betrouwbaar zijn met een lange accuduur.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-15 21:06

Nee :P

Ik heb op dit moment gewoon niks bijzonders op mijn ipad staan wat ik zou willen delen met mijn computer zegmaar. Ik gebruik mijn ipad vooral gewoon ter recreatie. Lange accuduur is natuurlijk wel fijn maar zou voor mij dan het enige voordeel zijn en ik weet eigenlijk niet of ik bereid ben om daarvoor zoveel meer te betalen (want tweedehands zijn ze nog steeds een stuk duurder dan de bovenstaande laptops haha). Ik heb verder ook gewoon een goede desktop die ook wel wat heeft gekost dus de laptop is gewoon meer een luxe voor erbij en die wil ik het liefst zo goedkoop mogelijk :)

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 21:33

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-15 21:37

Mijn budget is eigenlijk dus zo goedkoop mogelijk maar hij moet nog wel kunnen doen waarvoor ik hem aanschaf zonder extreem sloom te zijn. (Hoeft niet super snel te zijn, maar wil niet dat hij telkens vast loopt)

Ik zal even naar je linkje koekeloeren!

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 21:43

Ik heb hier een Dell voor me, voor erbij, met een Intel Celeron 2830, 4GB werkgeheugen en een 256GB SSD. Beetje uit balans maar zonder de SSD vond ik hem eigenlijk te langzaam. In gebruik met YouTube en bepaalde applicaties mis ik wel wat performance, processor kan simpelweg niet sneller. Maar voor echte basis zijn dergelijke specificaties wel prima.

Wil je toch enige tijd mee vooruit, adviseer Ik toch een laptop op te zoeken waar een i3 of beter in zit.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 22:33

Dell heeft hele simpele laptops :)

Kun je altijd nog kijken wat je "anders" wilt... (Ik heb er zelf te weinig verstand van... maar overgestapt op Dell en wil nooit iets anders meer ;))

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-15 20:07

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 20:09

Strookt niet echt met je eerdere posts, zo goedkoop mogelijk is deze laptop dus niet! ;)

Maar ziet er wel uit als een prima keuze verder. Alleen jammer dat de SSD maar 128GB is, wanneer je die zelf erin had gezet had je nog wat kunnen besparen en een grotere SSD kunnen halen. :+