Telefoon maakt raar geluid door pinpas en ID?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Hikarii

Telefoon maakt raar geluid door pinpas en ID?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-15 17:42

Sinds gister heb ik een nieuw hoesje voor mijn LG Nexus 5. Een wallet case zodat ik mijn pinpas en ID niet kwijt raak. ( dit gebeurde vaak ) :+

Echter maakte hij sinds dat moment ook af en toe een vreemd geluid. Wist niet waar het van kwam.
Net even tussen mijn geluids instellingen gekeken, stond niks raars aan en kreeg ook geen meldingen. Toen dacht ik.. Zal toch niet aan het hoesje liggen.. Telefoon uit hoesje gehaald, niks aan de hand. Magneetje tegen de telefoon aan gehouden, niks. Houd ik de kant met pasjes erin ertegen.. Kassa. Pinpas eruit gehaald, tegen telefoon aan gelegd. Weer kassa. Terug in het hoesje gedaan (telefoon) en weer het zelfde geluid. ID uit het hoesje gehaald, niks meer aan de hand.

Wie o wie weet een oplossing, zonder dat ik of mijn geluid uit moet zetten, of de pasjes de niet in kan doen waardoor het hoesje eigenlijk nutteloos is.. -O-

Froukje
Forever young

Re: Telefoon maakt raar geluid door pinpas en ID?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 18:03

Ik zou me meer zorgen maken om m'n pinpas die het nu waarschijnlijk niet meer doet..

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 18:04

Je hebt NFC ingeschakeld op je toestel.
Uitschakelen doe je onder instellingen - draadloos en netwerken (meer) en vinkje bij NFC uitzetten.

Froukje1993 schreef:
Ik zou me meer zorgen maken om m'n pinpas die het nu waarschijnlijk niet meer doet..

Nee, je pinpas kan gelukkig niet defect raken wanneer deze in aanraking komt met een NFC lezer.
Laatst bijgewerkt door Quad op 01-02-15 18:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-15 18:05

Froukje1993 schreef:

Als dat zo het geval zou zijn zou dat al eerder gebeurd zijn, heb altijd pinpas+telefoon bij elkaar in mijn zak. Plus het is dan wel heel vreemd dat ie het ook bij mijn ID doet.

@Quad: Super, bedankt! Wist niet eens dat dat bestond :=

Quad

Re: Telefoon maakt raar geluid door pinpas en ID?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 18:09

Het werkt ook met je OV chipkaart en vermoedelijk ook studentenkaart of andere pasjes waar een chip in zit.

Er zijn apps die in staat zijn om informatie ervan uit te lezen, mits die chip niet beveiligd is.

NFC is heel leuk, je kan er tags voor kopen doe je kan schrijven met een opdracht, als je je telefoon er langs haalt wanneer je naar bed gaat moet bijvoorbeeld de vliegtuigstand en wekker ingeschakeld worden, wanneer je hem dan voor een tweede keer langs haalt gaat het er weer af.

Ook kan je met behulp van NFC straks betalen bij een pin apparaat etc. :)