Garderobe vernieuwen, wat is een must

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Garderobe vernieuwen, wat is een must

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-15 13:35

Volgende maand ofzo wil ik mijn garderobe serieus uit gaan zoeken en een nieuwe kopen. Ik heb me nooit echt bezig gehouden met kleding en wil daar verandering in brengen. Tel daarbij op dat ik aarsig wat kilo's kwijt ben dus goede reden om de boel te vervangen.
En uiteraard wil ik daar best een bedrag voor opzij zetten, maar ik kan ook niet verwachten om mijn kleding kast in 1 dag weer volledig te vullen dus ik zoek veel wat makkelijk te combineren is.
Op internet al veel gevonden en zelf heb ik nu dit lijstje. Het zou daarbij gaan om de zomerkleding, winterkleding komt dan wel weer over een aantal maanden

Nette witte blouse
Tshirts basiskleuren
Thirts met print

4 vestjes --> 2 lichte vestjes en 2 kleuren
Leren jasje
2 colbertjes --> 1 licht en 1 donker

2 nette broeken --> 1 licht en 1 donker
Donkere jeans
Short
Spijkerrokje
Donker rokje en licht rokje
Nette rok

Zwart jurkje

Sjaaltjes

Gympen
Sandalen met hak
Slippers

Advies wat ik ook las is om veel in dezelfde tinten te kopen (basis in zwart/grijs) en dan sjaaltjes en shirtjes in kleuren die bij elkaar passen.
Nog meer adviezen die men me kan geven?

Lous

Re: Garderobe vernieuwen, wat is een must

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 13:36

Draag vooral ook waar je jezelf het prettig in/bij voelt :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-15 13:39

Dankje, dat sowieso :D

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 13:39

Zoek eens op '5 piece french wardrobe', daarbij wordt ook uitgegaan van een mooie basisgarderobe en zie je ook veel combinaties die je met die garderobe kan maken :).

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 13:41

Denk aan gelegenheden.
Werk je buitenhuis en wat is de verwachte kledinngstijl daar?
Ga je naar speciale feesten in je vrije tijd, of is je familie op sjiek bij verjaardagen, kerst oid?
En investeer in een goede zomer- en winterjas.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 13:42

Een kleuradvies laten doen van welke kleuren je mooi staan en op basis daarvan je garderobe vernieuwen :) Shopt zoveel makkelijker! :j

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-15 13:45

Plien, dankjewel, die tip ga ik goed onthouden! Moet vooral mijn rijtje basics goed bekijken en kijken welke ik nieuw moet aanschaffen!

Dammie ik werk in een verpleeghuis, maar wel eigen kleding. Dus vooral laagjes en casual. Heb er in dat rijtje basics al een beetje rekening mee gehouden, maar ik hoef op mijn werk niet hele specifieke kledingstijl te dragen (heel netjes oid) gelukkig. Dus met deze basis-items kom ik daar ook wel. Hou zelf al van een wat nettere kledingstijl, zal niet zo snel de afgesleten spijkerbroek dragen bijvoorbeeld.

Verootjoo, die wens heb ik idd nog om dat te doen!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 13:48

secricible schreef:
Plien, dankjewel, die tip ga ik goed onthouden! Moet vooral mijn rijtje basics goed bekijken en kijken welke ik nieuw moet aanschaffen!

Dammie ik werk in een verpleeghuis, maar wel eigen kleding. Dus vooral laagjes en casual. Heb er in dat rijtje basics al een beetje rekening mee gehouden, maar ik hoef op mijn werk niet hele specifieke kledingstijl te dragen (heel netjes oid) gelukkig. Dus met deze basis-items kom ik daar ook wel. Hou zelf al van een wat nettere kledingstijl, zal niet zo snel de afgesleten spijkerbroek dragen bijvoorbeeld.

Verootjoo, die wens heb ik idd nog om dat te doen!

Moet je echt doen voor je gaat shoppen hoor! Ik heb daarna mn halve garderobe vernieuwd :') Je gaat het dan ook echt goed zien wat je wel of niet staat, dus de kleuren die je niet staan draag je dan ook niet meer. Zonde als je dan net alles nieuw hebt :P
Ook geen 'basic' kleuren als zwart/wit/grijs kopen, de helft van alle mensen staan deze kleuren echt niet ;)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 13:50

Een zwarte legging! Niet van die hele dunne, maar gewoon een nette legging die én comfortabel zit, én je als pantalon kan dragen met een nette blouse, of net als sportieve/casual broek tijdens een dagje stappen oid.

Een witte blouse vind ik inderdaad ook onmisbaar.

Verder kan ik zelf ook niet zonder mijn comfortabele hoge taille donkere jeans legging.

En een leuke sportieve outfit, waar je zowel 's zondags mee naar de bakker kunt, als wanneer je een eindje wilt wandelen.

Een paar nette ballerina's (hoeven niet heel duur te zijn, Zara heeft vb. leuke). Kan je ook dragen op een jurkje of een pantalon, wanneer je geen hakken aan wil of wanneer je gehaast bent en een heel eind over en weer moet rennen.

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 13:53

Een spijkerrokje, nah. Die zou ik lekker weglaten uit je garderobe :Y)

Panty's zou ik ook zeker niet vergeten, eventueel ook een legging.
Mooie laarzen
Pumps
Trui (evt. zonder capuchon, ik heb laatst een leuke gekocht bij The Sting)
Longsleeves

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 13:58

Probeer vooral een stijl te vinden waar je, je fijn in voelt. Ik zoek mijn inspiratie vooral op instagram, lookbook.nu is ook leuk.

Wat voor mij echt must haves zijn, zijn mijn schoenen. Ik heb een grote collectie van allerlei soorten: dikke hakken, smalle hakjes, laarsjes, hoog, laag, sneakers in allerlei kleuren, timberlands in meerdere kleuren en modellen etc. Schoenen maken zonder twijfel je outfit af. Je kan een onwijs leuke set aan hebben, maar met random schoenen heeft het geen zin. Mensen die altijd dezelfde afgetrapte sneakers dragen tot ze "op" zijn zullen in mijn ogen nooit modieus rond lopen.

Verder zijn twee mooie jassen (bijvoorbeeld een nette zwarte trenchcoat en een meer opvallende jas) en een aantal leuke sjaals echt belangrijke basics. ZARA heeft hier altijd een leuke collectie in.

GEEN MUSTS (dit zijn big time modemissers, daar is nu in 2015 echt geen twijfel meer over mogelijk..)
- legging met een rokje er over
- nep uggs (überhaupt zijn uggs niet erg vrouwelijk, ze kunnen alleen maar afbreuk doen aan je figuur)

Wat denk ik de ultieme tip is: Combineer basics met aparte items (ook ZARA), dan ben je bij de H&M bijvoorbeeld lekker goedkoop uit: zwarte hoge taille broek, leuk topje er in, basic zwart riempje om en dan een leuk jack of een kimonootje er over heen. Korte laarsjes of aparte sneakers er onder, klaar. Maar combineer nooit alleen maar basics, er moet wel iets persoonlijks aan een outfit zitten.
Laatst bijgewerkt door JuliaMaria op 01-02-15 14:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 13:59

Schoenen basic shirtjes en assesoires op elkaar afstemmen (tassen sjaal riem enz.) Dat kleed makkelijker aan met wat je verder draagt

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-15 14:00

Verootjoo, ik weet dat ik een lente-type ben, dit is me ooit verteld op een beurs-achtig iets. Heb net eens zitten zoeken nav je bericht en lees idd dat ik dan beter een basis van bruin blauw en beige zou kunnen aanschaffen. Dat is wel een omschakeling voor mijn hoofd, dus misschien goed om zo'n kleuranalyse eens tr laten doen.

Leggins komen erniet in, daar vind ik echt helemaal niks aan, dan liever een mooie pantalon. Ik heb ook niet de vormen voor strak, liever een rechte pijp.

Ik hou van spijkerrokjes, haha. Wel een mooie donkere blauwe kleur. Draag hem nu ook heel veel, voornamelijk met een blauwe maillot en een mooie witte trui. Maar hij is erg ruim nu, dus moet een nieuwe komen. Panty's uiteraard en maillots ook maar die zal ik van de zomer weinig dragen. Net als laarzen trouwens,mdraag ik eigenlijk alleen in de winter. Zoek nu eigenlijk even vooral de voorjaarsspullen en dan vul ik van de winter weer aan met truien en long sleeves.

En UgGS zal ik nooit kopen, leggings dus ook niet. Brr, daar vind ik niks aan. Mooie zomerjas heb ik, idd een trenchcoat waarvan ik denk dat hij nu mooi staat (vond hem altijd net te strak), mooie winterjas ga ik begin van het winterseizoen kopen.

Dankjullie voor alle tips!

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 14:04

Buiten alle tips die al gegeven zijn wil ik ook het advies geven om nu alvast wat te gaan shoppen ipv over een maand, want er is namelijk overal SALE nu!! Dus een goede gelegenheid om voor kleine prijsjes alvast wat te kopen!

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 14:04

Vergeet vooral niet naar je figuur te kijken. Het ene vestje is het andere niet.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-15 14:08

Ja, ben al gaan kijken, maar dat is allemaal winterkleding. Wil nu echt even geld bewaren om er van de zomer weer goed uit te zien, want ik heb echt echt echt niks meer aan zomerkleding die past, op 2 spijkerrokjes na (die ik nu draag met een maillot en van de zomer zonder een maillot zou kunnen dragen) en wellicht nog ergens een zomerjurkje.
Voor de winter heb ik nog iets meer kleding (longleeves die nog wel passen en vesten die ook nog prima kunnen met wat wollen jurkjes) om die laatste maanden door te komen.
Ik besef me dat ik de sale grotendeels misloop, maar dat is dan maar even een jaar zo, normaal koop ik altijd in de sale. In begin april hangt overal de voorjaars en zomercollectie en daar richt ik me nu even op anders wordt het wel erg duur allemaal...

Besef me dat sommige basics zowel in de winter als in de zomer kunnen, dus daar kan ik natuurlijk wel al eerder even voor gaan kijken :)

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 14:12

Ik zou vooral de tijd nemen voor 1. een goede jeans!! Eentje die past bij je lijf, laat de mode los want dat slaat nergens op als het gaat over spijkerbroeken. Belangrijk is niet alleen model en kleur, maar ook zakken zijn heel belangrijk! Als je bv een kont met weinig volume hebt, neem dan zakken met een knoopje. Heb je een lange kont, neem dan lagere zakken. Heb je brede heupen, mijdt dan insteekzakken.. Bij brede bovenbenen zou ik geen washing adviseren ed. Kortom, jezelf daar in verdiepen gaat uiteindelijk heel veel opleveren.

Als je namelijk goede jeans hebt die mooi staan en lekker zitten kan je die met verschillende jasjes/truien en schoenen afwisselen tussen casual en netjes.

Zwart jurkje is ook goud waard! Je moet een jurkje hebben wat je zonder er over na te denken uit de kast kan pakken en altijd goed staat. Szomers met slippertjes en grote armbanden voor een drankje op het terras. Of in de winter met een panty, mooie laarzen en een blazertje voor een netwerkbijeenkomst (ofzo).

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-15 15:15

Dankjewel! Heb ze beide op mijn lijstje staan. Spijkerbroeken vind ik idd moeilijk, maar las hier op bokt al wat tips van bepaalde merken voor mensen met taille en dikke billen ;)

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 17:11

De C&A heeft goede spijkerbroeken met een prima pasvorm.

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 17:16

Misschien een stomme vraag, maar hoe is ben je TS?

kledingstukken die ik zelf echt niet kan missen:
Zwarte skinny
Goeie spijkerbroek
Lichte blazer
Spijkerjasje
Stoere laarsjes
Enkellaarsjes met mooie hak
Fijne sneakers (bv New Balance)
Basis shirtjes/hempjes
En ik ben dol op dik gebreide vesten /truien.

Edit: en een jumpsuit (lang)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-15 17:53

Tutti frutti, volgens mij komt je vraag niet goed door ;)

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 17:57

Ik denk dat ze bedoelt hoe oud je bent :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 18:10

Ik mis nog vrijetijdskleding dan wel losse lekker zittende kleding voor thuis of als je niet fit bent. Zoals een katoenen joggingbroek of zoiets.

En ik draag relatief weinig echt nette kleding (bruiloft, begrafenis en dat soort dingen) maar heb het wel, twee sets voor zomer (donker en licht gekleurd) en 2 voor herfst/winter (donker en licht). Deze sets zijn onderling uitwisselbaar.

Dan heb ik nette kleding voor oa uit eten, ziekenhuis, visite maar niet chique. Daarvan 6 lange broeken waar een specifiek voor de winter is.en twee nette bermudas. De rest is zomer spul maar kan voor binnen goed. Dit zijn over het algemeen gladde katoenen broeken effen of met een ruitje. Nette tshirts en polos zonder print of met een simpele print. Erover heen of nette katoenen (dik of dun) truien of vest. (Meerdere kleuren effen en met print).

En dan de huis tuin en keuken kleding, joggingbroek enkel katoen (donker en licht) en dubbel syntethisch, t shirts in alle kleuren en printen. Gebreide truien en dikkere vesten voor de winter.

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 18:13

tennan schreef:
Ik denk dat ze bedoelt hoe oud je bent :D

Precies :D sorry typefoutje!

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 18:22

Waar kan je laten bepalen welke basis kleuren bij je passen.

Ik heb het zelfde "probleem" als TS..