Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

xSwanHeart schreef:Mmmm... Mijn vriend werkt bij Starbucks, maar die heb ik hier nog nooit over gehoord. Hij werkt dan wel bij de NS-Retail franchise, dus mogelijk maakt dat nog uit.
Overigens is het wel zo dat ze moeten denken vanuit het Just Say Yes-principe. Oftewel: Altijd alles (proberen te) maken dat de klant wil
Maar natuurlijk hebben ze wel beperkingen op het gebied van siropen etc. In Amerika hebben ze veel meer op het menu staan, dus het komt best wel eens voor dat mijn vriend Amerikanen moet teleurstellen omdat ze iets gewoon écht niet hebben. Maar binnen hun mogelijkheden zouden ze (in theorie) alles moeten proberen om de klant het drankje te geven dat hij wil. Gebeurt in de praktijk helaas niet altijd...
Nu niet, en gaat wrs ook niet komen. Wat ze voor je kunnen maken kan je zien aan de ingrediënten. Veel zijn met raspberry-siroop, en volgens mij (maar ik kan het mis hebben, hoor) hebben ze die bij de franchise-Starbucks (op de stations) niet. Die zouden ze dus al niet voor je kunnen maken
xSwanHeart schreef:JaMaar natuurlijk hebben ze wel beperkingen op het gebied van siropen etc. In Amerika hebben ze veel meer op het menu staan, dus het komt best wel eens voor dat mijn vriend Amerikanen moet teleurstellen omdat ze iets gewoon écht niet hebben. Maar binnen hun mogelijkheden zouden ze (in theorie) alles moeten proberen om de klant het drankje te geven dat hij wil. Gebeurt in de praktijk helaas niet altijd...
Dronk altijd hetzelfde.
Leuk, zo'n vriend.
xSwanHeart schreef:Mmmm... Mijn vriend werkt bij Starbucks, maar die heb ik hier nog nooit over gehoord. Hij werkt dan wel bij de NS-Retail franchise, dus mogelijk maakt dat nog uit.
Overigens is het wel zo dat ze moeten denken vanuit het Just Say Yes-principe. Oftewel: Altijd alles (proberen te) maken dat de klant wil
) JuliaMaria schreef:Ik werk voor Starbucks NL: Er is geen secret menu vanuit ons bedrijf, dit is bedacht door gasten en als deze uitleggen wat ze willen hebben dan maken wij dat naar ons kunnen. Maar dat is simpelweg ons concept. We hebben een groot scala aan melksoorten, siropen, toppings en koffiesmaken. Binnen deze grenzen kan alles gemaakt worden. Je wil een latte met aardbeiensmaak: prima. Je wil er slagroom op, caramel en mocha saus: prima!
Zo zijn er dus combinaties die wereldwijd bekend zijn zoals bijvoorbeeld de cotton candy frappuccino, wat geen officieel drankje is maar wel gemaakt kan worden. De gasten hebben zelf deze naam bedacht, wij noteren het onder een andere noemer op de beker.
Dus nee, Starbucks heeft geen geheim menu, maar dus wel meer mogelijkheden dan je in eerste instantie op de menuborden ziet (we kunnen zo'n 100.000 dranken maken als je kijkt naar de combinaties die mogelijk zijn: personaliseer je drankje).
Twilight schreef:ik was al heel blij afgelopen december, dat ik gewoon in NL de heerlijke peppermint hot chocolate kon bestellenstond ook niet op de kaart maar jummy.

ikhad hem toen in engeland idd zo bestelt
maar goed bij deze weet ik het voor alle volgende keren.
ze hadden alleen geen kaneelsiroop (?) dus heb er zelf kaneel overheen gedaan. Superlekker!