Starbucks secret menu

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Starbucks secret menu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-15 23:49

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 00:02

Boterbier koffie? :oo :oo :oo

Ik zag hier laatst wel iemand een cotton candy frappe bestellen...

Izabelle

Re: Starbucks secret menu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 00:04

Cotton candy frappetino heb ik zelf ook al een keer besteld... maar botter koffie van Harry Potter, I'm in! :oo

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 00:05

Ja wel van gehoord :j Wil het wel eens gaan proberen. Kom dagelijks langs 2 Starbucksen :+
vraag me af of die op Leiden cotton candy kunnen maken, want dat is een franchise volgens mij. Binnenkort als het wat warmer is maar eens vragen :D

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 00:08

Mmmm... Mijn vriend werkt bij Starbucks, maar die heb ik hier nog nooit over gehoord. Hij werkt dan wel bij de NS-Retail franchise, dus mogelijk maakt dat nog uit.
Overigens is het wel zo dat ze moeten denken vanuit het Just Say Yes-principe. Oftewel: Altijd alles (proberen te) maken dat de klant wil :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 00:17

xSwanHeart schreef:
Mmmm... Mijn vriend werkt bij Starbucks, maar die heb ik hier nog nooit over gehoord. Hij werkt dan wel bij de NS-Retail franchise, dus mogelijk maakt dat nog uit.
Overigens is het wel zo dat ze moeten denken vanuit het Just Say Yes-principe. Oftewel: Altijd alles (proberen te) maken dat de klant wil :j

Is dat zo?

Ik heb wel eens gezegd dat ik echt geen idee had wat ik wilde bestellen dus dat ze er wat moois van mochten maken. Was ook iets wat niet op het menu stond, gewoon random pompjes van van alles en nog wat. Als ik het niet lekker vond mocht ik terugkomen dan maakten ze wat anders maar ik vond 'm heerlijk!

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 00:23

Ja :j Maar natuurlijk hebben ze wel beperkingen op het gebied van siropen etc. In Amerika hebben ze veel meer op het menu staan, dus het komt best wel eens voor dat mijn vriend Amerikanen moet teleurstellen omdat ze iets gewoon écht niet hebben. Maar binnen hun mogelijkheden zouden ze (in theorie) alles moeten proberen om de klant het drankje te geven dat hij wil. Gebeurt in de praktijk helaas niet altijd...

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 00:24

hebben ze 1 van deze smaken al te koop bij de starbucs bij amsterdam cs?

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 00:33

Sowieso staat niet één van die smaken standaard op het menu, he ;) Nu niet, en gaat wrs ook niet komen. Wat ze voor je kunnen maken kan je zien aan de ingrediënten. Veel zijn met raspberry-siroop, en volgens mij (maar ik kan het mis hebben, hoor) hebben ze die bij de franchise-Starbucks (op de stations) niet. Die zouden ze dus al niet voor je kunnen maken :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 00:34

xSwanHeart schreef:
Ja :j Maar natuurlijk hebben ze wel beperkingen op het gebied van siropen etc. In Amerika hebben ze veel meer op het menu staan, dus het komt best wel eens voor dat mijn vriend Amerikanen moet teleurstellen omdat ze iets gewoon écht niet hebben. Maar binnen hun mogelijkheden zouden ze (in theorie) alles moeten proberen om de klant het drankje te geven dat hij wil. Gebeurt in de praktijk helaas niet altijd...

Ik heb zelfs wel eens een drankje gratis gekregen toen ik 3 x per week kwam, omdat ik herkend werd. Als ik binnenkwam maakten ze al een beker klaar met m'n naam erop. :') Dronk altijd hetzelfde.
Vaak als je gewoon een praatje maakt met de barista willen ze een hoop voor je doen hoor! Als je alleen zegt wat je wilt wordt het een stuk minder persoonlijk.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 00:36

Ik drink altijd gratis bij de Starbucks :D Leuk, zo'n vriend.
Maar bestel eigenlijk altijd lekker saai een double tall latte :+

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-15 08:13

xSwanHeart schreef:

Wat ik lees hebben franchise idd niet alle recepten mogelijk omdat ze niet alle siropen hebben.
Maar in principe bestaan alle recepten uit siropen die ze sowieso hebben in de normale starbucks. In tweede linkje staat dit ook onderaan aangegeven.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 11:15

Maar volgens mij wordt daar uitgegaan van de Amerikaanse Starbucks. Ik dacht dat het aanbod in Nederland wel iets beperkter was. Zo verkopen ze in NL dacht ik ook geen trenta. (Moet je ook niet willen, maar da's een ander verhaal :P )

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 14:22

Ik werk voor Starbucks NL: Er is geen secret menu vanuit ons bedrijf, dit is bedacht door gasten en als deze uitleggen wat ze willen hebben dan maken wij dat naar ons kunnen. Maar dat is simpelweg ons concept. We hebben een groot scala aan melksoorten, siropen, toppings en koffiesmaken. Binnen deze grenzen kan alles gemaakt worden. Je wil een latte met aardbeiensmaak: prima. Je wil er slagroom op, caramel en mocha saus: prima!
Zo zijn er dus combinaties die wereldwijd bekend zijn zoals bijvoorbeeld de cotton candy frappuccino, wat geen officieel drankje is maar wel gemaakt kan worden. De gasten hebben zelf deze naam bedacht, wij noteren het onder een andere noemer op de beker.

Dus nee, Starbucks heeft geen geheim menu, maar dus wel meer mogelijkheden dan je in eerste instantie op de menuborden ziet (we kunnen zo'n 100.000 dranken maken als je kijkt naar de combinaties die mogelijk zijn: personaliseer je drankje).

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 14:27

ik was al heel blij afgelopen december, dat ik gewoon in NL de heerlijke peppermint hot chocolate kon bestellen :D stond ook niet op de kaart maar jummy.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-15 14:52

JuliaMaria schreef:
Ik werk voor Starbucks NL: Er is geen secret menu vanuit ons bedrijf, dit is bedacht door gasten en als deze uitleggen wat ze willen hebben dan maken wij dat naar ons kunnen. Maar dat is simpelweg ons concept. We hebben een groot scala aan melksoorten, siropen, toppings en koffiesmaken. Binnen deze grenzen kan alles gemaakt worden. Je wil een latte met aardbeiensmaak: prima. Je wil er slagroom op, caramel en mocha saus: prima!
Zo zijn er dus combinaties die wereldwijd bekend zijn zoals bijvoorbeeld de cotton candy frappuccino, wat geen officieel drankje is maar wel gemaakt kan worden. De gasten hebben zelf deze naam bedacht, wij noteren het onder een andere noemer op de beker.

Dus nee, Starbucks heeft geen geheim menu, maar dus wel meer mogelijkheden dan je in eerste instantie op de menuborden ziet (we kunnen zo'n 100.000 dranken maken als je kijkt naar de combinaties die mogelijk zijn: personaliseer je drankje).

Ik had wel begrepen dat het idd iets is dat ontwikkeld is door gasten en dat het geen starbucks ding was. Maar ik had er uberhaupt nog nooit van gehoord.
Kwam erbij toen ik hoorde dat ze in amerika algemeen bekend zijn met de "puppucino": een klein bekertje met slagroom er in dat je kunt bestellen voor de hond <3

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 15:13

Twilight schreef:
ik was al heel blij afgelopen december, dat ik gewoon in NL de heerlijke peppermint hot chocolate kon bestellen :D stond ook niet op de kaart maar jummy.

Die kan je altijd zelf toevoegen die pepermunt :j
Ik vraag daar het hele jaar door naar.

In Engeland heb ik hem ooit zo gekregen dus ik dacht dat de chocolademelk zo hoorde te smaken :')

Ik vond de kerstsmaken ook erg lekker, voor de chocolademelk dan. Ik lust geen koffie.

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 15:27

ik wist dat nooit :') ikhad hem toen in engeland idd zo bestelt :P maar goed bij deze weet ik het voor alle volgende keren.

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 15:30

Ik heb wel eens die boterbier versie besteld op Utrecht! Werd toen getipt door een beautyblog, en ik was volgens die barista al de zoveelste die er om kwam haha :) ze hadden alleen geen kaneelsiroop (?) dus heb er zelf kaneel overheen gedaan. Superlekker!