Wandbord ophangen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Punt

Wandbord ophangen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-15 23:48

Hai! *\o/*

Ik ben niet zo'n handige harry maar heb een ontzettend leuk wandbord gekocht voor in de gang.
Afbeelding

En nu moet ik hem nog ophangen, na veel googlen kwam ik op een french cleat systeem.
Afbeelding

Maarja, dat kan je niet vinden in nederland.

Dus moet je iets anders verzinnen en kwam ik op kopplaten.

https://www.gamma.nl/assortiment/koplat-mdf-wit-gegrond-2400x70x15mm/p/B175995?q=fh_location%3d%2f%2fcatalog01%2fnl_NL%2f%24s%3dkeeplat%2ffh_item_type%3d%7bproduct%7d%26fh_view_size%3d20%26fh_refview%3dsearch%26fh_start_index%3d0%26fh_lister_pos%3d5%26fh_secondid%3db_product_b021175995

Wat denk ik wel sterk genoeg moet zijn. Deze moet ik dus aan de buur boren maar met wat voor pluggen en schroeven doe je dat?

En is dit uberhaupt wel een goed idee?

JorisDy

Re: Wandbord ophangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 00:07

Wij hebben zo bord ook hangen en die hebben we in de muur geschroefd :).

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 00:09

je kan ook een ketting/touw/ijzer achter het hout spannen en dan een schroef of spijker in de muur. of denk i nu te simpel
dat zie je vaak bij schilderijen of spiegels

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 13:25

Punt schreef:
Maarja, dat kan je niet vinden in nederland.

Gewoon bij de bouwmarkt een latje schuin door laten zagen. Ene helft op het kastje schroeven, andere helft met plug en schroef op de muur, klaar is Klara :)

Nadeel, het rek komt de dikte van het latje van de muur te hangen. Dat kun je oplossen door onderaan ook een latje tegen het rek te schroeven.

Makkelijker is natuurlijk om het rek direct op de muur te bevestigen, of is het juist de bedoeling dat er aan de voorzijde geen schroeven oid zichtbaar zijn?

Punt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-15 15:54

Ja wat je beschrijft is het frech cleat systeem wat ik dus van plan was.

Kan het direct aan de muur worden bevestigd? Gebruik je dan extra lange schroeven?

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 16:33

Wat heet extra lang? De schroeven moeten ietsje langer zijn dan wanneer je een heel dun iets op de muur bevestigd. Hoe lang is een plug? 50 mm? Stel je hebt een lat van 25 mm dik, dan heb je een schroef van iets van 70 mm nodig. Komt allemaal niet op 1-2 mm. Gebruik je een schroef met een taps toelopende kop (handig om de kop in de lat te laten vallen) telt de kop mee bij de totale lengte. Bij een schroef met kop met rechte onderkant telt de kop niet mee [/nerd] ;) .

Gaatje met dunne boor door de hele lat, dan met een dikkere boor een klein kuiltje maken waar de kop in verzinkt. Even logisch nadenken, isse nie so moeilijk nie :+