Gebruik van merklogo

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

capopjekop

Gebruik van merklogo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-15 18:43

Bokt weet meestal wel het antwoord op veel vragen, dus hopelijk ook op deze. Aangezien ik verschillende antwoorden krijg als ik google gebruik, hoop ik dat er juristen zijn die me duidelijkheid kunnen verschaffen.

Ik wil graag een nieuw spandoek maken dat eenmalig getoont wordt voorafgaande aan een voetbalwedstrijd. Het gaat om een ludiek protestdoek dat moet aantonen dat de directie niet goed bezig is. Daarvoor wil ik onder andere het logo van Wie is de mol gebruiken. Maar dat is een geregistreerd logo en daardoor beschermt. Maar geldt die bescherming ook voor non commercieel gebruik? En als ik het iets aanpas zou het dan wel mogen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 18:46

Aanpassen is sowieso niet toegestaan en voor het gebruik moet je toestemming vragen.

Ben overigens geen jurist maar wel een grafisch ontwerper en binnen mijn baan is het enorm belangrijk om deze wetten/regels te kennen.

capopjekop

Re: Gebruik van merklogo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-15 19:24

Maar geldt dat ook voor non commercieel gebruik/parodie. Ik kwam namelijk ook stukken tegen waar het wel gebruikt mocht worden onder de noemer vrijheid van meningsuiting (even snel uit mijn hoofd, heb de tekst niet voor me)