(Opnieuw) kapotte Macbook

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

(Opnieuw) kapotte Macbook

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 18:39

Ik heb al een tijdje problemen met mijn macbook pro van medio 2009. Toen ik yosemite installeerde heeft hij het een tijdje goed gedaan, maar vervolgens liep hij elke 5 minuten vast. Moest hem dan met de knop uitzetten en dan liep hij weer 5 minuten. Ben er toen mee naar de winkel geweest en daar kwamen ze tot de conclusie dat er wegens een foutje niet 4 maar 3 gig werkgeheugen in zat. Hebben ze opgelost, gedowngrade naar Mavericks op mijn aandringen. Zij kwamen er vervolgens mee dat ik hem wel zsm moest updaten (in dit geval na mijn tentamens).

Dit heb ik braaf gedaan deze week. Dinsdagavond gedaan, leek het super te doen. Echter stopte hij er gisteravond weer mee en krijg ik hem sindsdien amper aan de praat.

Iemand enig idee wat ik kan doen? Ik word er ondertussen een beetje moedeloos van en ik heb hem maandag de hele dag nodig voor school...

Noeni

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 18:41

Heb een Macbook Pro van eind 2011, sinds Yosemite ook veel vaker problemen met vastlopen. :(
Ik lees eventjes mee...

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 18:41

misschien een nieuwe aanschaffen? bijna 6 jaar oud is al een behoorlijke leeftijd voor een pc tegenwoordeig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 18:42

Het is hier helaas niet een kwestie van meer of vaker, maar elke keer als ik hem opstart en iets van hem vraag. Ik probeer Chrome te openen en hij loopt vast, ik probeer hem in recovery op te starten en ik kan schijfhulp nog niet eens aanzetten of hij hangt alweer...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 18:43

olafgek schreef:
misschien een nieuwe aanschaffen? bijna 6 jaar oud is al een behoorlijke leeftijd voor een pc tegenwoordeig

Hij is misschien al 6 jaar oud, maar ik heb hem zelf pas sinds augustus. Hij komt van een winkel waar ze gebruikte exemplaren opknappen en weer doorverkopen. Heb dus ook door die aanschaf niet het geld liggen om een nieuwe te kopen. Macbooks horen echt nog wel te werken, zelfs de witte modellen doen het nog en die zijn een stuk ouder...

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 21:41

Maar als jouw laptop intensief gebruikt is, kan het best zijn dat ie wel aan het eind van zijn latijn is. Je weet niet hoe de "slijtage" van de onderdelen is.

6 jaar is een hele nette leeftijd, ik had zelf nooit zo'n oude laptop gekocht.(ja misschien voor 25 euro :D )

Choiix

Re: (Opnieuw) kapotte Macbook

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 22:06

Noeni, als je een MBP 2011 hebt met een 15" scherm is dit je videokaart die defect aan het raken is. Vraag is niet óf dat gebeurt, maar wanneer. Heb zelf ook zo'n MBP2011 tikkende tijdbom.. Gelukkig kan ik het zelf fixen, maar leuk is anders.

Emmaa__, laat Leapp de SATA kabel tussen HDD en Logic Board vervangen. Hét issue van de 2009 en 2010 modellen :)

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 22:10

olafgek schreef:

Mijn macbook pro is de eerste in zijn serie en doet het nog steeds. Zal inmiddels een jaar of 10 oud zijn en doet het nog redelijk goed. Apple heeft een langere levensduur dan de gemiddelde pc