Samen weten we heel veel, dus ik hoop mijn antwoord te vinden bij jullie.

Mijn moeder haar abonnement kon verlengd worden en dat heeft ze ook gedaan, wel heb ik het voor haar verlengd wat ze had de afgelopen twee jaar rekeningen van €85,- oplopend tot €114,-. Ik vond dit raar want ze doet niet veel met dat ding behalve bellen, maar haar bundel leek te kloppen. Ze is de afgelopen twee jaar meerdere keren naar (verschillende) KPN winkels geweest, maar nergens konden ze haar helpen, alleen haar bundel aanpassen. Zogenaamd blijkt achteraf, want ze kreeg een brief waarin stond dat ze haar S3 moest terug sturen of kon afkopen voor €160,-. Helemaal in paniek belde ze op, dit heeft ze nooit geweten, na het uispitten van haar rekeningen staat er inderdaad maandelijks €25,- toestellease op, heeft ze nooit geweten, is haar niet vertelt.
Ondertussen is toestellease afgeschaft, en bij KPN klantenservice zijn ze niet zo netjes met klanten die het niet begrijpen, mijn moeder wilt het toestel graag houden, het is namelijk de enige reserve die ze dan heeft mocht iets met die andere zijn.
Is er een manier om dit te kunnen ontbinden of de afkoopsom drastisch naar beneden te laten komen? Want ze heeft sowieso het scherm kapot, ik neem aan dat ze hem zo niet accepteren?
Ze heeft dus 21 maanden €25,- toestellease boven op haar contract gehad én ze wil nog eens €160,- hebben nu.
Wat kunnen we doen?
lease doen ze nu ook niet meer, was maar een hele korte periode, maar alle reparaties etc waren gratis bij mijn Sony Z. Ik heb nu gewoon een Huwawei telefoon los gehaald, je bent zoveel goedkoper uit als je een toestel los koopt. Met abonnement betaal je het dubbele voor het toestel...
Leasetoetstel en een goedkope bundel is het nooit geweest, ze had ook nog eens een bundel van €50,- per maand.
Hoeveel ouderen hebben nou werkelijk een idee wat ze met zo'n ding moeten en hoe het allemaal werkt?