Groot leeftijdsverschil

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Gucci_

Groot leeftijdsverschil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-15 01:02

De laatste tijd vind ik steeds mannen leuk die veel ouder dan mij zijn, soms wel meer dan 25 jaar ouder. Alleen mijn ouders weten het, maar durf het niet te vertellen aan mijn vriendinnen en de rest van mijn familie.
Als mijn vriendinnen bijvoorbeeld vragen of ik ook nog gedate heb, dan durf ik het niet te vertellen, terwijl ik dat wel graag zou willen. Ik weet niet zo goed hoe ik erover met beginnen, ben dan bang dat ze dat vies ofzo vinden.
Ik had er wel iets over verteld aan oom, maar die reageerde boos. Waarom vinden veel mensen het raar zo'n groot verschil? Leeftijd is maar een getal, alleen kinderen krijgen is wat moeilijk.
Wat vind jij nog acceptabel?

Furrow

Re: Groot leeftijdsverschil

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 01:05

Hoe oud ben jij zelf?

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 01:06

Furrow schreef:
Hoe oud ben jij zelf?

ja dat maakt een verschil in leeftijd ook sneller acceptabel of juist niet.

Goyaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 01:07

Ik weet niet hoe oud je bent... Toen ik twaalf was vond ik iemand die 18 was namelijk al echt verschrikkelijk oud.
Nu heb ik voor mijzelf de regel gemaakt: maximaal 2 jaar jonger en 10 jaar ouder. Ik ben zelf 20 en houd me daar redelijk aan.
Ik begrijp je probleem wel. Ik val namelijk ook echt op oudere, meer volwassen mannen. Of misschien gewoon een vent die niet meer bij zijn ouders woont en leeft op hun kosten... :Y)

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 01:10

tsja, tis wat je zelf wil natuurlijk. Als jij gelukkig kan zijn met een 40plusser, why not? Ik pas ervoor :')
Vind 10 jaar voor mezelf toch ecjt wel de grens, maargoed gelukkig is iedereen anders en als jij je fijn en gelukkig voelt bij een (veel) oudere man moet je dat zeker doen!
En in mijn ogen, als je vriendinnen niet accepteren dat je oudere mannen date zijn het je vriendinnen niet, maargoed dat vind ik..

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 01:12

Het hangt er inderdaad vanaf hoe oud jij zelf bent om het acceptabel te vinden ;). Ik vind dat eenmaal de 20 gepasseerd leeftijd niet meer zoveel uitmaakt.

veranadautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 01:16

voor mij zelf zou ik ook maximaal 10 jaar ouder denken al vindt ik dat nog steeds erf veel. ander zeids al zowel jij als de man jullie er goed bij voelen waarom dan niet. Het is jou leven en je moet doen waar jij je goed bij voelt.

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-15 01:16

Ik ben zelf 22

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 01:19

Ben je nog aan het studeren of heb je al een baan? Woon je al op jezelf of nog bij je ouders?
Dit kan allemaal uitmaken of je leven wel of niet aansluit bij iemand van 47.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 01:20

irl heb ik er geen last van, maar zit wel vaker tv of een serie te kijken en dan denk ik ''wauw, wat een ontzettende mooie aantrekkelijke vrouw''..... zoek ik eens even op hoe oud ze zijn... is het wel een jaar of 40 :') Maar op tv zien ze er natuurlijk altijd wel 10 jaar jonger uit :+

Een vriendin van mij scheelt met haar man 16, zijn heel gelukkig getrouwd samen en hebben een kindje. Een andere vriendin van me scheelt, ik geloof, 11 jaar met haar vriend wonen ondertussen ook al een paar jaar samen en hebben vorig jaar samen een woning gekocht.

En opzich zou het lastiger zijn, qua kinderen, andersom. Want zwanger worden als oudere vrouw is lastiger dan een oudere man en een jongere vrouw.

Als jij maar gelukkig bent toch? :)

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 01:21

Heb je al wel eens een relatie gehad met een veel ouder iemand?
Ben wel benieuwd of je dan ook tegen bepaalde dingen aanloopt of dat je verwacht tegen dingen aan te lopen.

Ik ben 20, het is niet dat ik niet serieus of volwassen genoeg ben qua mentaliteit. Ik ben soms in andere dingen gewoon erg.. jong :+ ben ontzetten druk vaak (niet dat er geen drukke 30'ers bestaan) maar vaak kom ik dan toch meer in mijn eigen 'categorie' terecht. Ik neem vaak snel besluiten. Als ik ergens zin in heb dan doe ik het vaak meteen zonder maar al te veel na te denken. Ik merk toch, dat dat met oudere mannen niet altijd werkt. Maar dat ben ik natuurlijk.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 01:35

'Leeftijd is maar een getal' vind ik altijd zo'n dooddoener. Nee, het is niet alleen maar een getal, het zegt ook iets over de fase waarin je zit, wat je allemaal al hebt meegemaakt. Ik zie dat je 22 bent, dan val je dus op mannen ver in de 40? Die misschien al een huwelijk achter de rug hebben, kinderen...

Oudere mannen staan natuurlijk wel open voor een meisje begin 20, maar of hun intenties dan altijd zo zuiver zijn? Tja, ik zal er mee oppassen als ik jou was. Een gelijkwaardige relatie met iemand die 25 jaar met je scheelt lijkt me toch lastig. In theorie zou de man kinderen kunnen hebben van jou leeftijd...

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 02:21

Ligt eraan. Mijn man is 41, ik 27..
Hij heeft tot z'n 35ste flink gefeest.. En was helemaal geen 35 qua leven.

Wij hebben samen nog een kindje gekregen omdat hij laat 'volwassen' werd.
In de zin van huisje boompje beestje.

Jij bent 22.. Wilt misschien kinderen.. De meeste mannen van eind 40 zitten daar niet op te wachten.

Ligt dus compleet aan jouw leven en die van een man

BralindyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 02:29

Danique_G schreef:
Ben wel benieuwd of je dan ook tegen bepaalde dingen aanloopt of dat je verwacht tegen dingen aan te lopen.

Ik ben 20, het is niet dat ik niet serieus of volwassen genoeg ben qua mentaliteit. Ik ben soms in andere dingen gewoon erg.. jong :+ ben ontzetten druk vaak (niet dat er geen drukke 30'ers bestaan) maar vaak kom ik dan toch meer in mijn eigen 'categorie' terecht. Ik neem vaak snel besluiten. Als ik ergens zin in heb dan doe ik het vaak meteen zonder maar al te veel na te denken. Ik merk toch, dat dat met oudere mannen niet altijd werkt. Maar dat ben ik natuurlijk.

Dit heb ik juist totaal niet. Ben 21 maar voel mij zoveel ouder dan de meeste leeftijdsgenoten. Heb wel al veel meegemaakt en snel zelfstandig leren zijn qua mentaliteit. Ik val zelf op de wat volwassenere man. Dus denk 26 a 27. Soms wat ouder maar ik heb mijzelf een leeftijdsgrens gegeven van een 8 jaar. Zeker niet ouder òf jonger

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 02:30

Ik ga zelf ook met een ouder iemand
Niks om je voor te hoeven schamen :)

Felinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 02:40

Leeftijds verschil is altijd lastig.. mijn ex en ik scheelden 11 jaar, bijna 8 jaar lang een relatie gehad, bijna 5 jaar lang samengewoond en zouden gaan trouwen.. uit eindelijk was het verschil toch te groot (samen met andere redenen) en zijn we in oktober uit elkaar gegaan. Mijn huidige vriend en ik schelen 5 jaar, vind dat verschil dan toch weer een stuk minder :)

Uiteindelijk gaat het erom waar jij je goed bij voelt..

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 02:49

Ik heb je een pb gestuurd :)

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 02:58

Bralindy schreef:
Danique_G schreef:

Dit heb ik juist totaal niet. Ben 21 maar voel mij zoveel ouder dan de meeste leeftijdsgenoten. Heb wel al veel meegemaakt en snel zelfstandig leren zijn qua mentaliteit. Ik val zelf op de wat volwassenere man. Dus denk 26 a 27. Soms wat ouder maar ik heb mijzelf een leeftijdsgrens gegeven van een 8 jaar. Zeker niet ouder òf jonger

Dat heb ik ook wel. Als ik mijn ideeën over relaties zeg komen die meer overeen met een ouder iemand dan een jong iemand. Maar een relatie met een ouder iemand is meer dan hoe volsassen en doordacht je mentaal bent. Ik hoor ook vaak dat ik volwassen ben in denken enzovoorts. Ook qua relaties. Maar toch match ik niet met 'oudere mannen'. Het is vaak een stukje karakter ook wel.
Ik kan opeens de vogeltjes dans doen op straat bijvoorbeeld (oké, geen enkele man zal gecharmeerd zijn, maar oudere mannen al helemaal niet). Dit heeft niets met volwassenheid te maken, hooguit een slechte humor en gewoon een impulsief karakter.
Ik heb ook jongens gehad die 2,5 jaar jonger waren en jongens die 8 jaar ouder waren. Het is maar gewoon hoe het klikt allemaal soms, qua mentale leeftijd hoeft het niet altijd gelijk te zijn ook. Die jongen van net geen 18 (ik voel me hier best cougar over :') ) was zeker niet zo ver als mij mentaal. Maarja, soms dan zit het gewoon goed. Ik was ook niet zo ver als die jongen van 28, maar dat ging ook prima. Het was meer een kloof in verschillende levens stylen. Ik was daar namelijk serieuzer in.

Hoop dat ik mezelf een beetje fatsoenlijk verwoord heb, is trouwens niet aanvallend bedoeld naar jou en jouw ervaringen!

Aulaantje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 06:39

Het hangt inderdaad helemaal af van je levensfase. Mijn vriend en ik schelen 8 jaar (ik ben zelf 19) en dat merk je soms ook. Scheelt dat hij zich wat jonger gedraagt en ik wat ouder :')

Aan de andere kant, mijn opa en oma scheelden 21(!) jaar, nou dat was in die tijd echt wel scheve blikken. Maar als je iemand tegenkomt waarmee het echt klikt en waar je mee verder wilt dan accepteert (bijna) iedereen het uiteindelijk wel :)

BralindyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 09:43

Danique_G schreef:
Hoop dat ik mezelf een beetje fatsoenlijk verwoord heb, is trouwens niet aanvallend bedoeld naar jou en jouw ervaringen!

Lol nee hoor! Ik vind het interessant hoe een ander het ziet ed. Waarom zou ik aangevallen moeten voelen? :')

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 09:49

Tussen mijn ouders zit 9 jaar.
Verder heb ik wel gedate met mensen die 10/15 jaar ouder waren.
Huidige lief is "maar" 3 jaar ouder.

Het gaat niet om leeftijd maar om dat je iemand vind waarmee het klikt.
Zolang je niet trots gaat vertellen dat je Hugh Hefner aan de haak hebt geslagen( ieuwl :') ) is het vooral een beetje aftasten wat je zoekt en leuk vind. ;)

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 10:28

Ook ik ga met een ouder iemand, en als mensen dat niet kunnen accepteren dan kunnen ze gaan :evaw:

Wij houden van elkaar en dat is wat telt, leeftijd doet er niet toe.
Je bent volwassen dus wat houdt je tegen :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 10:35

Manlief en ik schelen 9 jaar. Daar was ook niet iedereen meteen enthousiast over. Maar 'iedereen' moet geen relatie hebben met hem, ik wel, dus ik bepaal. :)

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 10:41

Zo is het Ayasha :j

Rhyddid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 10:44

Ayasha schreef:
Manlief en ik schelen 9 jaar. Daar was ook niet iedereen meteen enthousiast over. Maar 'iedereen' moet geen relatie hebben met hem, ik wel, dus ik bepaal. :)

Hier precies hetzelfde, alleen schelen wij 8 jaar.