Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
_Elke schreef:Maar waarom op het randje? Haal overal een voldoende voor en je bent er
Douce schreef:Bij mijn opleiding in Wageningen was er de 5 regeling. Ze hanteren geen propedeuse maar je mocht één 5 in je eerste jaar laten staan. Dit deden ze omdat het eerste jaar enorm breed was en de kans dus groot was dat één vak je totaal niet lag, waarna je er totaal niets meer mee ging doen. Of het nu nog zo is weet ik niet, want heb vernomen dat ze tegenwoordig zelfs in Wageningen een BSA hanteren.
Science90 schreef:Douce schreef:Bij mijn opleiding in Wageningen was er de 5 regeling. Ze hanteren geen propedeuse maar je mocht één 5 in je eerste jaar laten staan. Dit deden ze omdat het eerste jaar enorm breed was en de kans dus groot was dat één vak je totaal niet lag, waarna je er totaal niets meer mee ging doen. Of het nu nog zo is weet ik niet, want heb vernomen dat ze tegenwoordig zelfs in Wageningen een BSA hanteren.
De 5-regeling bestaat nog wel. Maar dan moet je wel 60 ECS aan vakken volgen binnen het eerste collegejaar, dan mag je voor één vak van 3 of 6 punten een 5 halen.