horecamensen met urencontract VRAAG

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

HouVanUtopia

horecamensen met urencontract VRAAG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-15 20:48

Hoi bokkers,

ik ga bij eenbedrijf werken in dehoreca.

Maar nu zitten ze beetje over me uren/loon te denken nog.

Nu heb ik een vraag aan de mensen die in de horeca werken met uren op contract.

Hoeveel uur heb je op contract en wat is ongeveer je salaris dit mag natuurlijk over pb!

Aangezien er geen Cao is vind k het nogal lastig waar ik aan moet denken.

ben zelf overigens 25jaar.

Alvast super bedankt!
Laatst bijgewerkt door HouVanUtopia op 30-01-15 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Courses

Re: horecamensen met urencontract VRAAG

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 20:51

Naar mijn weten (4 jaar horeca) schrijven ze vaak weinig uren op het contract gezien het vrij turbulent is. Ik zit op 4 uur volgens mij op contract maar werk 2 dagen .. Verschilt wel per week en rooster wat ik draai dan :)

HouVanUtopia

Re: horecamensen met urencontract VRAAG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-15 20:56

Klopt ze zitten bij mij te twijfelen over min max contract 24-40uur maar ik zit ermee dat je dan maar over 24 uur ww of ziekte wet krijgt als dr wat gebeurd.

Dus heb aangegeven dat ik 30uur contract wil. Mag ik vragen wat je uurloon is ongeveer

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 20:59

Kijk anders even op http://www.khn.nl daar staat meer info over de wettelijke minimum lonen voor de horeca. Het basis salaris per uur is meestal vrij laag omdat er indirect rekening wordt gehouden met fooien.

Maar kun je niet gewoon vragen wat je uurloon gaat worden? En hoeveel uur ze je op contractbasis geven?

Vaak zijn de uren in je contract een basis en werk je in de praktijk gewoon veel meer. En uiteraard worden die extra uren gewoon uitbetaald met het uurloon dat is afgesproken.

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 21:00

HouVanUtopia schreef:
Klopt ze zitten bij mij te twijfelen over min max contract 24-40uur maar ik zit ermee dat je dan maar over 24 uur ww of ziekte wet krijgt als dr wat gebeurd.

Dus heb aangegeven dat ik 30uur contract wil. Mag ik vragen wat je uurloon is ongeveer

Mocht jij door ziekte niet in staat zijn om te werken, dan wordt de hoogte van je uitkering bepaald door het gemiddelde aantal uren van de afgelopen 10 wkn.