Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Yunomi schreef:De E staat voor gecontroleerd op veiligheid door de EU en het zal niet zomaar goedgekeurd worden.
Vivian__ schreef:Mijn man is heeft een e621 intolerantie... Hij word er doodziek van als hij ook maar een heel klein beetje binnen heeft. Denk aan diarree, hoofdpijn, misselijkheid, of zn darmen stoppen gewoon en dan is ie helemaal opgeblazen en krijgt hij hartkloppingen ed.
Vervelend, het zit in een hoop producten (ook onder andere namen!).
Jiskaa schreef:Interessant. Er zijn ook genoeg artikelen te vinden dat tomaten helemaal niet zo gezond zouden zijn. Zou dat dan komen door dit E nummer?
NatasjavE schreef:Jiskaa schreef:Interessant. Er zijn ook genoeg artikelen te vinden dat tomaten helemaal niet zo gezond zouden zijn. Zou dat dan komen door dit E nummer?
Nou ik ken alleen maar studies die aantonen dat tomaten een beschermende werking hebben tegen diverse vormen van kanker. Bijvoorbeeld prostaatkanker. (door het lycopeen erin,...niet vanwege e621)
Arrabel schreef:Maar het word een hele studie om te weten waar het wel en niet in zit...
Het zit in geautolyseerd gist, calcium caseinaat, gelatine, glutamaat, glutamic acid, hydrolyzed proteine, monopotassium glutamate, monosodium glutamate, Sodium Caseinate, Textured Protein (TVP, ‘sojabrokken’) gist extract, gist nutrient.
Smaakstoffen, smaakkruiden, natuurlijke smaakstoffen, pork flavoring, beef flavoring, chicken flavoring, sojasaus, sojaproteïne isolaat, soja, bouillon, broth (bouillonachtig aftreksel), malt extract, malt smaakstoffen, barley malt, alles wat enzym gemodificeerd is, carrageenan, maltodextrine, pectine, enzymen, protease, maïszetmeel, citroenzuur, poedermelk.
Dat is een hele lijst....
Edit: Dan kan je onderhand niks meer eten.
Jiskaa schreef:Ik zit nu op de ipad dus kan even geen grote stukken plaatsen maar had te maken met dat de tomaat familie is van de nachtschade bloem ofzo? En die schijnen dan weer niet zo goed te zijn voor je zenuwstelsel. Ik zal later even kijken of ik dat stuk nog terug kan vinden.
Lielle schreef:van ve-tsin weet ik al dertig jaar dat mensen er (heel veel) last van kunnen hebben, tot serieuze allergieen toe. En dat is geen zeldzaamheid.
verootjoo schreef:Alles is giftig als je er binnen bepaalde tijd teveel van inneemt, zelfs water. Bij de ene stof is dat een theelepeltje, bij de andere een emmer
NatasjavE schreef:Vivian__ schreef:Mijn man is heeft een e621 intolerantie... Hij word er doodziek van als hij ook maar een heel klein beetje binnen heeft. Denk aan diarree, hoofdpijn, misselijkheid, of zn darmen stoppen gewoon en dan is ie helemaal opgeblazen en krijgt hij hartkloppingen ed.
Vervelend, het zit in een hoop producten (ook onder andere namen!).
Dus jouw man is vegetarier, eet geen kaas, geen tomaten en geen soya?
SAKKIA schreef:Hoezo vegatariër?
Ik eet idd geen tomaten en geen soya. Kaas eet ik wel maar met mate, dat vind ik namelijk te lekker om te laten liggen en heb ik ook niet tot nauwelijks last van.