Simpel thuiswerk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MevrouwtJ

Simpel thuiswerk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-15 15:18

Hallo Bokkers!

Ik heb al sinds mijn 16e een bijbaantje bij de Albert Heijn. In september heb ik een nul uren contract gekregen ivm 5 maanden stage die ik toen moest lopen. Inmiddels heb ik mijn stage vorige week afgerond en kan ik weer meer werken. Echter door omstandigheden worden er nu minder uren vergeven op werk. Hierdoor werk ik deze week bv maar 3 uur en volgende week maar 7 uur.

Nu was ik op zoek naar iets simpels voor een extra (klein) zakcentje. Ik studeer hopelijk in juli af, dus dan kan ik een echte baan gaan zoeken. Daarom wil ik als er nog andere opties zijn niet gelijk weg bij de Albert Heijn. Ik heb het er immers ook naar mijn zin.

Nu zie je op internet heel veel thuiswerk troep voorbijkomen, maar dat is 9 van de 10 keer allemaal nep.

Mijn vraag is of jullie ervaring hebben met thuiswerken voor bepaalde sites of dat jullie andere ideeën voor mij hebben?

Ik hoor graag van jullie *\o/* !

Edit: een site die redelijk betrouwbaar overkomt is Enquêtevergelijk(www.enquetevergelijk.nl/)

future_vet

Re: Simpel thuiswerk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 12:06

Als tip wil ik meegeven dat het hebben van 2 werkgevers betekent dat je behoorlijk wat moet afdragen aan de balastingdienst..

MevrouwtJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-15 15:11

Ja klopt :j. Dit merkte ik al met mijn stagevergoeding idd. Maar daarvan kan ik weer een deel terugvragen in de toekomst.

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 15:13

Je beseft je dat dit al gauw de helft kan zijn van wat je nu verdient?
Ik heb twee jaar lang twee (parttime) banen gehad en moest iedere belastingaangifte bijbetalen. Ik verwacht dat 2014 het laatste jaar is waarover ik belasting moet gaan bijbetalen, maar zou dit nooit weer zo doen. :n

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 15:14

De hoeveelheid inkomstenbelasting die je moet betalen heeft uiteraard geen bal te maken met hoeveel werkgevers je hebt. Meer inkomen is meer belasting betalen, dat uiteraard wel.

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 15:15

veerledec schreef:
De hoeveelheid inkomstenbelasting die je moet betalen heeft uiteraard geen bal te maken met hoeveel werkgevers je hebt. Meer inkomen is meer belasting betalen, dat uiteraard wel.

Wellicht dat werkgevers het dan 'verkeerd' doen, maar ik heb alle keren maar bij één baan loonbelasting aan gehad, voor de rest ging er gelijk zoveel % naar de belasting toe én ik mocht nog bijbetalen. :n Maakt een mens niet gelukkig.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 15:17

En anders hadden ze meer ingehouden. Dan gaat het alleen maar om timing dus.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 15:20

Dan is de loonheffingskorting bij beide werkgevers toegepast. En dat kan/mag maar bij 1. Resultaat: terugbetalen. Heeft dus niks met hoeveelheid werkgevers te maken. (Zoals veerleduc al zegt)

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 15:20

Je zult ongetwijfeld gelijk hebben, veerledec. :j

Maar ik mag hopen dat we het er over eens zijn dat het nogal demotiverend is om twee banen te hebben, voor de tweede baan al een stuk minder salaris te krijgen én dan nog een maandsalaris van baan twee naar de belasting te moeten brengen? Ik zou er om die reden niet meer aan beginnen. Wellicht is dat slechts persoonlijk, maar ik heb het wel gehad met twee (parttime) banen. Nu heb ik inmiddels gelukkig een fulltime baan en vast contract.

@berdien85; dat is zeker weten niet waar. Kan ik op salarisstroken nakijken. :)

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 15:23

Er is een bepaald gedeelte van wat je verdiend belastingvrij. Als je daar met 2 baantjes onder blijft krijg je het teveel betaalde bij je 2e baantje terug van de belastingdienst. Maar als je erboven komt dan betaal je dus belasting. Niks raars aan, als je meer uren gaat werken bij 1 baan gebeurt precies hetzelfde.

Helaas geen tips verder voor TS>

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 15:24

Prima. Uiteindelijk komt het op meer betalen neer, maar dat is niet omdat je meer werkgevers hebt..

Maar dit is offtopic :)

MevrouwtJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-15 17:40

Ik maak niet zo veel geld. Het is immers maar een bijbaantje en ik zoek er iets kleins bij voor een leuk zakcentje :).

Bij mijn stage moest ik inderdaad mijn loofheffingskorting uit zetten, omdat dit bij mijn bijbaantje al aan staat. Hierdoor ging er van mijn 285 euro stagevergoeding per maand, 106 euro naar de belastingdienst :j.

Hopelijk heeft er nog iemand tips :j