De kledingkast

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nadine

De kledingkast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-15 15:33

Vanwege een aankomende verhuizing mag ik na gaan denken over een kledingkast. Welke dingen zijn onmisbaar? Wat is handig om te hebben, wat juist niet?

Op dit moment heb ik een hele grote inbouwkast, die kan helaas niet mee! Daarnaast moet ik ook bekennen dat mijn kledingvoorraad behoorlijk aan de maat is :o. Mijn nieuw slaapkamer heeft voor een deel een schuine wand waar nu een schot voor geplaatst is. Ipv de schotten krijg ik hier schuifdeuren, wat al een heleboel extra opbergruimte geeft. Helaas zijn deze te laag om een rails in te hangen. Waarschijnlijk worden deze kasten vooral gebruikt om kleding op te bergen van het andere seizoen, naast andere dingen zoals studiespullen en boeken.

Er moet daarnaast dus een nieuwe kast komen!

dus hierbij: hoe zien jullie kledingkasten eruit? Ik ben benieuwd naar inspiratie! :D

Concorde

Re: De kledingkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 21:34

Wij hebben een kleine slaapkamer opgeofferd als 'inloopkast' en daar heb ik Ikea Pax kasten in gemaakt (zonder deuren). Mijn kant heeft een kast van 1m en 50 cm breed. De 1m brede kast heeft onderin een uittrekbare plank voor schoenen, dan 2 draadmand-lades, een plank, een roede, en nog een plank. De smalle heeft een roede, een plank en een uittrekbare broekenhanger. Ernaast heb ik een ladenkastje staan voor ondergoed enzo. Ik heb ook een flinke berg kleding en vind het ideaal zo.

Anoniem

Re: De kledingkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 21:35

Ik heb twee inbouwkasten met een rek en daarboven twee planken, en nog een los rek wat in mijn kamer staat. Heb alsnog niet genoeg ruimte helaas. Ik kijk ook even mee maar wil je meegeven dat genoeg ruimte om op te hangen echt een pre is bij mij. Weet niet hoe het met jou zit maar ik wil al mijn mooiste kleren en nieuwste aankopen altijd graag in de display hebben zodat iedereen ze kan zien, en daar is hangruimte gewoon het handigst voor _O-

Shivatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 14:00

Mijn kast is 2 meter breed en 2.36 hoog. Ook n Ikea kast van het pax systeem.

De indeling komt n beetje overeen met deze:

Afbeelding

Ik vindt het hele fijne kasten en vooral fijn dat je eindeloos kan blijven variëren en veranderen :)