Tas in trein vergeten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Tas in trein vergeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 12:51

Ik ben totaal in de stress.
Ik zat in de intercity vanuit Leeuwarden naar Rotterdam centraal en ben overgestapt op Utrecht Centraal op de intercity naar Den Haag centraal.
Nu ben ik mn rugtas vergeten met portomonnee, jasje en nog wat dingen.. Wat moet ik nu doen?? Hoe groot is de kans dat ik m nog terug krijg? Ik zit echt in tranen vanwege de stress..

Help bokt

IrishDraught

Re: Tas in trein vergeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 12:52

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 12:54

Als hij niet gevonden is bij de NS misschien even www.ilost.nl in de gaten houden.

BaileyMix

Zo snel mogelijk conducteur aanspreken, misschien kan die iets voor je betekenen. Weet je of die trein hetzelfde traject blijft rijden? Als 'ie namelijk vanuit Rotterdam-Leeuwarden weer terug rijdt komt 'ie ook lang s Utrecht Centraal. Wat super poedersuiker! Ik duim voor je.

sanne1992

Klantenservice bellen, en hopen op een eerlijke vinder. Ben wel eens wat op het station vergeten, dus terug gereisd. Maar dat maakt het in de trein natuurlijk een stuk moeilijker.

Is er niks gevonden, dan wel je pinpas laten sluiten en evt. andere dingen die erin zaten. Voor het geval dat.

Hoop dat je alles terug krijgt TS

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 12:55

Ik denk dat die kans niet erg groot is, even bellen naar het station en een formulier invullen is het enige dat je kan doen. Mij hielp het helaas niks toen mijn tas kwijt was vorig jaar :( je moet maar net geluk hebben dat iemand de tas afgeeft en niet zelf houdt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 12:55

Conducteur aanspreken, die kan direct contact zoeken net de andere trein, zo kan de conducteur daar kijken of hij je tas vind. Heeft een vriendin van mij laatst ook gehad en die heeft dat net zo gedaan :)

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 12:56

Ben je nog op het station? Meld je dan gelijk bij de klantenservice. Hun kunnen (via via) contact opnemen met de conducteur!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 12:59

Zijn behoorlijk wat eerlijke vinders in de trein hoor ;) Zeker vanuit Leeuwarden :P Laatst zat ik 's avonds laat in de trein toen er een vrouw aan kwam met een gevonden Ipad.

Via de conducteur lijkt het me het snelste. Succes

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 13:02

Ook een keer een jas laten liggen in een trein naar Rotterdam. Uitgestapt in Breda, kwam er pas een dag later achter dat ik m'n jas was vergeten :+ Contact opgenomen met de NS en de jas (inclusief wat los briefgeld en paspoort) kon ik de volgende dag ophalen op het eindstation van die trein (Rotterdam dus).

Maar idd, zo snel mogelijk contact opnemen met een conducteur en/of de klantenservice :j
0900-3212100

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 13:08

Klantenservice bellen idd. Ik ben ooit mijn laptop vergeten in de trein, dacht dat ik hem niet meer terug zou zien, kreeg ook te horen dat ze niks gezien hadden. Lag er een week of 2 later ineens een brief in de bus dat mijn laptop terecht was. Hij lag in hun gevonden voorwerpen magazijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 13:12

Klantenservice bellen of naar de conducteur/machinist stappen.
Via via kunnen ze wel contact opnemen met 'de trein', en dan hopen dat het er nog ligt :)
Komt vast goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 13:15

Ik heb hem!!!!!

We stopten in Gouda en daar zouje kunnen overstappen op de intercity naar Rotterdam, dus ik dacht ja als ik die neem dan kan ik misschien net op tijd zijn om die andere trein in te springen en mn tas te zoeken. Blijkt het dezelfde trein te zijn als waar ik de tas in had laten liggen! *\o/*

Tas heb ik met alles erin. Ik leg nooit meer mijn tas bovenop dat plankje. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 13:17

Pff, wat een opluchting!!

chocobroodje

Wauw dat is mazzel!! Fijn dat ie terecht is :j

Pivione

Fijn dat je hem weer hebt :).

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 13:19

Wat een opluchting! Fijn dat je tas terecht is! Dit is dus precies de reden dat ik mijn tas niet in dat rek durf te leggen, ik hou hem wel mooi op schoot :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 13:20

Fijn dat je hem weer hebt! :D

Haha, dat plankje boven is echt gemeen :=
Je bent niet de eerste, en zeker niet de laatste!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 13:21

Pff het is zeker een opluchting, moederlief was natuurlijk heul erg boos en had meteen mn pinpas laten blokkeren.

Paisano schreef:
Wat een opluchting! Fijn dat je tas terecht is! Dit is dus precies de reden dat ik mijn tas niet in dat rek durf te leggen, ik hou hem wel mooi op schoot :o

Ja ik doe het normaal ook niet maar vond het wel handig want ik had de ruimte nodig. (Heb ook nog een grote weekendtas bij me). Vorige keer was ik m ook bijna vergeten en toen wees mn vriend me erop dat ik iets ga vergeten toen ik opstond. :=

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 13:22

Jeeeeeeee, wat een bof *\o/*

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 13:23

Fijn dat je tas er nog lag! Overigens gebeurt het best vaak dat spullen gewoon blijven liggen, mijn man vond laatst een Iphone op het tafeltje in de eerste klas en hij vond hem in Amsterdam en die bleek later al in Weert te zijn vergeten. Niet iedereen is bereid om een eigenaar op te sporen blijkbaar, maar ook niet iedereen houdt wat ie vindt.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 13:24

Wat een geluksvogel!! Gelukkig maar.

Ik hou alles om mijn schouders, nooit op een rek of wat dan ook.
Dan kan ik ook nooit iets vergeten/ achterlaten.

Anoniem

Jeetje dikke mazzel := , zoals moeders zeggen doe dat nooit meer nooit :')

BaileyMix

Oh wat een geluk!

Anoniem

Dat heb je maar mooi te danken aan Gouda <<)

Nee hoor, heel fijn dat je hem terug hebt! Ik heb laatst nog m'n handschoenen en portemonnee bij een schaatsbaan laten liggen en liep gister weg zonder m'n geld uit de pinautomaat te halen dus ik zal verder maar niets zeggen, haha.
Top!