Valentijnsdiner?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Suuskipje

Valentijnsdiner?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-15 11:55

Hallo lieve bokkers,

Het is weer bijna zo ver, de meest commerciele feestdag van het jaar :Y)
Anyway. Ik ben nu bijna 3 maanden samen met mijn vriend en nog helemaal in de kriebelsinmijnbuikfase :D

Hij moet die dag tot 6 uur werken en ik wil hem eigenlijk gewoon verrassen met een door zijn keukenprinses (ahum...) gekookt valentijnsdinertje!
Nu ben ik niet echt een keukenprinses :+ en wil ik dat wel voor doen komen (okay hij heeft me eerder zien koken en weet dus al dat ik er niet veel van bak. Iets met rijst laten aanbranden en toen de hele pan uit mn handen laten vallen waar het vlees in zat...)

Nu zoek ik een recept voor een hoofdgerecht en een toetje wat voor een noob zoals ik te maken is zonder dat ik het huis af fik en wat ook enigzins lekker is zodat we niet (weer) pizza moeten bestellen als het mislukt.

Wie o wie kan me helpen?

Anoniem

Re: Valentijnsdiner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 11:58

Je kunt ook de pizza in hartjesvorm snijden? Die hoef je alleen maar in de oven te flikkeren. Je hebt van die koekjesvormuitstekers in de vorm van een hartje. Doe dat als de pizza uit de oven is en schotel hem dat voor?

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 12:03

Ik zou toch echt zeker wel zelf iets proberen te maken zoals ts zelf ook al aangeeft.

Maar wat vind jou prins op het witte paard lekker ?
houd hij van hollandse pot of vind hij rijst of pasta's lekker

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 12:06

Wat vindt hij echt lekker?
Een luxe stukje vlees met een aardappeltje, of juist van de wereldgerechten?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 12:36

Ik had een paar jaar geleden een aantal uitsteek-hartjes gekocht en twee hartvormige bakblikjes en daarin een hartvormige aardappelgratin gemaakt met erbij wortelschijfjes in hartvorm en vega burgers in hart-vorm :+ uiteraard op een chique gedekte tafel compleet met wijnglazen en kaarsen :D

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 12:41

Gevulde kipfilet!! super simpel maar erg lekker!!

snij een kipfilet door de breedte doormidden.
leg over het halfje een stukje huishoudfolie en sla het met een koekenpan zo plat als een schnitzel.
Leg er dingen op die je lekker vind. ik gebruik mozarella en zongedroogde tomaat. rol het paketje dan op en wikkel er katenspek omheen. steek er dan een prikkertje in om het bij elkaar te houden.

Bak het rond om aan tot het goudbruin is. daarna 20 min op 100 graden in de oven. bij geen oven gewoon in de pan langzaam gaar braden.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-15 13:10

Ik wil wel echt iets maken waarvan het lijkt dat ik er super mn best op heb gedaan zeg maar :Y) Dus een diepvries pizza in hartjes is het dan niet helemaal..

Mijn vent is meer van vlees met bijgerechten dan van pasta.
Die kipfilet hierboven is inderdaad een goed idee, dat klinkt alsof ik dat kan maken zonder dat er ongelukken gebeuren :Y)
Denk wel ook dat ik die aardappelgratin meeneem, dat is naar mijn weten makkelijk te doen (je hebt zelfs van die kant en klaar dingen die ik wel vaker heb gemaakt en die smaken heel goed).
en hartjesvormpjes is een goede! die moet ik even ergens op de kop weten te tikken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 13:20

Wat ook supermakkelijk is bij die kipfilet zijn zoete aardappelen. Schoonschrobben en in partjes snijden. Kruiden met een eetlepel olie en paprikakruiden. 40 minuutjes in voorverwarmde oven, na 20 minuutjes even husselen. En de ovenschaal invetten.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 19:18

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 12:03

Kip ketjap met turkse rijst is ook erg lekker, kan je de rijst of de kipstukjes in hartjes vorm serveren.
Daarbij maak je een heerlijke salade.
Mocht je recept willen voor turkse rijst laat maar weten :)