8/9 vakken je examen in?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Seventeen

8/9 vakken je examen in?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-15 21:57

Hallo,

Momenteel ben ik door omstandigheden naar een andere school gegaan. Zij deden ten eerste al zeer moeilijk om mij aan te nemen op school terwijl het echt niet anders kon. ( Verhuizing) Op mijn vorige school had ik 9 vakken en nu heb ik er maar 7... Terwijl ik voor de andere vakken ook hard heb gewerkt en geleerd en nu moet ik ze zo laten vallen. Tevens zijn dat ook nog vakken die ik er graag bij heb.

Ik zit in 4-TL overigens.

Mijn vraag is nu; Mag ik 'eisen' dat ik in ieder geval 1 vak erbij heb?

Groetjes,

Anoniem

Re: 8/9 vakken je examen in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 21:59

Mijn eerste gedachte: nee.
Maar, een goed gesprek kun je misschien wel aangaan. Je moet vgm op het VMBO minimaal 7 vakken hebben, en daarmee voldoe jij aan de eisen. Dus ze zouden het, nogmaals: lijkt mij, kunnen doen, als "dienst".

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-15 22:59

Daarom staat eisen ook tussen haakjes. :)
Ik heb 4 jaar hard gewerkt voor de vakken en nu moet ik het zomaar laten vallen?
Ik vind dat ronduit belachelijk.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 22:59

Als "dienst", kom nou, een middelbare school zou het juist moeten stimuleren als jij meer wil leren en meer vakken wil doen. Moet toch niet gekker worden.

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 23:05

Knoffer schreef:
Als "dienst", kom nou, een middelbare school zou het juist moeten stimuleren als jij meer wil leren en meer vakken wil doen. Moet toch niet gekker worden.

Helemaal mee eens. Zou het gesprek gewoon aangegaan, is vast wel mogelijk.

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 23:06

Ja. Volgens mij mag je zelfs in alle vakken examen doen als je dat zou willen.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 23:22

Mits de school dat vak aanbiedt, natuurlijk. Weet niet hoe het op het VMBO is qua vakken, maar ik kan me zo voorstellen dat niet alle scholen bv. Spaans als eindexamenvak aanbieden :p

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 23:27

Je moet daarvoor in gesprek met school.. Mijn zusje mocht ook geen extra vak doen p, terwijl ze dat dus wel wilde. Gaat echt nergens over, zo'n gezeur.

bente_sat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 23:28

ik denk dat het heel lastig gaat worden met het rooster maar misschien kan je het in extra uren doen of kan het anders geregeld worden. Vragen kan nooit kwaad dus dat zou ik zeker doen. Het zou zonde zijn van de 4 jaar hard werken als het niet lukt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 23:47

Het moet simpelweg in het rooster passen, en als de school dit niet voor jou wil doen, is het lastig te eisen.
Mij het is het zo uitgelegd; wat past in het rooster, komt in je rooster (keertje achteraan mailen, vriendelijk, wil ook nog wel eens helpen) en anders is het inderdaad balen, maar is het zo.

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-15 23:52

Ja, ik heb ook vele tussenuren, heb al vakken afgerond en zit dan dus eigenlijk niks te doen, omdat ik ook zeer actief in de klas ben en mijn huiswerk dus eigenlijk altijd af heb.
Geef mij dat vak in die uren, wat mij betreft zit ik in een andere klas of werk ik op mijzelf onder toezicht in het leerwerklokaal, maar het is een beetje belachelijk als ik 4 jaar aan les zomaar weg gooi.

We hebben nu in ieder geval een mailtje gestuurd en zullen waarschijnlijk een gesprek aan gaan.